2018-01-06, 17:31
Medlem
thesyss avatar
Hörde Alex & Sigge nämna Den Dummaste Poden, en parodipod. Jag upptäckte att de gjort en fin parodi på Filip och Fredrik. Avsnittet gjordes i maj 2017 så man får scrolla ner en bit: https://podtail.com/podcast/den-dummaste-podden/
Citera
2018-01-06, 18:18
Medlem
skrudiss avatar
Jag kanske missade detta, men varför nämner de DN konsekvent som DN-tidningen i senaste podden? Lät förjävligt. Kan inte se någon anledning alls faktiskt.
Citera
2018-01-06, 20:08
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Jag kanske missade detta, men varför nämner de DN konsekvent som DN-tidningen i senaste podden? Lät förjävligt. Kan inte se någon anledning alls faktiskt.
För att Filip råkade säga DN-tidningen av misstag tidigt i avsnittet. Så det vart bara som en rolig grej.
Citera
2018-01-06, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Är väl inte så konstigt? När dom var unga var Schyffert hetare än hetast i och med Killing-gänget. Även om dom sedermera växer upp och även blir ett namn i mediasverige så finns ju den s.k idoldyrkan ändå kvar, även om den säkerligen avtagit lite.
Ungefär som att jag skulle börja jobba inom media så skulle jag ändå ha en lättare idoldyrkan av F&F.

Schyffert får oproportionerligt mycket uppmärksamhet i podden ställt i relation till dennes plats i medie- och humorsverige. Schyffert har aldrig varit något slags centralgestalt i svensk humor, vilket man kan få intryck av om man lyssnar på Filip och Fredrik. Det måste ligga något annat bakom.

Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Tror du Filip och Fredrik väljer vilka mediepersonligheter de favoriserar pga "vad som går hem hos folk"? Isåfall tycker inte jag det verkar som du lyssnat på podden. Huruvida nån har status för dem, deras värld, är en intern nätverksgrej mediemän emellan. Det är mer vem som är alfahannen runt bordet, typ.

Jag köper din idé om att det kan vara en intern nätverksgrej men det är ändå konstigt.

Av Filip och Fredrik är det ju främst Filip som är idoldyrkaren när det gäller Schyffert. Men Filip Hammar är ju ungefär 10 ggr mer lyckad än Schyffert så jag begriper ändå inte hur Hammar kan idolisera Schyffert ur ett underifrånperspektiv.

Det är Schyffert som åker på besök till Hammars villa i Los Angeles och bor gratis. Det är Hammar som sålt flera produktionsbolag för tiotals miljoner kronor. Det är Hammar som knullar snygga 20 år yngre kvinnor. Det är Hammar som skapat sin karriär helt själv och jobbat sig upp från nöjesskribent till programledare och produktionsbolagägare. Schyffert är bara snygg. Är det en ren utseendefråga?

Fixeringen vid Schyffert är inte rimlig någonstans.
Citera
2018-01-12, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det är Hammar som knullar snygga 20 år yngre kvinnor.

Det skiljer 15 år mellan Filip och hans partner, 19 mellan Schyffert och hans...

Ytterst kul att de plötsligt drämde till med ett svinbra avsnitt, speciellt början var helt i klass med de forna glansdagarna. Hoppas detta är inledningen på en uppåtgående formkurva.
Citera
2018-01-13, 11:54
Medlem
mrtowlies avatar
Riktigt dåliga avsnitt på senare tiden. De har ju ingenting att säga, inget vettigt material, otroligt trist.
Citera
2018-01-22, 01:17
Medlem
NorthSNKRs avatar
Gillar det senaste avsnittet riktigt mycket, deras dynamik höjer sig några snäpp då de sitter tillsammans i en bil påväg någonstans
Citera
2018-01-25, 04:17
Medlem
Ahbezs avatar
Haha hela pizza-diskussionen och Filips dröm var ju klockrent
Citera
2018-01-25, 08:27
Medlem
simmarn_2004s avatar
Vet någon vilket avsnitt det var Filip berättar om när han träffade Jill Johnsson på LA AirPort?
Citera
2018-01-25, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simmarn_2004
Vet någon vilket avsnitt det var Filip berättar om när han träffade Jill Johnsson på LA AirPort?

Avsnitt 180: "Hushåller inte med hitsen"
Citera
2018-01-31, 00:07
Medlem
snillet_1s avatar
Var rätt längesen Filip tjatade om sina piller och så, va? Det känns så.

Så som han höll på tidigare kring det där så förstod man ju att han var beroende. Det var inte normalt.
Citera
2018-01-31, 00:56
Medlem
swimp78s avatar
Det kanske gått in i honom att folk lyssnar och inte längre ser hans pillerknaprande som ”skönt”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in