2018-01-10, 16:46
Medlem
truthwillouts avatar
Intressant ämne, men kan ni som snackar om saker som är OT snälla hålla er till topic i fortsättningen?

Jag har själv ett gott exempel på en kriminell snut, men varken bild eller namn tyvärr.

En lördagsmorgon vid sextiden utanför min dåvarande lägenhet i Alingsås så förde en handikappad kvinna mycket oväsen av sig, samt slog sönder några plastmöbler. Anledningen var att hon inte släpptes in till sin också lågbegåvade pojkvän.

Fyra poliser försökte få in henne i polisbilen medan hon gjorde motstånd. När dom äntligen fick in henne så gav ett av asen henne en känga i sidan. Jag öppnade fönstret och frågade vad fan han sysslade med. Han blev minst sagt oroad över att det fanns vittnen
Citera
2018-01-10, 17:55
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Har länge stått bakom polisen men på senare tid upplevt nästan alla poliser som ett -gäng- lata översittare med noll intresse att upprätthålla lagen och istället sin egna image som ”bad asses”

Bra initiativ!
Citera
2018-01-10, 17:58
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Tjänstefel och misshandlande poliser i all ära, men ni har väl inte glömt den bankrånande polisen från Gävleborgs län som rånade bank med sin tjänstepistol?

https://www.expressen.se/nyheter/pol...apnat-bankran/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10536460.ab
https://www.dn.se/nyheter/sverige/po...s-for-bankran/

Jobbar inte längre som polis.
Senast redigerad av IbrahimZlatanovic 2018-01-10 kl. 18:02.
Citera
2018-01-10, 21:20
Medlem
Minns ni Magnus Carlsson? Skjuten för arton år av polisman Sten Svensson, efter att först ha dragits ur sin bil och misshandlats. En hel piket var med, flera av de närvarande poliserna fick befordring i tjänsten. En liten gänglig obeväpnad kille som var på väg från en fest i Kalmar hem till Högsby.
Kompisen och Magnus spelade vitmaktmusik i bilen och enligt Stensson hade någon skrålat ”ett-noll- till Malexander”.
Pappan avråddes från att stämma mördaren, trots att han, som själv var erfaren jägare och van vid vapen, var övertygad om att en så labil person som Svensson inte skulle ha tjänstevapen.
Åklagaren och polisen var med i samma Rotaryförening.
Svensson-jäveln blev kommunalråd på Öland och har dessutom agerat vakt vid kungahusets besök.
Fanskapet är tillika talesman för någon djurskyddsverksamhet som jag iofs sympatiserar med.
Chefen för denna hjältestyrka hette Patrik Oldinser rätt härjad ut nu. Kvinnan Anna Wirbladh försöker vinna förtroende hos 🌚ungdomsverksamheten. Lite sent påtänkt.
Annars tycker jag att poliser har ett DJ-A jobb men när jag verkligen minnsblir jag fortfarande så förbannad. Detta har ni att leva med resten av era liv!
Citera
2018-01-10, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Behövlig tråd i dessa tider. Börjat inse att det finns en del riktiga arslen inom poliskåren som lätt kommer undan med både det ena och det andra bara för att de bär en bricka.
Finns många ruttna äpplen i korgen som en kommissarie sade till mig en gång Och än idag så känner jag mig inte trygg när det är något som handlar om Poliser dvs jag undviker helst att ha göra med dem.
Citera
2018-01-11, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Du finner att det är mer intressant vilka brott poliser begår utanför tjänst snarare än vad de gör när de är i tjänst. Helt fel tråd för dig skulle jag tro.
Det finns väl inget som poliser i tjänst att slå sina barn? Ja det är ju kul att se bakom deras fasad!
Citera
2018-01-11, 03:03
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graesklipparen
Jag kunde inte hålla mig så det får bli ett nytt inlägg med tillhörande länk.

https://minfil.org/6fx7wfdbbb/2018-01-292.pdf

Lars ser några som klottrar i en tunnel och gör bedömningen att det enda rätta är att skicka sin hund efter dom. Har man någon gång blivit hundbiten så förstår man att det är ett helt bisarrt svar på dem typen av förseelse som klottring är.

