Citat:
Jag är helt överens om Pogba, i det att värvningen är värd övergångssumman och att det är en långsiktig investering. Jag tycker bara inte att han var riktigt så bra förra säsongen. Den här hösten, innan skadan, har han spelat på en högre nivå och betytt mer för laget.Man kan nog ha en hel del åsikter om den absurda övergångssumman som Manchester United spenderade på för att värva Pogba, men då pratar vi ändå om en världsklassmittfältare som dom har varit i akut behov av under flera år. Och med facit i handen, så var Pogba en enorm succé värd namnet och höjde deras lag rejält. Utan Pogba, så hade man förtvivlat svårt att överhuvudtaget kunna skapa vettiga chanser.
Zlatan var seg absolut, vilket var därför som dom gick efter Lukaku eftersom han passade bättre in i deras lagbygge.
Självklart är det jävligt ointressant eftersom att det är en statistik som missgynnar Zlatan lol. Definitionen av "missade stora målchanser" är inte att målvakterna gjorde bra räddningar, utan snarare tillfällen där bollen skulle ha gått in i mål. Vad hjälper att man lyckas ta sig till bra lägen om man är fruktansvärt ineffektiv framför målet? Zlatan var störst delaktig i att Man United tappade många viktiga poäng.
Fel. Att övriga medspelarna ej gjorde lika många mål, beror helt enkelt på att Zlatan var deras primära målskytt och att Rooney, Rashford, Martial, Mata etc. blev ofta roterade medan Zlatan mer eller mindre var självskriven i elvan. Svårare än så är det inte.
Zlatan var seg absolut, vilket var därför som dom gick efter Lukaku eftersom han passade bättre in i deras lagbygge.
Självklart är det jävligt ointressant eftersom att det är en statistik som missgynnar Zlatan lol. Definitionen av "missade stora målchanser" är inte att målvakterna gjorde bra räddningar, utan snarare tillfällen där bollen skulle ha gått in i mål. Vad hjälper att man lyckas ta sig till bra lägen om man är fruktansvärt ineffektiv framför målet? Zlatan var störst delaktig i att Man United tappade många viktiga poäng.
Fel. Att övriga medspelarna ej gjorde lika många mål, beror helt enkelt på att Zlatan var deras primära målskytt och att Rooney, Rashford, Martial, Mata etc. blev ofta roterade medan Zlatan mer eller mindre var självskriven i elvan. Svårare än så är det inte.
Missgynnar och missgynnar, det är missvisande. Jag tycker att den säger ytterst lite om hur spelaren presterat. Salah toppar årets lista med 15 missade chanser, han kan nog ta sig förbi Zlatans 18. För ett par år sedan slutade Vardy på 22. Kane, Lukaku och Agüero är andra spelare som placerat sig högt senaste åren.
Det var ett fåtal matcher under Zlatans formsvacka där man kan beskylla honom för poängtappen. Tänker på Burnley hemma och en match mot Arsenal, om jag minns rätt.
Förra säsongen var det bara Zlatan som skrapade ihop till mer än 10 poäng (mål+målgivande passningar), den här säsongen lär Lingard, Rashford och Martial alla ta sig över den gränsen. Både Mata och Pogba ser ut att slå sina noteringar från förra säsongen. Och då har ändå Lukaku varit lagets primära målskytt.