2017-12-12, 21:48
Medlem
orvar2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaphod-Beeblebrox
Hur gör staten för att reglera?

Att tillåta futures på CBOE är ett sätt, att som korea titta på att inkludera BTC i skattesystemet ett annat. Vi i sverige kan ringa skatteverket och få besked hur handeln ska beskattas. Att noder / börser ska rapportera alla transaktioner till motsvarande skatteverket .
Citera
2017-12-12, 21:53
Medlem
Zaphod-Beeblebroxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvar2014
Att tillåta futures på CBOE är ett sätt, att som korea titta på att inkludera BTC i skattesystemet ett annat. Vi i sverige kan ringa skatteverket och få besked hur handeln ska beskattas. Att noder / börser ska rapportera alla transaktioner till motsvarande skatteverket .
Futures är ju inte bitcoin, det är kontrakt med bitcoin som underliggande tillgång.

Är det andra verkligen praktiskt genomförbart? Tänker på tumblers bland annat.
Citera
2017-12-12, 22:24
Medlem
Vad tror ni om MANA (Decentraland)?

Idén låter som att den ligger ganska bra i tiden och kan bli en enorm marknad inom några år (när VR har blivit meanstream). Frågan är ju bara om man ska gå in med en investering och eventuellt köpa sig en bit land... någon som har erfarenhet?

https://decentraland.org/
Citera
2017-12-13, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [MystERiouZ]
Vad tror ni om MANA (Decentraland)?

Idén låter som att den ligger ganska bra i tiden och kan bli en enorm marknad inom några år (när VR har blivit meanstream). Frågan är ju bara om man ska gå in med en investering och eventuellt köpa sig en bit land... någon som har erfarenhet?

https://decentraland.org/
Valutan har ökat bra senaste dagarna. Gick in i morse och köpte en acre. Innan helgen går jag in med mer.

Erfarenhet nej, men intresserade mig för det när jag läste ditt inlägg. Kan bli stort.
Citera
2017-12-13, 11:03
Medlem
KastaMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaphod-Beeblebrox
Går det att utnyttja prisskillnaderna hos exchanges? Antar att BTC har för höga avgifter om man inte redan rullar extremt stort, och att överföringstiderna ger risk. Frågan blir ju då vilken av ALT som har lägst avgift, snabbast tider och glappar mellan exchanges?

Edit: 15% skillnad på LTC mellan bitfinex och GDAX. Plan köpa LTC på BF, föra över till GDAX, sälja på GDAX till dollar, flytta över dollar till BF, igen. Haken?

Liknande arbritrage tillfällen uppstår ofta i krypto-världen. Kolla bara upp alla avgifter först och främst. Problemet är att du inte kan flytta Dollar mellan exchanges, så växla i så fall till en coin med låga fees. Så länge växling/överföringsavgifter inte går över 15% så är du ju gyllene. Testa vetja!
Citera
2017-12-13, 12:18
Medlem
Min investeringsmanual för de närmsta 3 månaderna:

December 2017: Bitcoin. (om du inte tror på Bitcoin, köp NEO. De har fungerat väldigt bra som hävstänger. När Bitcoin står stilla så ökar NEO, när Bitcoin ökar faller NEO)

Januari 2018: BitBay. De kommer köra en mer attackerande reklamkampanj under Januari månad. Räknar med att BitBay kan komma upp till topp 50.

Februari 2018: LISK. Det lär öka som sjutton inför 20 Februari. Om den har stuckit rejält, sälj 18-19 Februari. Har det inte ökat rejält inför 18-19 Februari, köp LISK då.

Har ni några invändningar? Tror ni på någon annan valuta mer?
Citera
2017-12-13, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Min investeringsmanual för de närmsta 3 månaderna:

December 2017: Bitcoin. (om du inte tror på Bitcoin, köp NEO. De har fungerat väldigt bra som hävstänger. När Bitcoin står stilla så ökar NEO, när Bitcoin ökar faller NEO)

Januari 2018: BitBay. De kommer köra en mer attackerande reklamkampanj under Januari månad. Räknar med att BitBay kan komma upp till topp 50.

Februari 2018: LISK. Det lär öka som sjutton inför 20 Februari. Om den har stuckit rejält, sälj 18-19 Februari. Har det inte ökat rejält inför 18-19 Februari, köp LISK då.

