2018-04-09, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Förlåt, varför skulle detta vara ”hans riktiga jag”? Varför skulle matchen mot Kansas helt plötsligt innebära att matchen mot LAFC räknas bort?

Det är alltid den senaste insatsen som är mest relevant.
Citera
2018-04-09, 10:06
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Det är alltid den senaste insatsen som är mest relevant.
Så bra då, då har han ännu inte gjort bort sig utan snarare tvärtom.
Citera
2018-04-09, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Så bra då, då har han ännu inte gjort bort sig utan snarare tvärtom.

Han har ju knappast visat upp någon typ av kvalité som skulle räcka till i VM.
Citera
2018-04-09, 11:25
Bannlyst
Citat:
Han har ju knappast visat upp någon typ av kvalité som skulle räcka till i VM.

Nej då. Han dominerade inte i premiären i L.A ?

Lika bra att ni gråter ut nu. Zlatan kommer spela VM !
Citera
2018-04-09, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777

Dominerade?
Citera
2018-04-09, 13:58
Medlem
foool13s avatar
Sporting Kansas City spelar riktigt fint, det var det jag lärde mig av den matchen.
Och Johnny Russell har jag alltid gillat.. efter hans tjocka period tidigt i karriären.

Angående Zlatan: Han såg trött ut.
Senast redigerad av foool13 2018-04-09 kl. 14:04.
Citera
2018-04-09, 14:37
Medlem
Citat:

Nja, jag väntar lite till med det.

Jag har ingen insyn i landslaget men tar Janne med Zlatan så kan det komma stå honom riktigt dyrt. Av de signaler Janne skickat hittills i MSM så är Z inte aktuell och det hoppas jag han står vid.

Z vann två förstapriser i EM 2016 och det tycker jag han kan vara nöjd med.
1. Mest off side av alla
2. Flest frisparkar emot sig.
Citera
2018-04-09, 19:08
Bannlyst
Citat:
Dominerade?

Ja? Utan han på planen så hade matchen inte slutat som den gjorde.

Skott målet går inte att snacka bort. Det blir en ny guldboll där. Och efter VM så är det inget snack.

Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Nja, jag väntar lite till med det.

Jag har ingen insyn i landslaget men tar Janne med Zlatan så kan det komma stå honom riktigt dyrt. Av de signaler Janne skickat hittills i MSM så är Z inte aktuell och det hoppas jag han står vid.

Z vann två förstapriser i EM 2016 och det tycker jag han kan vara nöjd med.
1. Mest off side av alla
2. Flest frisparkar emot sig.

Han kommer inte kunna hålla sig från att ta med Zlatan. Och fortsätter han glänsa runt lite mer i L.A så är det solklart att han kommer åka med till VM.
Citera
2018-04-09, 19:15
Medlem
Citat:
Ja? Utan han på planen så hade matchen inte slutat som den gjorde.

Skott målet går inte att snacka bort. Det blir en ny guldboll där. Och efter VM så är det inget snack.

Han kommer inte kunna hålla sig från att ta med Zlatan. Och fortsätter han glänsa runt lite mer i L.A så är det solklart att han kommer åka med till VM.

Zlatans insats kan relateras till typ: att anställda på ett bageri gör grovjobbet med tårtbotten, fyllningar, dekoration, spritsning osv och att Zlatan sen råkar gå förbi och tappa en ros mitt på toppen, och sedan tar åt sig äran att han har gjort hela tårtan själv.
Citera
2018-04-09, 19:49
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Zlatans insats kan relateras till typ: att anställda på ett bageri gör grovjobbet med tårtbotten, fyllningar, dekoration, spritsning osv och att Zlatan sen råkar gå förbi och tappa en ros mitt på toppen, och sedan tar åt sig äran att han har gjort hela tårtan själv.

Väldigt roligt och träffande formulerat - men kanske inte helt korrekt om vi pratar om debuten i MLS där Zlatan utan tvivel vände matchen på näst intill egen hand. Däremot finns det hur många tillfällen som helst där Zlatan hamnat i fokus utan att ha förtjänat det. Och i allmänhet tycker jag att vi är sjukt fixerade vid målskyttar, och även om det rör sig om en felträff från två meter i öppet mål så kan vi vara säkra på att det är målskytten som ska intervjuas och få rubrikerna efteråt, inte den/de som gjorde förarbetet.

Kolla t.ex. vilka det är som får priser, diverse guldbollar nationellt och internationellt. Nästan bara offensiva spelare och målskyttar. Att t.ex. den suveräne försvararen Paolo Maldini aldrig utsågs till världens bäste utan fick stå tillbaka för spelare som George Weah är en mindre skandal för den som begriper något om spelet fotboll.
Citera
2018-04-09, 20:25
Medlem
Kbhmns avatar
alltså det bisarra i den här svenska debatten är att folk verkar bli arga på tanken att ens diskutera en eventuell come back för Zlatan. Det är väl ändå rimligt att diskussionen dyker upp?
Citera
2018-04-09, 20:37
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kbhmn
alltså det bisarra i den här svenska debatten är att folk verkar bli arga på tanken att ens diskutera en eventuell come back för Zlatan. Det är väl ändå rimligt att diskussionen dyker upp?
Nej, den är inte rimlig. Han är en gammal, halvskadad superegoist. Det skulle förstöra det svenska kollektivet, precis som det gjorde i EM 2012 och 2016.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in