Lars hade du skickat hunden på dina egna barnbarn om du sett dessa klottra också?

Hade det ens vart kul att klottra om man inte kunde få en jycke efter sig?
Citera
2018-01-11, 03:29
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Kvinnlig polis misshandlar två personer vid två olika tillfällen varav minst den ena hade handbojor på sig.

(FB) Kvinnlig polis kallades hora - misshandlade 16 åring. Får nu sparken som polis

Efter domen så skall hon ha fått sparken.

Äntligen något positiv!

Vad hände med kärring snuten som sköt rakt in i framrutan på en bil? Var något annat också med en hund. Ytterst obehagligt människa
Citera
2018-01-11, 03:37
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Antar att folk då har faktiskt har faktiska bevis, så det inte blir en allmän gnälltråd med "Buuuuh den dumme konstapel Klang tog mitt gräs, han har säkert gjort X och Y också".
Tänkte också på detta.

Är man inte uppkäftig och sköter man sig så reduceras risken för en bantongjävel i huvudet ganska rejält.

Med det sagt, maktmissbruk är riktigt fult och ibland upplevs det som att ordningsmakten håller varandra om ryggen.
Citera
2018-01-11, 03:53
Medlem
Söker namn på polis som skickade snuskbilder till en fru/flickvän till en som satt i häktet.
Citera
2018-01-11, 12:14
Medlem
OvissFramtids avatar
En horunge till polis körde på två stycken fotgängare i Landskrona hösten 2016 varvid den ena avled.

Citat:
Hovrätten fastställer domen mot den 32-årige polisman som förra vintern körde ihjäl en person på ett övergångsställe i Landskrona. Polismannen åläggs även att betala delar av rättegångskostnaderna.

Polismannen nekar till alla former av brott och skyller på fotgängarna för att ha haft alkohol i blodet:

Citat:
Enligt utredningen hade fotgängarna varit mörkt klädda och saknat reflexer men gatubelysningen vid övergångsstället var tänd.

Polismannen hade inte sett personerna och hänvisade till de dåliga ljusförhållandena samt pekade på att fotgängarna haft höga halter av alkohol i blodet. Men tingsrätten bedömde inte att fotgängarna kunde anses ha varit medvållande till påkörningen.

Han gasar alltså på mitt i stadstrafik utan blåljus och sirener på och slår ifrån sig alla anklagelser och vågar skylla på fotgängarna, ett jävla kräk med andra ord.

Citat:
Bristande uppmärksamhet
Enligt tingsrätten berodde olyckan på polismannens bristande uppmärksamhet eller på att han inte anpassat hastigheten till trafiksituationen.

http://www.dagensjuridik.se/2017/09/...tstaller-domen
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/he...jal-fotgangare

Bild på den uppenbart utvecklingsstörde polismannen Daniel Lindsö:

https://www.google.se/search?q=Danie...Kb_o2A0H5_5rM:

Här har ni dagens poliskår mina vänner. Kvinnan fick bara ut 75.000 kronor i skadestånd trots att lagens "beskyddare" dödat hennes man och nästan dödat henne, 75.000...Är det vad det svenska rättsväsendet har att ge?
Senast redigerad av OvissFramtid 2018-01-11 kl. 12:18.
Citera
2018-01-11, 13:03
Medlem
Tillägg, bara för att rätt ska vara rätt: Skrev fel igår i inlägget om polisen som sköt en vapenlös icke kriminell 19-åring. Inte Sten Svensson. Vänd på namnen...
Tillägg nr 2: bra med bild på bildråparen ovan. De här gossarna kan, hur de än skyller från sig, aldrig göra det ogjort.
Senast redigerad av rosalenin 2018-01-11 kl. 13:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in