2018-01-31, 10:59
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Var rätt längesen Filip tjatade om sina piller och så, va? Det känns så.

Så som han höll på tidigare kring det där så förstod man ju att han var beroende. Det var inte normalt.
Känns lite som att pillerknapprandet kanske hade och göra med att han var otrogen mot sin exfru runt den tidpunkten, och därmed upplevde en enorm ångest och inte visste hur han skulle hantera det.
Nu när den värsta tyngde släppt kanske han inte behöver samma mängd längre?
Citera
2018-01-31, 11:49
Medlem
swimp78s avatar
Jag tror snarare orsakssambandet var att äktenskapet tog slut pga hans missbruk än att missbruket berodde på Äktenskapet

Sen är ju inte tjack nån vidare ångestlindring..
Citera
2018-01-31, 19:04
Medlem
skrudiss avatar
Tydligt hur Fredrik konstant uppvisar en självmedvetenhet inför poddens innehåll. Ärligt talat blir det tröttsamt med snacket om att inte "de" (dvs Filip) ska fastna i XX, att "XX är inget lyssnarna tycker är intressant". Vad vet han om det? Det kanske kan vara kul att lyssna på och ibland mynnar det ut i något annat? Nej istället vill Fredrik ofta skapa oklara poänger och slutsatser, typ att de vuxit upp med glass som var si och så och tycker själv att det är genialt. Så bra att glass lyfts fram i åtminstone två avsnitt !

På liknande sätt begränsar Fredrik Filip ofta med "nu talar du för XX" eller "ja, nu kan inte XX uttala sig då XX inte är här". Behöver han friskriva sig konstant? Varför kan de inte släppa loss som tidigare?

Nåväl, jag lyssnar fortfarande! Men till stor del tack vare Filip (även om han har sina klara nackdelar med).
Citera
2018-01-31, 19:17
Medlem
hjalmar123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Tydligt hur Fredrik konstant uppvisar en självmedvetenhet inför poddens innehåll. Ärligt talat blir det tröttsamt med snacket om att inte "de" (dvs Filip) ska fastna i XX, att "XX är inget lyssnarna tycker är intressant". Vad vet han om det? Det kanske kan vara kul att lyssna på och ibland mynnar det ut i något annat? Nej istället vill Fredrik ofta skapa oklara poänger och slutsatser, typ att de vuxit upp med glass som var si och så och tycker själv att det är genialt. Så bra att glass lyfts fram i åtminstone två avsnitt !

På liknande sätt begränsar Fredrik Filip ofta med "nu talar du för XX" eller "ja, nu kan inte XX uttala sig då XX inte är här". Behöver han friskriva sig konstant? Varför kan de inte släppa loss som tidigare?

Nåväl, jag lyssnar fortfarande! Men till stor del tack vare Filip (även om han har sina klara nackdelar med).

Det tackar jag Fredrik för. Orkar inte lyssna längre när Filip spånar iväg på helt ointressanta ämnen. Sen vad man tycker är intressant och ointressant är givetvis subjektivt.
Citera
2018-02-07, 18:02
Medlem
Neonights avatar
Fredrik är ju på många sätt Filips vårdare. Någon som håller honom i schack och på mattan
Citera
2018-02-15, 14:09
Medlem
snillet_1s avatar
Den delen av Filip som vi fick höra i dagens avsnitt är väldigt tröttsam. Blaskig soppa på spik-avsnitt för övrigt.
Citera
2018-02-27, 08:04
Medlem
smellyproofs avatar
Den här podden var ju riktigt stor, och ganska bra, en gång i tiden. Många som.fortfarande lyssnar?
Citera
2018-02-28, 22:04
Medlem
Kasuarens avatar
halloj! Det finns ett avsnitt där dom gör sig roliga över en insändare i någon tidning som klagar på att dom inte räknar poängen i doobidoo (kan vara så ska det låta också)

Någon som vet vilket avsnitt som avses? Har en kompis som klagar över samma sak o vill ge han en lavett.
Citera
2018-02-28, 22:16
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasuaren
halloj! Det finns ett avsnitt där dom gör sig roliga över en insändare i någon tidning som klagar på att dom inte räknar poängen i doobidoo (kan vara så ska det låta också)

Någon som vet vilket avsnitt som avses? Har en kompis som klagar över samma sak o vill ge han en lavett.

Vet inte vilket avsnitt tyvärr, men det var ingen insändare, utan minns att det var en krönika skriven utav en Klas Lindberg (?), som var någon form av nöjesjournalist på Aftonbladet om jag inte helt virrar till det. Tror det är samma kille som var med i Schulmans radioshow i P1.

Här är krönikan som jag antar åsyftas.
Senast redigerad av bananjukka 2018-02-28 kl. 22:20.
Citera
2018-03-01, 11:49
Medlem
junkbords avatar
Senaste avsnittet känns som som att dom har kopierat första 10 min från ett äldre avsnitt.
Citera
2018-03-01, 12:44
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Den här podden var ju riktigt stor, och ganska bra, en gång i tiden. Många som.fortfarande lyssnar?

Lyssnar fortfarande men har alltid legat lite efter, 40 avsnitt olyssnade för närvarande vilket torde bli avsnitten som släpptes runt maj 2017.

Även om det är en kvalitetsförsämring kontra deras tidigare avsnitt så är det fortfarande kanske den bästa svenska podcasten.
Citera
2018-03-02, 21:16
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Lyssnar fortfarande men har alltid legat lite efter, 40 avsnitt olyssnade för närvarande vilket torde bli avsnitten som släpptes runt maj 2017.

Även om det är en kvalitetsförsämring kontra deras tidigare avsnitt så är det fortfarande kanske den bästa svenska podcasten.
Dagens avsnitt var bra bara för att det var skvallrigt - bara en sådan sak. Sedan har ju Filip i mitt tycke blivit mycket jobbigare sedan han började med sin tjackmedicin för sin inbillade damp, men dom är fortfarande bättre än dom nyliberala bratsen Sigge & Alex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in