2017-12-30, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Hon är en superskicklig manipulatör. Nu strömmar ursäkterna in till henne från Ohly och självaste Vänsterpartiets ledning, och hon (eller ok, Ledarsidorna där hon ingår i redaktionen) har anmält den där Lotta Back till Socialstyrelsens ansvarsnämnd. Som en sann förkämpe för psykiskt sjukas rättigheter (eller åtminstone för sig själv).
Mmm hmm, bipolariteten passar bra att plocka fram ibland, för att ha något att skylla på.
"Det var inte jag, det var min diagnos". Det var inte jag som skrev under kontrakt på Jag vill inte leva jag vill bara inte dö, det var en nerdrogad variant av mig själv och jag blev utnyttjad av min förläggare.osv osv. Men samtidigt kan hon anmäla folk om de anspelar på diagnosen och frågar sig om hon har ett skov. OK. Varför inte. Och tar hon inte till diagnosen så spelar hon ut våldtäktskortet.
Om några år har vi henne som statsminister ska ni se. Innan det kommer vi få se henne i Riksdagen: "du får inte uttala dig för du har inte blivit våldtagen!"

Jag är mest förbannad för att folk fortfarande inte lärt sig använda nätet o sociala medier på ett vettigt sett utan att anmäla och motanmäla och ta upp tid hos institutioner eller rättsapparater som har fullt upp med annat. Påminner om Antonsson-Yakidas anmälningar och motanmälningar som pågick i flera år. Men dem får väl fortsätta leka i sin sandlåda och låtsas att det är "politik". Jag vill se lite värdighet och t.o.m stolthet bland politiker och andra offentliga personer inte det här jävla tjafset.
Citera
2017-12-30, 20:57
Medlem
Sueidis avatar
Kommer hon in i riksdagen då tror ni?
Citera
2017-12-30, 23:52
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Jag är mest förbannad för att folk fortfarande inte lärt sig använda nätet o sociala medier på ett vettigt sett utan att anmäla och motanmäla och ta upp tid hos institutioner eller rättsapparater som har fullt upp med annat. Påminner om Antonsson-Yakidas anmälningar och motanmälningar som pågick i flera år. Men dem får väl fortsätta leka i sin sandlåda och låtsas att det är "politik". Jag vill se lite värdighet och t.o.m stolthet bland politiker och andra offentliga personer inte det här jävla tjafset.

En bra början är väl att vända sig till rätt instans med anmälningarna. Låter långsökt att anmäla en politikers idiotuttalande på twitter till Hälso-och sjukvårdens ansvarsnämnd inom Socialstyrelsen.
Citera
2017-12-30, 23:55
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sueidi
Kommer hon in i riksdagen då tror ni?

Tveksamt. Hon flyttades väl ner till åttonde plats från en sjätte och är inte valbar men kör en personvalskampanj. Ska jag vara elak tror hon nog inte själv att hon blir invald men som Riksdagskandidat kan hon uttala sig som politiker, vara med i media osv.
Citera
2018-01-03, 00:03
Medlem
Snopphanens avatar
Nu har Heberlein blivit fullblodspolitiker.

Citat:
"Vi moderater betraktar varje människa, oavsett fysiska eller psykiska sjukdomar, sexuell läggning, etnicitet, könsidentitet och religiös tro som lika värdefulla."

Alla människors lika värde har man hört talas om men enligt moderaterna är alla lika värdefulla.
Röstfiske?

https://www.ekuriren.se/debatt/debat...ka-vardefulla/
Citera
2018-01-03, 00:47
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Nu har Heberlein blivit fullblodspolitiker.

Alla människors lika värde har man hört talas om men enligt moderaterna är alla lika värdefulla.
Röstfiske?

https://www.ekuriren.se/debatt/debat...ka-vardefulla/

Snömos.
AH har precis "argumenterat" för att alla människor inte är lika värdefulla. Godhet är att värdesätta sina allra närmaste, att bry sig om andra är banalt.
Men annars håller jag med om att det är oacceptabelt att skriva att någon verkar "tilltagande sjuk".
Kanske särskilt eftersom jag inte tror att Ann Heberlein är bipolär.
Citera
2018-01-03, 01:01
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Jag tycker inte det stämmer med tanke på att hon fick ge upp sitt jobb, det är en stor uppoffring.
Vilket jobb?
Du tänker väl inte på tjänsten på Lunds universitet, som hon fick sparken ifrån?
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Men annars håller jag med om att det är oacceptabelt att skriva att någon verkar "tilltagande sjuk".
Kanske särskilt eftersom jag inte tror att Ann Heberlein är bipolär.
Det finns ingen i hennes omgivning som tror på det där med att hon skulle vara bipolär heller.
Snarare borderline eller malignant narcissism.
Citera
2018-01-03, 09:56
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
En bra början är väl att vända sig till rätt instans med anmälningarna. Låter långsökt att anmäla en politikers idiotuttalande på twitter till Hälso-och sjukvårdens ansvarsnämnd inom Socialstyrelsen.

Inte alls. Lotta Back arbetar som sjuksköterska inom psykiatrin och kan framstå som en auktoritet när det gäller människors psykiska hälsa. Hon ska ge fan i att utnyttja denna auktoritet för att uttala sig offentligt om politiska motståndares psykiska hälsa.
Citera
2018-01-04, 10:05
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Inte alls. Lotta Back arbetar som sjuksköterska inom psykiatrin och kan framstå som en auktoritet när det gäller människors psykiska hälsa. Hon ska ge fan i att utnyttja denna auktoritet för att uttala sig offentligt om politiska motståndares psykiska hälsa.

Ja, det är extra oacceptabelt för någon som arbetar inom psykiatrin. Helt rätt att anmäla.
Det hade givetvis varit möjligt att hävda att Heberlein använt sin auktoritet som doktor i etik på ett felaktigt sätt, då hon utan vederhäftiga argument pekar ut människor som egoistiska och banala. Tro mig, jag har läst moralfilosofi och ser fusket i argumentationen. Men det är värre att påstå att någon verkar "tllltagande sjuk". Det är omdömen som hör hemma på Flashback, inte i den politiska debatten
Citera
2018-01-07, 00:43
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Vilket jobb?
Du tänker väl inte på tjänsten på Lunds universitet, som hon fick sparken ifrån?
Det finns ingen i hennes omgivning som tror på det där med att hon skulle vara bipolär heller.
Snarare borderline eller malignant narcissism.

Konstant iskall och hånfull. Bipolära svänger väl mellan att vara deppiga och speedade? Verkar inte stämma på Heberlein. Jag tycker hon är jävligt skrämmande. Tycker man ska kunna diskutera allt, åsikskorridoren måste bli större osv. Högre i tak. Men den där människan är som en isklump som svänger med en knölpåk.
Tur att man inte är moderat.
Citera
2018-01-07, 01:42
Medlem
Citat:
Konstant iskall och hånfull. Bipolära svänger väl mellan att vara deppiga och speedade?

Vissa blir det och vissa blir endast deprimerade. Sedan finns det de som bara blir maniska.
Citera
2018-01-07, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer

I dag släpps hennes senaste bok, ”Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva”.

den bipolära varelsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in