Citat:
Etnisk rensar du en arabisk stat och stjäl deras land så kommer du få en reaktion från Arabländerna. Var det rätt? Nej. Men nån reaktion kommer du att få. Hade tex Ryssar etnisk rensat halva Sverige så är jag ganska säker på att en och annan svensk hade hatat Ryssar i kvarvarande områden...
Citat:
Ja hur många då jämfört med hur många som bodde där 1947?
Turkiet tog emot judar som flydde från Nazi-Tyskland under andra världskriget också. En del har säkert flytta till Israel. Ca 3.1 miljoner judar har flyttat till Israel efter andra världskriget.
Citat:
850k judar blev fördrivna från arabvärlden, alltså fler än palestinierna. Men det spelar ingen roll? Varför?
Efter det att judarna etnisk rensade Palestina på dess befolkning. Dessutom 3.1 miljoner Israeler har emigrerat till Israel. Bla från Europa, Ryssland, Östeuropa och USA. Ger det här nu rätten för judar att bedriva etnisk rensning/ockupera/kolonisera dessa länder? Eller är det bara araber och muslimer som förtjänas att etnisk rensas/ockuperas/koloniseras för att judar flyttade in från deras länder?
Citat:
Vilket fortfarande är färre än 850k judar.
Ja, det är färre än 3.1 miljoner judar som flyttade in i Palestina och stal deras mark.
Citat:
Kanske för att palestinierna inte använder den. Kanske för att de är trötta på att höra hur de ska döda alla judar. Kanske för att de är giriga. Kanske en blandning av alla tre.
Är det så tjuvar tänker?
Grannen använder inte sin bil, då kan jag stjäla den. Kioskägaren äter inte det där chipset, då kan jag stjäla den.
Citat:
Fast är det rimligt med en tvåstatslösning rent praktiskt? Hur ska kommunikationerna mellan Gaza och Västbanken se ut? En tunnel? En bro?
Judarna är fria att flytta tillbaka där de kom från om de tycker att dessa problem är monstruösa. Annars går det att hitta lösningar ganska enkelt, västberlin låg inom Östtyskland i ca 50 år utan problem. Sånt går att lösa.