Citat:
Ursprungligen postat av
TakeYouOnACruise
Vilka blunder har de gjort(polisen alltså) kan du utveckla det här?
Jag hoppas snusmunrik oxå svatar.
Själv vet jag ju forståss inte det. Men jag skulle vilja ställa frågan tvärt om. Vilka framsteg har gjorts av polisen? Jag vågar säga att detta är en av de mest avancerade brottsplats undersökningar som gjorts i sverige, säger Per Andersson.
Och ändå kan ni efter 7 månader inte säga Hur många gärigsmän. Per säger oxå att mordet var oerhört brutalt. Hur kan någon begå ett oerhört brutal dåd ( utan skjutvapen). Utan att lämna minsta lilla DNA på ett sådant ställe på kroppara att det bara kan komma från förövarna. Det måste ha funnits. Och vad gör denna brottsplatsundersökning så unik. Även om paret hade ett rikt socialt liv, köpte och sålde på blocket och hade hela grannskapet på fika titt som tätt. Och det fanns en naturlig förklaring till flera hundra personers DNA i huset. Så bör väl dessa två pensionärers hungänge inte vara unikt. Nog måste det ha mördats folk i hus där det vistats lika mycket folk som hemma hos lekanders. Vi har inte hört ett ord om något mordvapen, nu sista dagarna har det börjat talas om en yxa här. Jag tycker man borde släppt att mordvapet fattas.
Vi ska hålla ett 40-tal förhör till med personer runt Edvin och familjen, förkunnar Helen. Det höll knappast några förhör med E de första månaderna. Man väntade på svar från NFC. Man har väntat på svar från NFC i 7 månader. Man väntar fortfarande på lite faktiskt, och så skickar man in lite oxå. För man vill ju förgudgull inte att väntatedet från NFC ska ta slut. Den27/9 ska man morskt konfrontera Edvin. Men troligt vis ångra de sig och skicka in lite till. Stort material att gå igenom flämtar, de troligtvis utarbetade polisers. No shit, men hur kan levanders ha haft mer än någon annan någonsin att skicka in? Den där gärigsmanaprofilen gick väll så där. För sist Helen nämde en siffra hon skulle toppas så lät den lite random