2018-01-05, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Som häktad har jag svårt att se att man bryr sig. Och jag ställer mig frågande till att Peder gjorde det.

Okej, du har svårt att förstå det, fine. Det har inte jag. Det har uppenbarligen hänt i detta och andra fall, så du kanske helt enkelt får ta att acceptera att saker och ting kan förhålla sig på sätt du inte riktigt förstår. Eller tror du att det är något stort haveri inom svensk rätt, kanske till och med en konspiration?, på g?
Citera
2018-01-05, 13:15
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Tillfrisknar sakta efter influensan. Man kunde ju hoppas att lite ljus skulle kastats över detta fall under mina feberdagar. Tyvärr verkar ju så inte vara faller.
Min vana trogen googlar jag dubbelmordet Mantorp. Och förvånas över Correns formulering, 24-åringen går med på att sitta häktad yttligare en månad. Vad då går med på? Mig vetligen är häktningar inget man går med på. Varför i hela friden skulle han göra det? Jag har oxå tänkt på att vid häktningen i december talade man om åtal i februari. Men nog borde det komma en omhäktning nu i januari? Jag tror ju i och för sig att fub och åtal kommer att dra ut minst ett par månader till. Av den enkla anledning att jag inte tror att det är Edvin. Jag har så svårt att se varför en häktningsperiod på 5-6 månader då skulle vara nödvändig.

Förövrigt är jag fortfarande lite intresserad av EF:s kusin boende i Tranås. Hon och EF gillar och kommenterar varandra inlälägg på Facebook. Samt hon har varit stundens på Tors arbetsplats. Samt att jag hört att hon har ett struligt förflutet.

Om båt teorin skulle stämma skulle man ju kunna tänka att E släppte av någon i Borensberg. Att de var fler i bilen på vägen dit, men att E själv fick i uppdrag att köra tillbaka (och tanka) bilen. Men den stora frågan är då hur E själv tog sig från Mantorp.

Och Boris, jag har slutat kommentera dig, dina inlägg är numera döda för mig. Att gny hos adim är nämligen bland det mest patetiska jag vet.

Vad är fub ? NI menar kanske FUP ?
Så E**** är kanske oskyldig till morden på paret Lekander ?
Om det kanske inte är E**** vad gör då alla som har kopplingar till honom i tråden ?
Vad spelar det för roll om E**** går med på att sitta häktad eller inte ?
Om polisen fortfarande väntar på svar på NFC så har han inget att välja på ändå ?
Tycker tryckaren också illa om gnällande hos ADIM ?
Citera
2018-01-05, 13:22
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ja är det så som du skriver tycker jag fortfarande att det är väldigt väldigt undligt. De flesta häktade jag har varit i kontakt med skulle inte gå med på en timma i häktet frivilligt. Jag har oxå ganska svårt att se den häktade eller den häktades försvarsadvokat som skulle tycka en häktningsförhandling var lönlös.

Om motivet på något sätt är kopplat till droger (t.ex. han var skyldig knarkhandlare pengar), så inser han nog själv att han är tryggare i häktet än utanför
Citera
2018-01-05, 13:28
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Vad är fub ? NI menar kanske FUP ?
Så E**** är kanske oskyldig till morden på paret Lekander ?

Tills han är dömd, ja.
Citat:
Om det kanske inte är E**** vad gör då alla som har kopplingar till honom i tråden ?
Mördar Lekanders
Citera
2018-01-05, 13:47
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja är det så som du skriver tycker jag fortfarande att det är väldigt väldigt undligt. De flesta häktade jag har varit i kontakt med skulle inte gå med på en timma i häktet frivilligt. Jag har oxå ganska svårt att se den häktade eller den häktades försvarsadvokat som skulle tycka en häktningsförhandling var lönlös.

Det finns väl bara två möjligheter, gör det inte det? Antingen vill EG (EF...?) undvika att bli officiellt brännmärkt av att bli nekad frisläppande vid en förhandling eller så sitter han inne (ev. i ö.k. med åklagaren) för att han är den mindre skyldige och det finns ett hot mot hans liv om han går lös. Det senare är mindre troligt men kanske inte otänkbart

Det här brottet är stolligt och EG kvalificerar sig som misstänkt även på det sättet. Jag tror han sitter där han sitter för att han är i praktiken överbevisad. Men sitter han och nekar så måste utredarna fila på Fup o åtalet, eftersom det finns en teoretisk möjlighet att fler är inblandade.

