2019-11-09, 07:14
Medlem
Glantons avatar
Lifvsleda låter riktigt bra som sagt.
Någon som vet vilka medlemmarna är? Nattfursth på sång hör man ju. Men den/de andra vetefan. Kanske är Sorhin som bara bytt namn? Men det låter fan inte som att det är Eparygon som sliter i strängarna.
Well, bra är det i alla fall.

Mycket bra skit har släppts i år. Bäst hittills enligt mig: Murg - Strävan
Just här och nu klår den fan Age of excuse.
Citera
2019-11-09, 15:03
Medlem
Concubines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheClaw
Största clown true hipster bandet i modern tid 😂😂 enough said!

På vilka grunder? Och ingen alls som har någon åsikt om nya Teitanblood då?
Citera
2019-11-09, 21:29
Medlem
NoTruces avatar
För den som vill ha lite brutaldöds rekommenderas denna trippel i italienare som alla släppt skivor i år.

Hour of Penance - Misotheism
Svintajt och ilsken dubbelkaggedöds.

Fleshgod Apocalypse - Veleno
Som ovan, fast mer symfoniska inslag.

Hideous Divinity - Simulacrum
Stabil och hård kött- o potatisdöds.
Citera
2019-11-11, 08:52
Medlem
felstavadds avatar
Snubblade över Void Omnia och deras alster från 2016 ”Dying light”, väl värd att lyssna på om ni känner för det.
Citera
2019-11-11, 09:02
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Ingen som hunnit bilda sig nån uppfattning av nya Teitanblood?

Precis som Funeral Mist gjorde förra året satsade de på ett mer direkt sound med förkortad speltid utan att kompromissa med smutsen och galenskapen som är deras kännetecken, och precis som i FM:s fall ledde den taktiken till deras bästa skiva till dags dato.

Helt fantastisk med andra ord!

Angående Lifvsleda är det bättre än någonting Sorhin släppte. 2019 har kanske inte varit det bästa året för svartmetall men det som har hållit hög klass har verkligen krossat, men alla band får ställa sig i skamvrån när Livfsleda-EP:n dånar ur högtalarna.
Senast redigerad av Punkliv 2019-11-11 kl. 09:08.
Citera
2019-11-12, 16:13
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
På vilka grunder? Och ingen alls som har någon åsikt om nya Teitanblood då?

Teitanblood var intressanta, har svårt att bestämma mig vad jag tycker om albumet.
Jag landade nog i att det inte riktigt var för mig men jag gillar det fläskiga soundet, det är som Slayers ngt underskattade album ”Diabolus in musica”, en fläskig ljudbild.

Jag får lyssna och klura vidare, ibland stöter man på saker som man inte kan bestämma sig för om man gillar eller inte gillar, detta är en sån för mig.
Citera
2019-11-12, 19:07
Medlem
Jag ville att Age of Excuse skulle växa mer än den gjorde. Tycker den blev bättre efter ett antal lyssningar men ändå nåt som är fel. Kanske för att de i brist på högkvalitativa idéer verkar ha gått mer på kvantitet. Kanske för att Darkside låter som om han försöker göra parodi på sig själv. Tycker iaf inte plattan lyfter riktigt nån gång. Vi kan väl slå fast att detta är Mglas sämsta släpp, kanske mest pga deras enormt höga lägstanivå.
Citera
2019-11-14, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Bra (och bred) musikmak där! Nicole Sabouné är ju ingen högoddsare, hennes musik är ju mörkare och mer obehaglig än 99% av all black- och death metal.

https://sodrateatern.com/nicole-saboune/

Igår kväll. 20-25 minuters musik och sedan säkert fest trots regn.
Citera
2019-11-16, 15:23
Medlem
Lastonwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag ville att Age of Excuse skulle växa mer än den gjorde. Tycker den blev bättre efter ett antal lyssningar men ändå nåt som är fel. Kanske för att de i brist på högkvalitativa idéer verkar ha gått mer på kvantitet. Kanske för att Darkside låter som om han försöker göra parodi på sig själv. Tycker iaf inte plattan lyfter riktigt nån gång. Vi kan väl slå fast att detta är Mglas sämsta släpp, kanske mest pga deras enormt höga lägstanivå.

Håller med. Kan inte riktigt fastna för Age of Excuse. Svårt att sätta fingret på exakt vad det är.
Citera
2019-11-18, 19:27
Medlem
Lastonwes avatar
Nytt projekt från grabbarna i Urfaust: M3†H ΔSSΔSSIN - som en slags blandning mellan black metal, retro synth, witch house och industrial. Precis som allt annat Urfaust gör låter det fantastiskt.

https://youtu.be/m7d0h2ObZIs
Citera
2019-11-21, 20:42
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
https://sodrateatern.com/nicole-saboune/

Igår kväll. 20-25 minuters musik och sedan säkert fest trots regn.

Ja jäklar va lycklig jag blev när jag såg att den EP’n släppts. Men tyvärr var den inte ens hälften så bra som Miman. Musiken är inte alls lika mörk och hotfull längre.

Annat ljud i örongångarna blir det med Mylingar och deras nya platta ”Döda själar”. Ljudslakt som i sina värsta stunder är grymt obehaglig.

https://mylingar.bandcamp.com/album/d-da-sj-lar
Citera
2019-11-23, 02:00
Medlem
ThirdEyeRapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Angående Lifvsleda är det bättre än någonting Sorhin släppte. 2019 har kanske inte varit det bästa året för svartmetall men det som har hållit hög klass har verkligen krossat, men alla band får ställa sig i skamvrån när Livfsleda-EP:n dånar ur högtalarna.
Häda inte.
I övrigt håller jag med dig. Årets svartmetallsläpp helt klart, ihop med Ultra Silvam, Djevel och Deathspell Omega. Resten jag hört ger jag inte mycket för.

NP: Macabre - Montreal Massacre

Kör igenom Sinister Slaughter. En av de bästa skivor som gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in