Citat:
Ursprungligen postat av
frantik
Är väl inte så konstigt? När dom var unga var Schyffert hetare än hetast i och med Killing-gänget. Även om dom sedermera växer upp och även blir ett namn i mediasverige så finns ju den s.k idoldyrkan ändå kvar, även om den säkerligen avtagit lite.
Ungefär som att jag skulle börja jobba inom media så skulle jag ändå ha en lättare idoldyrkan av F&F.
Schyffert får oproportionerligt mycket uppmärksamhet i podden ställt i relation till dennes plats i medie- och humorsverige. Schyffert har aldrig varit något slags centralgestalt i svensk humor, vilket man kan få intryck av om man lyssnar på Filip och Fredrik. Det måste ligga något annat bakom.
Citat:
Ursprungligen postat av
swimp78
Tror du Filip och Fredrik väljer vilka mediepersonligheter de favoriserar pga "vad som går hem hos folk"? Isåfall tycker inte jag det verkar som du lyssnat på podden. Huruvida nån har status för dem, deras värld, är en intern nätverksgrej mediemän emellan. Det är mer vem som är alfahannen runt bordet, typ.
Jag köper din idé om att det kan vara en intern nätverksgrej men det är ändå konstigt.
Av Filip och Fredrik är det ju främst Filip som är idoldyrkaren när det gäller Schyffert. Men Filip Hammar är ju ungefär 10 ggr mer lyckad än Schyffert så jag begriper ändå inte hur Hammar kan idolisera Schyffert ur ett underifrånperspektiv.
Det är Schyffert som åker på besök till Hammars villa i Los Angeles och bor gratis. Det är Hammar som sålt flera produktionsbolag för tiotals miljoner kronor. Det är Hammar som knullar snygga 20 år yngre kvinnor. Det är Hammar som skapat sin karriär helt själv och jobbat sig upp från nöjesskribent till programledare och produktionsbolagägare. Schyffert är bara snygg. Är det en ren utseendefråga?
Fixeringen vid Schyffert är inte rimlig någonstans.