Citat:
Ursprungligen postat av
TheSmoker
Vissa arkiv handlingar? Snarare 100 tals bibliotek och tusentals historiska böcker som Sverige plundrade då Sverige var en eftersatt håla i kanten av Europa. Vetenskapliga skrifter av kända polacker så som Nicolas Copernicus bland annat.
Frankrike under Napoleon plundrade också en hel del, framför allt nere i Italien. Och Frankrike var knappast någon eftersatt håla i Europas utkant. Ändå hör man aldrig några italienare lipa om detta. Sluta lipa, sånt där är historia, precis som de grekiska skatter som finns på British Museum och vårdas väldigt väl där.
Finns det inget som Polen plundrat då och som polackerna borde lämna tillbaka? Ingenting alls överhuvudtaget? Wow.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheSmoker
Så om judarna hade det så dåligt i polen varför flydde dem dit? Låter ologiskt.
Vad jag vet däremot är att polen som enda landet under andra världskriget skapade en organisation dedikerad för att hjälpa judar, och hälften av alla judar som överlevde andra världskriget gjorde det tack vare denna organisation.Det sägs att uppemot 50 000 polacker blev mördade för att ha hjälp judar.
Visst fanns det ett anti-semitiska strömningar i polen men dessa var ju vanliga i dåtiden. Polen var ju ändå relativt tolerant.
Fast att polacker ogillar judar numera har ju med att tacken dem fick för att hjälpt dessa var en enkelbiljett till gulag.
Judar drar dit det är gynnsammast för dem att vara för stunden, som zigenarna. Och om du vill se Polen blomstra i framtiden bör du nog be en extra bön för att de polska makthavarna är förståndiga nog att hålla judarna på avstånd, annars kommer det gå åt helvete. Wolodarski och Sarnecki, till exempel, ska tydligen tillhöra familjer som fick "fly" från Polen i samband med vissa utrensningar där på 60-talet.
Glöm inte heller att kommunismen är en judisk uppfinning, inte en rysk, och som sådan har den orsakat inte bara Polen utan många andra länder ofantliga skador.
Bra att Polen håller på att återhämta sig i alla fall och jag är ganska övertygad om att landet i framtiden kommer att framstå som en stormakt i jämförelse med Sverige, som inte har nån framtid alls.
Citat:
Ursprungligen postat av
uangry
det kommer aldrig att hända. det är bara polacker, med sin låga intelligens att Polen kommer bli en "stormakt". Om man är smart kommer man inte till Sverige.
Sist jag kollade låg Polen på samma nivå som Tyskland och Sverige i IQ-mätningar.
Sedan tycker jag att vi européer ska lägga av med detta småaktiga hackande på varandra. Sitta och kalla varandra för låg IQ-apor, böla om krigsbyten från 1600-talet osv. Vi har gemensamma fiender och borde egentligen hålla ihop.