Jag har mina favoriter. ViaCoin ser riktigt bra ut, VertCoin kommer nog fortsätta till högre höjder (communityt runt Vertcoin är helt sjukt. Man håller just nu på att start Vertbase.com där man ska kunna köpa VTC för USD.)

Mina nya favorit är också ett V-coin. Vericoin. Startades samtidigt som VertCoin, men har en mer limited supply. Gått upp bra de senaste dagarna och jag var där innan pumpen och följer den rätt noggrant.

Lisk tror jag förövrigt mycket på också samt Monetary unit (MUE)
Citera
2017-12-13, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iuehauwifafji
Börjar bli väldigt intresserad av att investera i Litecoin. Är det värt att köpa nu på grund av de senaste 24 timmarna? Bör man vänta?

Förklara varför du är intresserad? Den är galet overextended, till och med coinets grundare Charlie Lee säger rakt ut att den behöver correction.

Om du inte sätter dig in i hur det funkar att investera eller trejda finns det ingen anledning att lägga massa pengar på det. Det kommer bara sluta med att du köper på toppen och sen när Litecoin börjar hitta tillbaka på den nivån den ska ligga på (180-200 dollar) så kommer du sälja för att du får panik. Sen kommer du sitta på minus och vara sur och ångra dig.

Lär dig åtminstone grunderna för teknisk och fundamental analys av valutor, samt läs på lite om att investera i forex innan du sätter in din första dollar.
Citera
2017-12-13, 12:44
Medlem
Tänkte mest för kul skull stoppa in en hundring i några olika valutor, för att ha lite siffror att titta på. Just nu är detta min lista (Har redan BTC/LTC/ETH):

Request Network
Vertcoin
Monero
Dash
EOS
OmiseGO
Stellar Lumens
NEO
Ark
Viacoin
IOTA
Vericoin

Tankar eller fler tips på era favoriter? Antagligen vore det rimligt att väga mina insatser lite mer ordentligt, men ser det mer som ett kul sätt att följa utvecklingen.

I övrigt: Har ni tips på bra plånböcker där man kan sätta en massa olika coins? T.ex. Exodus tar vad jag kan se bara emot några stycken av de ovan.
Citera
2017-12-13, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artro
Tankar eller fler tips på era favoriter? Antagligen vore det rimligt att väga mina insatser lite mer ordentligt, men ser det mer som ett kul sätt att följa utvecklingen.

Du borde kika på ARK också, vänta på en dipp och köpa in dig.
I övrigt tycker jag listan ser intressant ut. Väldigt spridd. Hittar du ingen plånbok som håller många olika valutor blir det kanske lite rörigt imo. Själv skulle jag nog satsa på 4-5 av dom där.

Om du inte har Blockfolio på mobilen så är det ett tips för att hålla koll på sina valutor.
Citera
2017-12-13, 14:32
Medlem
KastaMasks avatar
Nuvarande portfolio:
AEON
BCH
LTC
LISK
XMR
NEO
XEM
PIVX

Mycket fokus på ospårbara coins med Aeon, Monero och PIVX. Sålt majoriteten av Bitcoin och Ethereum. Jag tror inte på ETH longterm då det finns andra projekt som gör samma sak bättre. Tror även att kryptokrashen kan komma att starta med att folk inser att många ICOs är rena bedrägerier i samband med ett mediadrev. Om bakomliggande aktörer cashar ut sina ETH samtidigt skulle kursen störtdyka. Tycker smarta kontrakt, dAPPs och ICOs är smarta ideér men det finns som sagt bättre projekt t.ex NEO och EOS.

Överväger även att släppa LTC tillfälligt. Åsikter?

https://musicoin.org Intressant projekt med fungerande streaming tjänst där artister kan ladda upp sin egna musik och enkelt få betalt utan mellanhänder. Även bra att som användare enkelt kunna tippa så mycket man tycker musiken är värd och att man vet att ens pengar faktiskt går direkt till artisten.
Senast redigerad av KastaMask 2017-12-13 kl. 15:02.
Citera
2017-12-13, 19:30
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet

Vad händer vid den datumen? något nytt sammarbete?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in