Men den som tiger är å andra sidan vanligtvis rätt person – de mindre skyldiga erkänner och golar.
Citera
2018-01-05, 13:50
Medlem
Citat:
Om båt teorin skulle stämma skulle man ju kunna tänka att E släppte av någon i Borensberg. Att de var fler i bilen på vägen dit, men att E själv fick i uppdrag att köra tillbaka (och tanka) bilen. Men den stora frågan är då hur E själv tog sig från Mantorp.
Korta versionen; E + den/de som höll vakt lämnade brottsplatsen i egen bil (jänkare eller annan) med Mullsjö som slutmål. Flyktbilen har stått parkerad i anslutning till stallet. Tror jag.
Citera
2018-01-05, 14:11
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusmumriken76
Ska ha varit en handväska! Dammen ligger i hästhagen på andra sidan vägen från framsidan av huset! Tror det är samma som du tror, är bergsknallar runt! Är rätt djup i mitten, går ej gå ut. Tror det behövs säkerligen nån snöre med krok eller nåt dylikt att muddra med!

Funderar på den där handväskan i/vid hästhagen.

Kan AL ha försökt fly till fots (antingen från bilen, trädgården eller huset) när hon insåg faran? Och att hon hade med sig handväskan, kanske hade hon sin mobil i väskan och tänkte larma polisen. Men att MGM (eller ev. medbrottsling) hann upp henne och tvingade tillbaka henne till huset. Alternativt att hon blev dödad därute i hagen, och buren/släpad till huset.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-01-05 kl. 14:30.
Citera
2018-01-05, 15:03
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Okej, du har svårt att förstå det, fine. Det har inte jag. Det har uppenbarligen hänt i detta och andra fall, så du kanske helt enkelt får ta att acceptera att saker och ting kan förhålla sig på sätt du inte riktigt förstår. Eller tror du att det är något stort haveri inom svensk rätt, kanske till och med en konspiration?, på g?
Nej du, jag har inte svårt att acceptera eller förstå. Ge mig ett svensk fall där det hänt
Citera
2018-01-05, 15:06
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Om motivet på något sätt är kopplat till droger (t.ex. han var skyldig knarkhandlare pengar), så inser han nog själv att han är tryggare i häktet än utanför
Detta är den enda logisk förklaring jag kan tänka.
Citera
2018-01-05, 15:09
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det finns väl bara två möjligheter, gör det inte det? Antingen vill EG (EF...?) undvika att bli officiellt brännmärkt av att bli nekad frisläppande vid en förhandling eller så sitter han inne (ev. i ö.k. med åklagaren) för att han är den mindre skyldige och det finns ett hot mot hans liv om han går lös. Det senare är mindre troligt men kanske inte otänkbart

Det här brottet är stolligt och EG kvalificerar sig som misstänkt även på det sättet. Jag tror han sitter där han sitter för att han är i praktiken överbevisad. Men sitter han och nekar så måste utredarna fila på Fup o åtalet, eftersom det finns en teoretisk möjlighet att fler är inblandade.

Men den som tiger är å andra sidan vanligtvis rätt person – de mindre skyldiga erkänner och golar.

EG=GM
EF= Hans fostersystern
Citera
2018-01-05, 15:21
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Nej någon stor kosoeration tror jag inte på. Däremot tror jag på dålig organisation inom svenskt rättvässen. Och som jag skrivet tidigare ifrågasätter jag komputensen hos ett polisdistrikt med två olösta dubbelmord.
Citera
2018-01-05, 15:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Nej du, jag har inte svårt att acceptera eller förstå. Ge mig ett svensk fall där det hänt
Duger det med ett av de senaste årens mest (ö)kända kriminalfall?

Citat:
Också den 41-åriga Eskilstunakvinna som sitter häktad misstänkt för mord och mordförsök på sin pappa och mamma i Arboga i somras, medger åtalsförlängning.
https://www.ekuriren.se/nyheter/mordmisstankta-41-aringen-medger-forlangning/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in