2018-01-08, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strv122b
Eftersom USA väljer att skjuta dom så håller man sina egna flygplan på avstånd, eftgersom USA inte har brist på vapensystem är det inte så svårt. Man kommer göra allt för att undvika skada på sina strategiska resurser och då använder man vid behov alla sina vapen. Att anfall ett hangarfartyg är lika som att använda kärnvapen mot USAs delstater.

1) Det är väldigt motsägelsefullt att använda kärnvapen samtidigt som anklagar andra länder för att utveckla kärnvapen.

2) Kärnvapen skulle även skada dina resurser i området och även Rysslands intressen. En sådan aktion skulle också få världens olja i kris eftersom exporter från sådana områden är en stor risk.

3) Om du läser mina inlägg har jag redan påpekat att den klassiska formationen inte kommer att hållas som många tror på, utan flyget kommer säkert att hålla sig borta, men då blir CIWS din räddning. Jag tror inte den kommer funka mot sådant som Iran har.

4) Du kommer splittra flyget om banan och skadas på hangarfartyget eftersom det kommer tex Su 24 efter/under UAV anfallet att på 300km avstånd avfyra kryssningsmissiler, fram med flyget igen???

Jag rekommenderar starkt att du håller 2500km avståndet..
Citera
2018-01-08, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
1) Det är väldigt motsägelsefullt att använda kärnvapen samtidigt som anklagar andra länder för att utveckla kärnvapen.

2) Kärnvapen skulle även skada dina resurser i området och även Rysslands intressen. En sådan aktion skulle också få världens olja i kris eftersom exporter från sådana områden är en stor risk.

3) Om du läser mina inlägg har jag redan påpekat att den klassiska formationen inte kommer att hållas som många tror på, utan flyget kommer säkert att hålla sig borta, men då blir CIWS din räddning. Jag tror inte den kommer funka mot sådant som Iran har.

4) Du kommer splittra flyget om banan och skadas på hangarfartyget eftersom det kommer tex Su 24 efter/under UAV anfallet att på 300km avstånd avfyra kryssningsmissiler, fram med flyget igen???

Jag rekommenderar starkt att du håller 2500km avståndet..
Smörja rakt igenom. Om man angriper en kärnvapenbärare så är det fritt fram att nedkämpa hot med kärnvapen. Och nej ryssland skulle inte göra något då det gynnar dom.
Citera
2018-01-08, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strv122b
Smörja rakt igenom. Om man angriper en kärnvapenbärare så är det fritt fram att nedkämpa hot med kärnvapen. Och nej ryssland skulle inte göra något då det gynnar dom.

Nej, så enkelt är det inte..
Att saker gynnar Ryssland är en sak men att saker rättfärdigar annat en annan sak. Det är en stor risk för USA och i och med att USAs aktion från första början inte håller sig till några konventioner eller internationella riktlinjer.

Jag tror även att detta får väldigt allvarliga konsekvenser och bäst är att låta besättningen dö.

Men om en sådan attack skulle nu hända är en följdfråga och inte något som avgör om Iran kan eller inte kan sänka fartyget.
Citera
2018-01-08, 20:17
Medlem
Citat:
Nej, så enkelt är det inte..
Att saker gynnar Ryssland är en sak men att saker rättfärdigar annat en annan sak. Det är en stor risk för USA och i och med att USAs aktion från första början inte håller sig till några konventioner eller internationella riktlinjer.

Jag tror även att detta får väldigt allvarliga konsekvenser och bäst är att låta besättningen dö.

Men om en sådan attack skulle nu hända är en följdfråga och inte något som avgör om Iran kan eller inte kan sänka fartyget.
Jo det är mycket enkelt, anfaller iran en CSG som fredligt seglar genom sundet kommer befälet ombord använda alla till buds stående medel att ta sig ut. Det är så att både USA och Ryssland ser angrepp på strategiska resurser som kärnvapenangrepp.

