2018-01-19, 02:29
Medlem
kashats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Som titeln lyder.

Grupp & Skiva och/eller låt

https://www.youtube.com/watch?v=icj3NKngKus
28år.
Nattväsen.
Månegarm.
Inte deathmetal eller black , MEN inte långt ifrån, Svenska Söner! <3 <3 Spelar strax! Vässa era yxor bröder snart är det blot!
Citera
2018-01-19, 02:36
Medlem
kashats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kashat
https://www.youtube.com/watch?v=icj3NKngKus
28år.
Nattväsen.
Månegarm.
Inte deathmetal eller black , MEN inte långt ifrån, Svenska Söner! <3 <3 Spelar strax! Vässa era yxor bröder snart är det blot!

https://www.youtube.com/watch?v=9sCnKixY864
Smek
Citera
2018-01-19, 10:46
Medlem
Concubines avatar
Bra start på året med Summoning som inte tycks kunna fela och ett Watain med en rejäl uppryckning jämfört med The Wild Hunt. Har det hunnit släppas någon annan bra skit hittills?
Citera
2018-01-19, 17:09
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Bra start på året med Summoning som inte tycks kunna fela och ett Watain med en rejäl uppryckning jämfört med The Wild Hunt. Har det hunnit släppas någon annan bra skit hittills?

Panphage - Jord

Känns faktiskt helt rätt att han lägger ner verksamheten nu. Jord är en fin och värdig avslutning som faller mig bättre i smaken än både Storm och Drengskapr.
De två mini/splitarna Gothalandom och Ginnheilagr är så Djävulens bra att klockorna stannar. Jord är nästan där också.
Demosamlingen, Genom konst och krig är även den snudd på plikt i hyllan.
Stort gjort av Panphage att lägga ner innan det spårar ur och blir sämre.

Flera borde ta lärdom av det!

Fredagen välkomnas med Panphage - Tag till vapen!
Citera
2018-01-19, 19:31
Medlem
Concubines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Panphage - Jord

Känns faktiskt helt rätt att han lägger ner verksamheten nu. Jord är en fin och värdig avslutning som faller mig bättre i smaken än både Storm och Drengskapr.
De två mini/splitarna Gothalandom och Ginnheilagr är så Djävulens bra att klockorna stannar. Jord är nästan där också.

Ah, glömde just den! Upptäckte bandet med förra plattan så kan vara intressant.
Citera
2018-01-19, 22:55
Medlem
felstavadds avatar
Panphage var ju en ny trevlig bekantskap, har missat detta.

Np: Holy Terror, ”Total terror”-plattan, kärt återhörande från början eller mitten av 80-talet nån gång. Dök upp på Spotify 2017 efter att bara försvunnit efter två bra plattor, just nu spelas ”Judas reward”
Citera
2018-01-22, 20:47
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Panphage - Jord

Tycker fan inget varit nåt att hänga i arslet direkt efter just hans demos som står att finna på Genom Konst och Krig.
Väldigt överskattat band.

På tal om överskattade band så lyssnar jag numera på Dream Theater.

Satans jävla bra band, men synnerligen ojämna från Awake och framåt. (Och de tillför väl knappast den här tråden nåt öhöhö.)
Citera
2018-01-24, 02:05
Medlem
Vargrav - Netherstorm är en jävla toppenplatta! Finskt enmansprojekt som påminner om band som Odium, Limbonic Art och Emperor.

https://werewolfrecords.bandcamp.com/album/netherstorm
Citera
2018-01-26, 18:52
Medlem
von_Ss avatar
Anaal Nathrakh firar 20 år med att släppa sin tionde fullängdare. Senaste var helt jävla äcklig och bästa sen typ 2001 eller när nu Codex Necro släpptes så har ganska grova förväntningar.

Jag börjar känna mig gammal.

NP Trono Além Morte - O Olhar Atento da Escuridão

Ja portugisernas variant av Black Metal är i sanning sin egen. Ännu ett släpp för alla med för lite migrän och nog tycker jag det svänger skapligt. Ska lyssna mer under kvällen och se om det gifter sig med några smuggelöl.
Citera
2018-01-26, 21:55
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
NP Trono Além Morte - O Olhar Atento da Escuridão

Ja portugisernas variant av Black Metal är i sanning sin egen. Ännu ett släpp för alla med för lite migrän och nog tycker jag det svänger skapligt. Ska lyssna mer under kvällen och se om det gifter sig med några smuggelöl.

Mmm, dom är helt störda i det landet när det kommer till black metal. Ska bli ett nöja att lyssna på Trono Além morte. Har aldrig hört talas om bandet innan.
Ett annat band från Portugal med svåra mentala skador är VOÉMMR. Har lyssnat en hel del på deras platta Nox Maledictvs. Hemsökt musik med en helt vanvettig känsla som absolut inte passar alla. De fyra sista låtarna är bäst. Om någon nu orkar.... Skål på det!
Senast redigerad av Glanton 2018-01-26 kl. 22:01.
Citera
2018-01-27, 13:35
Medlem
Spanska bandet Altarage kan jag rekommendera. Såg dem live nydligen och diggade det enormt. Kaosigt, mycket oljudsväggar. Black/döds av det experimentella slaget (vill dra en jämförelse med Teitanblood). Dock blev jag inte alls lika imponerad av det när jag lyssnade på studio plattorna som jag blev när de spelade live.
Citera
2018-01-28, 01:02
Medlem
Mordum87s avatar
Noviser. Portugisisk metal och fan vad. Nu håller ni käften!

Lyssna på Tetragrammacide ist och lär er för en gångs skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in