Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Vi har diskuterat Plasco vs WTC 7 i en vecka nu (sedan den 3 januari), utöver alla inlägg som är kvar har en hel hög raderats av ditt tramsande om ifall Plasco är att definiera som en skyskrapor eller ej - ändå kan alla följa tråden och se sida upp och sida ner där vi diskuterat Plasco vs WTC 7.
Inlägget du besvarade handlade om Plasco vs WTC 7:
Släpp vad? Att Plasco var en highrise building, beskriven som en skyskrapa enligt de flesta källor på internet, som kollapsade pga brand? Trots att branden, till skillnad från wtc 7, bekämpades av brandmän?
Den enda som har problem med det är du - jag har inget jag behöver ”släppa”.
Det bevarade du såhär:
Det där ”bekämpades av brandmän” ska du nog också släppa. Det är bara fånigt. En helt övertänd byggnad som ”bekämpas av brandmän” i nästan ett dygn är givetvis extremt mycket värre än mindre spridda brandhärdar på ett begränsat antal våningar som ”inte bekämpas av brandmän” under några timmar.
Dvs du beskrev WTC 7 precis som du brukar beskriva det:
spridda brandhärdar på ett begränsat antal våningar och jämförde med
"En helt övertänd byggnad som ”bekämpas av brandmän” i nästan ett dygn" Och nu försöker du i din skam över ditt misstag att låtsas som om det sista helt plötsligt handlade om någon annan byggnad?
Du fattar fortfarande inte. Du har tidigare i tråden dragit ditt mantra om WTC7’s brand som ”ej bekämpad” och till och med i jämförelse med byggnader som varit helt övertända och brunnit nästan ett helt dygn utan att för den skull totalkollapsa eller ens kollapsa partiellt. Som om det här ”ej bekämpad” på något sätt skulle övertrumfa respektive brands FAKTISKA omfattning och tidspann. Jag VET att just Plasco inte var övertänd och inte brann i nära ett dygn, men det var fortfarande inte poängen med min kommentar. Poängen var just att du återkommande drar det här nonsensmantrat ”ej bekämpad” som om det skulle vara relevant för brandens (WTC7’s) faktiska omfattning och tidsspann.
Det här VET du mycket väl själv, men det är underordnat din semantikmaskin som går på högvarv i dina försök att misskreditera det jag skriver på allt annat än saklig grund.
Citat:
FINE - berätta då vilken annan highrise/skyskrapa av stål som har rasat pga brand som du helt plötsligt jämförde med istället?
Va? Jag säger att ditt nonsensmantra ”ej bekämpad” är just helt nonsens helt oavsett vilken byggnad som för ögonblicket utgör referens. Att det är ett genomgående nonsensargument du svänger dig med.
Citat:
Detta är ett nytt lågvattenmärke t.o.m för dig.
Nej, det är bara ännu ett pinsamt exempel på när du istället för att ta en diskussion om sakfrågan försöker avleda diskussionen till något som du hittar på att jag säger.
Att du gör så här gång på gång på gång på gång på gång på gå...... för att du vet att du har fel och att en ärlig och rak diskussion i respektive frågeställning ofrånkomligt kommer att visa det. Att du återigen har fel i sak.
Förklara nu istället på vad sätt ”bekämpad” respektive ”ej bekämpad” har för faktiskt analytiskt värde vid en jämförelse av två olika brandförlopp i två olika byggnader, där både respektive brands omfattning samt tidsspann redan är känt.
Vill du det?