2018-01-04, 06:17
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guardiola1
Zlatan har alltid varit stark mot de svaga/medelmåttiga lagen men oftast inte räckt till mot de starka. Bara att titta på hans målfacit mot namnkunniga formstarka lag under karriären, ytterst mediokert.
Precis som att man sett spelare ösa in mål i svenska div1 men senare totalt misslyckas i superettan.
Det handlar om att du aldrig studerat en fotbollsspelare förut, och sedan detaljstuderade du Zlatan och blev förvånad för att du inte hade en aning om att alla spelare - primärt stora spelare - presterar mer mot mindre lag. Varför det blir extra tydligt med stora spelare är för att de blir punktmarkerade av försvar i världsklass.

CR gjorde inte mål på sina 10(?!! rätta om det är fel, det är åtminstone en sjukt hög siffra) första el classico.
Citera
2018-01-04, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guardiola1
Zlatan har alltid varit stark mot de svaga/medelmåttiga lagen men oftast inte räckt till mot de starka. Bara att titta på hans målfacit mot namnkunniga formstarka lag under karriären, ytterst mediokert.
Precis som att man sett spelare ösa in mål i svenska div1 men senare totalt misslyckas i superettan.

Zlatan hade lika bra målfacit i Premier League 2016/17 mot topplagen som Harry Kane. Finns massor av siffror i tråden, leta lite.
Senast redigerad av J.G.R 2018-01-04 kl. 09:55.
Citera
2018-01-05, 02:01
Medlem
du sa egentligen ingenting mer än att hitta på att jag inte kan fotboll. Klart att stora spelare gör mycket mål mot svagare lag, det var inte kärnan i vad jag skrev. Klart och tydligt är att zlatans målfacit är bra mycket sämre än hypen. Speciellt då alla ska servera zlatan, tar alla straffar o frisparkar.
Hur kommeer det sig att så många ifrågasätter zlatan men aldrig att folk ifrågasätter spelare som drogba cavani neymar lewandowski...mm jo det är för att där talar fotbolllen för sig sig,
zlatan har snackat sig själv upp i toppen o folk som inte kan tänka själva går på hypen.
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Det handlar om att du aldrig studerat en fotbollsspelare förut, och sedan detaljstuderade du Zlatan och blev förvånad för att du inte hade en aning om att alla spelare - primärt stora spelare - presterar mer mot mindre lag. Varför det blir extra tydligt med stora spelare är för att de blir punktmarkerade av försvar i världsklass.

CR gjorde inte mål på sina 10(?!! rätta om det är fel, det är åtminstone en sjukt hög siffra) första el classico.
Citera
2018-01-07, 21:18
Medlem
BERNFs avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/l1z3GM/zlatan-det-handlar-om-rasism

Jag anser att Zlatan är svensk, jag anser också såklart att Zlatan är den bästa svenska fotbollsspelaren igenom tiderna utan tvekan. Men det här? Så jevla patetiskt att skrika rasism för att alla inte har sin tunga i hans röv. Fyfan fär folk som skriker rasism hela tiden. Det är sånt här TRAMS som gör att man tappar respekten för personen.

Särskilt när idioten själv har sagt rasistiska saker emot fransmän. Snacka om att han börjar tappa huvudet helt på slutet. Det här lejontönt snacket höll i två veckor sen skadad igen. Vilket jevla lejon?

Snart är det rasism att a-z inte storsäljer i sverige.
Senast redigerad av BERNF 2018-01-07 kl. 21:21.
Citera
2018-01-07, 21:35
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BERNF
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/l1z3GM/zlatan-det-handlar-om-rasism

Jag anser att Zlatan är svensk, jag anser också såklart att Zlatan är den bästa svenska fotbollsspelaren igenom tiderna utan tvekan. Men det här? Så jevla patetiskt att skrika rasism för att alla inte har sin tunga i hans röv. Fyfan fär folk som skriker rasism hela tiden. Det är sånt här TRAMS som gör att man tappar respekten för personen.

