2018-01-09, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graesklipparen
(FB) Polis åtalad, stal pistol på jobbet ( Vapenbrott & Narkotikabrott)

Vad jag läst så verkar det dock vara en bra människa i grunden som det slagit över på något sätt för.

Efter detta så har det kommit fler domar på han
Citera
2018-01-09, 15:54
Medlem
Graesklipparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lgswe
Efter detta så har det kommit fler domar på han

Okej, efter att han blivit avskedad så skiter jag i vilket. Du får registrera dig på lexbase eller kontakta lämplig instans om du är nyfiken.
Citera
2018-01-09, 16:30
Medlem
Citat:
Jag kunde inte hålla mig så det får bli ett nytt inlägg med tillhörande länk.

https://minfil.org/6fx7wfdbbb/2018-01-292.pdf

Lars ser några som klottrar i en tunnel och gör bedömningen att det enda rätta är att skicka sin hund efter dom. Har man någon gång blivit hundbiten så förstår man att det är ett helt bisarrt svar på dem typen av förseelse som klottring är.

Lars hade du skickat hunden på dina egna barnbarn om du sett dessa klottra också?

Allvarligt talat.
I och med hur mycket sanering av klotter kostar samhällets medborgare så ser jag inget problem med detta.
Nu vet jag inte om du själv är med och betalar för samhället eller ej, men tycker du inte att pengarna borde gå till något bättre än att behöva sanera efter ungdomar?
Citera
2018-01-09, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moglie
Allvarligt talat.
I och med hur mycket sanering av klotter kostar samhällets medborgare så ser jag inget problem med detta.
Nu vet jag inte om du själv är med och betalar för samhället eller ej, men tycker du inte att pengarna borde gå till något bättre än att behöva sanera efter ungdomar?

Turligt nog är det gratis för samhället att ett barn ska vårdas på akuten/intensiven eller liknande.
Citera
2018-01-09, 17:18
Medlem
Graesklipparens avatar
Citat:
Allvarligt talat.

Det måste kosta samhället enorma summor varje år av stölder också. Skall vi hugga av alla tjuvar händerna också?

Skall vi låta en tröttskalle bussa sin hund på någon för att stå och klottra så tycker jag samtidigt att vi borde förbjuda dig från att yttra dig på sociala forum eftersom det du skriver är så korkat.-

Om det hade kommit hem några tlll och gett dig lite dabb för något man anser vara olämpligt. Hade du använt samma principer då?
Citera
2018-01-09, 17:21
Medlem
Citat:
Hejsan.

Det är hög tid i mitt tycke att det skapas en tråd där kriminella poliser blir exponerade mot allmänheten.
Om det gäller ren brottslighet som t.ex. misshandel av fängslade personer eller bara ett tjänstefel spelar ingen roll.

Jag kommer att lägga upp saker över tid men uppmuntrar övriga att göra samma sak.

Först ut är en misshandel av en omhändertagen fylltratt. Lite intressant är att den äldsta sk. polisen på plats verkar hitta på någon historia av att offret skall ha "krängt" och därigenom åkt på skadan.

https://minfil.org/I8wbw2d6b8/2018-01-09.pdf

Magnus har inte dina föräldrar lärt dig att det är fult att misshandla försvarslösa människor?
Anders har inte dina föräldrar lärt dig att det är fult att ljuga?

På återseende inom kort mina vänner!

Förr i tiden blev man polis för man brydde sig om sina medmänniskor. Nu blir man polis för att man har låg intelligens och insett att man får en livstidsanställning där man kan skaffa sig insyn i andras liv. Fråga är, om man är en förlorare vems norm och praxis utgår man ifrån?
Citera
2018-01-09, 17:26
Medlem
Citat:
Det måste kosta samhället enorma summor varje år av stölder också. Skall vi hugga av alla tjuvar händerna också?

Skall vi låta en tröttskalle bussa sin hund på någon för att stå och klottra så tycker jag samtidigt att vi borde förbjuda dig från att yttra dig på sociala forum eftersom det du skriver är så korkat.-

Om det hade kommit hem några tlll och gett dig lite dabb för något man anser vara olämpligt. Hade du använt samma principer då?

Vadå hugga händer? Förövrigt, hade det varit en inbrottstjuv som sprungit så hade det inte ens varit tjänstefel. Varför det var tjänstefel var ju pga att brottet som kunde bevisas (klottret) inte hade tillräckligt högt skadevärde.

Vad är det som inte är sakligt i det jag skriver tycker du, eller korkat som du anser?

Vet inte vad dabb så utveckla gärna.
Det är skillnad på olämpligt och olagligt men det vet du säkert..
Citera
2018-01-09, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalm4n
Turligt nog är det gratis för samhället att ett barn ska vårdas på akuten/intensiven eller liknande.
Det kan det ju vara svårt att på avstånd avgöra om människan som springer är över eller under 18 år.

Skillnaden är ju också att om det blir en konsekvens (som det blev här) när man gör fel så kanske man inte gör om det.
Med stor sannolikhet så kommer inte grabben att fortsätta klottra.

Men självklart hade det bästa varit om ungdomen inte försökte fly utan stannade kvar när polisen kom.
Senast redigerad av Moglie 2018-01-09 kl. 17:32.
Citera
2018-01-09, 17:30
Medlem
Celticos avatar
Citat:
Jag kunde inte hålla mig så det får bli ett nytt inlägg med tillhörande länk.

https://minfil.org/6fx7wfdbbb/2018-01-292.pdf

Lars ser några som klottrar i en tunnel och gör bedömningen att det enda rätta är att skicka sin hund efter dom. Har man någon gång blivit hundbiten så förstår man att det är ett helt bisarrt svar på dem typen av förseelse som klottring är.

Lars hade du skickat hunden på dina egna barnbarn om du sett dessa klottra också?

Är man nu kriminell som polis om man släpper en hund på invandrare som klottrar och inte stannar trots att han förvarna dom att han kommer släppa hunden.
Citera
2018-01-09, 18:12
Medlem
Elikos avatar
Räknas döda avskum? https://www.svt.se/nyheter/lokalt/bl...lyckstillfalle
Citera
2018-01-09, 18:17
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Vadå hugga händer? Förövrigt, hade det varit en inbrottstjuv som sprungit så hade det inte ens varit tjänstefel. Varför det var tjänstefel var ju pga att brottet som kunde bevisas (klottret) inte hade tillräckligt högt skadevärde.

Vad är det som inte är sakligt i det jag skriver tycker du, eller korkat som du anser?

Vet inte vad dabb så utveckla gärna.
Det är skillnad på olämpligt och olagligt men det vet du säkert..

Tjänstefel är väldigt olagligt.
Citera
2018-01-09, 18:20
Medlem
Kvinnlig polis misshandlar två personer vid två olika tillfällen varav minst den ena hade handbojor på sig.

(FB) Kvinnlig polis kallades hora - misshandlade 16 åring. Får nu sparken som polis

Efter domen så skall hon ha fått sparken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in