Om vi leker med tanken att Iran faktiskt dödar de 6000+ sjömännen och deras officerare förstår du vad som händer då? Det är mer ändubbelt så många som dog i pearl habur och kommer leta till total förintelse världen inte har skådat sedan 1945. Och 300 miljoner amrikaner kommer kräva sådan hämnd att inget kan hindra dem. De flesta västländer kommer sluta upp och ingen kommer lyfta ett finger för irans skull.

Som tur är kan inte Iran skada en CSG
Citera
2018-01-08, 21:06
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Det är du som försöker trolla.. inte jag..

Jag skrev ingenting från början..

Invände..
Sluta löjla dig för fan Är det så djävla svårt för er iranier att erkänna när ni har fel? Det står ju svart på vitt och du visar det själv så jag behöver inte förklara mer vad ditt fel är, bara erkänn.
Citera
2018-01-08, 21:17
Medlem
Håller med dig. Det är bara så det är.
iran kan inte skada en CSG. Ir5 tänk är helt åt skogen. Ingen verklighetsförankning alls.
Citera
2018-01-08, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Sluta löjla dig för fan Är det så djävla svårt för er iranier att erkänna när ni har fel? Det står ju svart på vitt och du visar det själv så jag behöver inte förklara mer vad ditt fel är, bara erkänn.

Jag förstår inte vad du försöker göra här.. men markerar ditt inlägg för jag tror du finner svaret i det föregående..

Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
iran kan inte skada en CSG. Ir5 tänk är helt åt skogen. Ingen verklighetsförankning alls.

Som sagt kan du fortsätta att skriva ”inte” före verb, spelar ingen roll så länge du inte förklarar..
Det kallas låg kvalitet på diskussion..
Citera
2018-01-08, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso

Tycker hans taktik fungerar utmärkt. Sida upp och sida ner svarar ni på ett uppenbart nät-troll. Vad tror ni er vinna? Att han erkänner att F-18/35 är bättre än F-5? Att B2 är bättre än SU24? osv. Finns ingenting att diskutera öht.
Citera
2018-01-08, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Tycker hans taktik fungerar utmärkt. Sida upp och sida ner svarar ni på ett uppenbart nät-troll. Vad tror ni er vinna? Att han erkänner att F-18/35 är bättre än F-5? Att B2 är bättre än SU24? osv. Finns ingenting att diskutera öht.

Ja hen kommer med den ena galna teorin efter den andra.
Snart hävdar hen att dom kan sänka ett hangarfartyg med en av deras ubåtar.

Ja Det var kul ett tag. Hen kan trolla vidare
Senast redigerad av El-Strutso 2018-01-08 kl. 23:50.
Citera
2018-01-08, 23:55
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Jag förstår inte vad du försöker göra här.. men markerar ditt inlägg för jag tror du finner svaret i det föregående..
Bahram sa att Ya-Ali var en supersonisk robot. Då undrade du om han menade infrasonisk istället. Det var dumt då det inte finns några infrasoniska robotar, infrasonisk är inte motsatsen till supersonisk och ordet har inte ens på samma skala att göra.

Förstår du nu? Om du inte kan erkänna att det var en felskrivning så bevisar du en gång för alla att du bara är ett patetiskt troll som inte har i en seriös diskussion att göra.
Citera
2018-01-09, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta

Det är knappast vad tråden handlar om..tråden handlar om att sänka ett hangarfartyg och B-2or är ingenting som har med saken att göra. Men med tanke på hangarfartygets uppgift på 2000km kommer att vara annat än sitta kvar mitt i ingenstans, behöver man B-2or som du nämner och dessa behöver lyfta från vanliga baser runt om persiska viken eller längre bort.

Du snackar helt enkelt skit att tråden handlar om att några ska övertyga andra att ett visst plan är bättre, det är knappast aktuellt i scenarier som beskrivs här.
Citera
2018-01-09, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Bahram sa att Ya-Ali var en supersonisk robot. Då undrade du om han menade infrasonisk istället.

Ja, eftersom informationen kommer från en iransk sida som spridits och felaktigt översätts till ”subsonic” på svenska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in