Särskilt när idioten själv har sagt rasistiska saker emot fransmän. Snacka om att han börjar tappa huvudet helt på slutet. Det här lejontönt snacket höll i två veckor sen skadad igen. Vilket jevla lejon?

Detta!
Z har storhetsvansinne, han tycker att alla som inte slickar honom i röven och hyllar honom är rasister/avundsjuka osv.

Löjligt, han har varit en bra fotbollsspelare. Men det ändrar inget för någon, inga liv räddas, inga sjukdomar utrotas, inga samhällen förbättras.

Så hans utspel om att byta Eiffeltornet mot en staty av honom (med mera, med mera) är ju bara patetiska.
Någon behöver plocka ner honom på jorden ordentligt offentligt tyvärr.
Citera
2018-01-07, 21:37
Medlem
Mycatisonfires avatar
Zlatan lever i det förgångna, han är inte längre sveriges bästa fotbollsspelare. Det finns flera som presterat mycket bättre än han gjort.
Zlatan är slut, inte mycket till lejon... råtta från balkan kanske.

Undra om han kommer snacka så här om tio år också?!
Citera
2018-01-07, 21:41
Medlem
Rdealss avatar
Citat:

Väldigt synd att han ska hålla på såhär kommer sjunka i mångas ögon. Han är inte bara en sopa på plan numera även utanför.
Citera
2018-01-07, 21:52
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:

Sen att han baserar sitt storhetsvansinne på antal guldbollar är vansinne, då det likt bragdguldet länge inte gick att få fler än två gånger, samt att det tog en riktigt bra insats att få den mer än en gång. Detta är något som borde stå som fotnot på all guldbollstatistik.
Citera
2018-01-07, 21:59
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=Y8K6Dcjy4lI

Hela intervjun i stället för bara selektiva citat utan sammanhang.
Citera
2018-01-07, 22:04
Medlem
BERNFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Sen att han baserar sitt storhetsvansinne på antal guldbollar är vansinne, då det likt bragdguldet länge inte gick att få fler än två gånger, samt att det tog en riktigt bra insats att få den mer än en gång. Detta är något som borde stå som fotnot på all guldbollstatistik.
Det visste jag inte ens, då är det ju ännu mer korkat att säga jag har 11 närmsta har 2 haha.
Sen har han rätt i att han är Sveriges individuellt helt klart bästa spelare igenom tiderna sett till klubblagsprestationer. Men det här Rasism snacket är patetiskt.

Han har en attityd. Jag gillar att han är kaxig. Men då får man fan ta lite mothugg också utan att börja skrika rasism. Det är fan bebisfasoner.
Citera
2018-01-07, 22:13
Medlem
BERNFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
https://www.youtube.com/watch?v=Y8K6Dcjy4lI

Hela intervjun i stället för bara selektiva citat utan sammanhang.
Blev ju inte direkt bättre av att se hela intervjun. Bara väldigt få personer kan berätta en snyfthistoria om hur synd det är om han eftersom han NÄSTAN blev utkastad ifrån ett juniorlag för att ha skalat en spelare.

"det är så synd om mig, jag skalade en LAGKAMRAT, nu får jag kanske inte spela kvar"

Finns det nån annan spelare som gått ut och sagt att Frankrike är ett jevla skitland, att dom ska byta ut frihetsgudinnan emot en bild av honom? Tror han seriöst om Ljungberg eller Källström hade gjort samma sak att Svensk media hade hyllat dom eller försvarat dom?
Tvärtom så har Zlatan fått väldigt mycket press i Sverige, tom när han gick till Ligue 1 och spelade i en liga som innan inte en kotte i Sverige tittade på eller ens brydde sig om.

Hur mycket press får tex Berg? Även när han var skyttekung i grekiska ligan.
Senast redigerad av BERNF 2018-01-07 kl. 22:30.
Citera
2018-01-07, 22:31
Medlem
Jennifer Wegerup skriver rätt bra i Expressen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in