Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Jag kastar inte om någon bevisbörda, jag har redan bevisat att Plasco kan definieras som skyskrapa av auktoriteter på området. Det jag bad dig om är istället att visa att du har täckning för DINA påståenden (avseende byggkoder, säkerhetsnormer och alt vad det var) - vilket du tydligen inte har.
Du undviker det kritiska i frågeställningen. OM det nu ar så att Plasco av någon till äventyrs kallades för ”skyscraper”, är den benämningen korrekt i den relevanta kontexten som är USA, New York, södra Manhattan, 2001?
Ett femvånings plåtskjul är en ’skyscraper’ i en by med halmhyddor.
Citat:
Hur var det nu med att märka ord? Du VET att jag menade Windsow Tower i Madrid, vad är det som gör den byggnaden till en skyskrapa i din värld?
Jag ville vara säker på vad du menade. Inget ordmärkeri. Jag har inte argumenterat för att Windsor Tower är likvärdig WTC7 eller att den är en/inte är en skyskrapa i stål. Byggnaden är i betong med ett stödjande stålskelett utanpå om jag inte missminner mig.
Citat:
Går man på Encyclopedia Britannica, som du säger att man ska, så är den INTE en skyskrapa - så hur ska du ha det? Eller är det olika "regler" som gäller för bevis beroende på vem som lägger fram dem??
Jag har refererat til EB’s definition som en hyfsat gängse sådan i den angloamerikanska kultursfären. Till det ska givetvis läggas lokala variationer där avsevärt lägre byggnader ”sticker upp” från övrig bebyggelse på sätt som kan berättiga benämningen, men där också det omvända gäller, att avsevärt högre byggnader omgers av en mängd betydligt högre byggnader som gör att benämningen i motsvarande grad blir rent fånig.
OM nu Plasco enligt någon mer eller mindre tillförlitlig definition kallas för ”skyscraper” så är det hursomhelst helt groteskt fånigt att benämna byggnaden så i den RELEVANTA kontexten som ju är södra Manhattan där WTC7 var belägen.
I den omgivningen hade Plasco sett ut som ett gammalt risigt utedass, på sin höjd (pun).
Släpp det här nu SnakePlisssken, du framstår bara som svårt desperat.