2018-01-05, 18:39
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Har försökt hitta negativa aspekter med RaiBlocks som gör att det inte är en hållbar krypto. Har inte hittat någon befogad kritik ännu. Så utesluter inte att det kan vara the real deal. Ideologiskt och tekniskt så faller det dig mig i smaken. Givetvis är risken väldigt hög vid detta laget, men känner att jag måste gå in med en position för bevakning och hedge. Om någon hittar relevant kritik som dyker upp mot Raiblocks så får ni gärna dela med er av detta.

Oroa dig inte för Raiblocks. Du kanske kan trippla pengarna för jag tror den kan ersätta Bitcoin. Men Raiblocks bygger väl på off-chain. Vi gör vår beskärda del av mining. Tror på tekniken. Köper när den kommer på Binance.
Citera
2018-01-05, 18:57
Medlem
felleboy90s avatar
Ni som sitter med majoriteten av portföljen i diverse Alts, kommer ni hodla och hoppas på det bästa eller säljer ni nu då det ser väldigt rött ut?
Citera
2018-01-05, 19:06
Medlem
Jag sitter still i båten. Att sälja i en bear market är att skjuta sig själv i foten. Akta er för att sälja lågt! Just nu påverkar bitcoins rusning alla altcoins och skapar ett vakuum med negativa siffror som följd. När bitcoin stabiliseras något kommer marknaden att återhämta sig.
Citera
2018-01-05, 19:10
Medlem
jompa101s avatar
Någon som vet bra wallet för att plocka upp xrp rean? 🍾
Citera
2018-01-05, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av felleboy90
Ni som sitter med majoriteten av portföljen i diverse Alts, kommer ni hodla och hoppas på det bästa eller säljer ni nu då det ser väldigt rött ut?

Bara en förlorare säljer vid rött, särskilt när marknaden ser ut som den gör JUST NU.
Citera
2018-01-05, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felleboy90

Du måste vara ny i branschen , volatiliteten i kryptos är extreme så en 20-30% dipp en dag är inget ovanligt, #hodl och köp mer på dippen.
Citera
2018-01-05, 19:34
Medlem
felleboy90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Du måste vara ny i branschen , volatiliteten i kryptos är extreme så en 20-30% dipp en dag är inget ovanligt, #hodl och köp mer på dippen.

Började investera i crypto för typ ett år sedan så skulle inte säga att jag är ny. Anser bara att altcoinmarkaden är så sjukt överprisad(Speciellt XRP,XLM,TRX) just nu och jag tror en fet korrektion kommer hända, kanske inte nu men inom en snart framtid
Citera
2018-01-05, 19:48
Medlem
Är inte Kucoin shares ett av de mest intressantaste just nu, trots att det gått upp så mycket? Synd att jag inte kollade upp det mer noga när det rekommenderades här och var i en dollar.

De har just nu en daglig omsättning på 170 miljoner dollar. Gått upp extremt mycket senaste tiden. Binanace har 9 miljarder dollar, ca:52 gånger mer.

Kucoin har som mål att bli top 10 inom ett år. De pratar även om att ha 1000 listade coins innan året är slut. En 10x ökning tar de till 7 plats bland handelsplatserna med 1,7 miljarder i omsättning. Vilket jag inte ser som omöjligt sett till hur snabbt det ökat. Skulle inte förvåna mig om de blir ännu större i takt med att cryptomarknaden växer.

En share kostar just nu 6,83 dollar. ca:55 kronor. Köper du 1000 shares för 55K så får du dagligen bonus på 1,79 dollar. ca:14 kronor, per dag.

Låt säga att marknaden fortsätter explodera och Kucoin fortsätter expandera, vilket jag tror.

Markanden växter kanske 4 gånger det här året och 3 gånger nästa. Inom 2 år har de hälften av Binanace marknadsandelar. Sedan ska de även köpa upp hälften av andelarna och skrota dem. Vilket gör att alla andelar ger dubbelt så mycket avkastning

Ett räkneexempel på hur det kan se ut om 2 år:

12 (3x4) x 25 x 2 = 600 ggr

55K investerade nu skulle potentiellt kunna generera 8400 sek per dag i passiv inkomst. Vill inte ens tänka på hur mycket andelarna är värda då.

Det är väl prat om att sänka från 50% till 15% utdelning? Men det är ändå över 2500 sek om dagen.

Får se hur det utvecklar sig. Kanske önskedröm, men det sa man väl om dem som investerade i BTC och ETH när de började. "Över 1000 gånger ökning, glöm det"

Är det något jag missat får någon gärna upplysa mig. Känns lite som att jag hittat en guldskatt om man ska spekulera i en ökning av kryptomarknaden och Kucoin som handelsplats.
Senast redigerad av Mittbena 2018-01-05 kl. 19:54.
Citera
2018-01-05, 20:02
Medlem
HTML har nu gått upp snart 180% bara de senaste 24 timmarna.

Marknaden känns överlag för bra för att vara sann? Bubbla månne? Hur stor kapacitet har kryptomarknaden att växa egentligen?
Citera
2018-01-05, 20:05
Medlem
ostresss avatar
Helvete va tid det tar att skicka btc till Bleutrade! Pending i 8 timmar nu!
Citera
2018-01-05, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Oroa dig inte för Raiblocks. Du kanske kan trippla pengarna för jag tror den kan ersätta Bitcoin. Men Raiblocks bygger väl på off-chain. Vi gör vår beskärda del av mining. Tror på tekniken. Köper när den kommer på Binance.

Finns ingenting som kommer ”ersätta” bitcoin. Haha. Du är mysig du.
Citera
2018-01-05, 20:10
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone

Grejen är att jag oroar mig att Raiblocks på allvar kan utmana Bitcoin. Har suttit på Bitcoins sedan 2012 och oftast har man bara kunnat skaka på huvudet åt alla dessa utmanare. Väldigt sällan jag går in i altcoins, men kände mig tvungen att gå in med en hedge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in