2018-01-06, 21:35
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Man kan ju inte bara slänga ut sensationella uppgifter, utan en källa!

Jo, men nu hevdade inte eremona att det var sanning häller, bara at hen hadde hört om det. Vi får inte bli helt fyrkantiga här inne.
Citera
2018-01-06, 21:45
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men nu hevdade inte eremona att det var sanning häller, bara at hen hadde hört om det. Vi får inte bli helt fyrkantiga här inne.
Och inte vräka ut vilka häpnadsväckande saker som helst utan uppbackning heller. Att fler passagerare på ubåten skulle ha försvunnit tidigare är ett så pass sensationellt och kontroversiellt uttalande att det kräver uppbackning, annars är det bara trams.

Citat:
Ja? Vad syftar du på nu?
Det förstår du nog egentligen men jag kan hålla med om att eremonas uttalande kräver uppbackning.
Citera
2018-01-06, 21:49
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Och inte vräka ut vilka häpnadsväckande saker som helst utan uppbackning heller. Att fler passagerare på ubåten skulle ha försvunnit tidigare är ett så pass sensationellt och kontroversiellt uttalande att det kräver uppbackning, annars är det bara trams.

Det förstår du nog egentligen men jag kan hålla med om att eremonas uttalande kräver uppbackning.

Jag förventar at uppbackning kommer, om inte eremona skräms til tystnad.
Citera
2018-01-06, 21:52
Medlem
Citat:
Man kan ju inte bara slänga ut sensationella uppgifter, utan en källa!

Ursäkta, men vad exakt var sensationellt?
Citera
2018-01-06, 22:00
Medlem
Jag vet inte om det varit upp i tråden (hittar inget via sökfunktionen iaf) att PM hade stora problem att ta körkort? Han hade post-it lappar med "lägg ur handbroms - check" osv samt även tejp på ratten och det tog lång tid innan han lyckades få själva körkortet. https://www.pressreader.com/denmark/ekstra-bladet/20170924/281590945750423

Han låter mer o mer som en inom autismspektrat..
Citera
2018-01-06, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Svarar själv. Det med att någon fler skulle försvunnit.
Att det finns rykten om det är väl snarast oundvikligt.
Citera
2018-01-06, 22:04
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte sensationellt i sig eftersom jag tror galningen har en väldig massa gömt i garderoben, men om det visat sig att någon tidigare försvunnit på utflykt med Det, är det ju naturligtvis galet sensationellt om alla här har missat det!
Citera
2018-01-06, 22:08
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Jag vet inte om det varit upp i tråden (hittar inget via sökfunktionen iaf) att PM hade stora problem att ta körkort? Han hade post-it lappar med "lägg ur handbroms - check" osv samt även tejp på ratten och det tog lång tid innan han lyckades få själva körkortet. https://www.pressreader.com/denmark/ekstra-bladet/20170924/281590945750423

Har puckot även ADHD då alltså?!
Citera
2018-01-06, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59

Lite märkligt eftersom han tycks vara väldigt tekniskt begåvad. Men han kanske bara är superfokuserad på sådant som intresserar honom. Han var kanske inte så motiverad av att ta körkort och därför svårt med koncentration/fokusering.
Låter som Autismspektrat men också ADHD/ADD. (?)
Citera
2018-01-06, 22:11
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag förventar at uppbackning kommer, om inte eremona skräms til tystnad.
Nej, Eremona påstod ju inte alls att det var så, det var bara en undran.
Citera
2018-01-06, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Har puckot även ADHD då alltså?!
Vi skrev samma samtidigt. Kanske att det snarare är ADHD/ADD som PM har än Asperger?
ADHD/ADD är dessutom väldigt vanligt tillsammans med Personlighetsstörning, oftast Borderline.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-06 kl. 22:19.
Citera
2018-01-06, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Inte sensationellt i sig eftersom jag tror galningen har en väldig massa gömt i garderoben, men om det visat sig att någon tidigare försvunnit på utflykt med Det, är det ju naturligtvis galet sensationellt om alla här har missat det!
Tro och tro. Man ska veta,Trollet. Även du och jag kan hamna i häktet misstänkta för mord.
Och då kommer folk att spekulera och snacka lika mycket skit om oss som om PM.
Och allt bakåt i våra liv kommer att studeras,stötas och blötas.
Det där vykortet tex som du krafsade ned ett par rader på och skickade till en bekant från Mallorca.
Som gav mottagaren en chock när de damp ned på hallmattan.
I själva verket var du på en grisfest och hade tappat omdömet i en skål med Sangria och tyckte dina psyko-rader var väldigt kul. Vykortet som du inte ens kommer ihåg att du skickat på fyllan.
(Det kommer att hängas ut i pressen och här på FB.)
Men när det väl kommer till rättegång så blir vi bara bedömda utifrån bevis,-vad man säkert vet.
Tack och lov och inte skitsnack,spekulationer samt osanna rykten.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-06 kl. 22:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in