Citat:
Ursprungligen postat av
strv122b
Eftersom USA väljer att skjuta dom så håller man sina egna flygplan på avstånd, eftgersom USA inte har brist på vapensystem är det inte så svårt. Man kommer göra allt för att undvika skada på sina strategiska resurser och då använder man vid behov alla sina vapen. Att anfall ett hangarfartyg är lika som att använda kärnvapen mot USAs delstater.
1) Det är väldigt motsägelsefullt att använda kärnvapen samtidigt som anklagar andra länder för att utveckla kärnvapen.
2) Kärnvapen skulle även skada dina resurser i området och även Rysslands intressen. En sådan aktion skulle också få världens olja i kris eftersom exporter från sådana områden är en stor risk.
3) Om du läser mina inlägg har jag redan påpekat att den klassiska formationen inte kommer att hållas som många tror på, utan flyget kommer säkert att hålla sig borta, men då blir CIWS din räddning. Jag tror inte den kommer funka mot sådant som Iran har.
4) Du kommer splittra flyget om banan och skadas på hangarfartyget eftersom det kommer tex Su 24 efter/under UAV anfallet att på 300km avstånd avfyra kryssningsmissiler, fram med flyget igen???
Jag rekommenderar starkt att du håller 2500km avståndet..