2017-10-14, 22:12
Medlem
osss avatar
Suburra tycker jag är helt värdelös, inte alls min typ av film och jag klarar bara inte av italienska.
Citera
2017-11-27, 20:59
Medlem
Motorprinsens avatar
Historiens sämsta svenska filmer är ”Jag älskar dig” och ”101-åringen”.

Jag blir bara bedrövad.

Edit:

Betyg.

101-åringen - minus 101.

En så jävla usel film att Mats Helge Olsson hade använt pseudonym.

JÄD - minus 40 000 miljarder.

Tragiskt jävla värdelös skit. Som en oändligt ful och långsam reklamfilm för ett äckligt taxibolag.
Senast redigerad av Motorprinsen 2017-11-27 kl. 21:19.
Citera
2017-11-28, 01:04
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Wayne
Jag har sett väldigt mycket filmer, men aldrig några sämre än..

Future War - slagsmål bland pappkartonger, radiostyrda dinosaurier och en fet cyborg. Enda gången jag minns mig ha sett två överviktiga män ramla över varandra i vad som ska vara en seriös actionfilm.

Manos the hands of fate - filmen inleds med en kvarts bilåkande till musik, sen dyker en mystisk puckelryggig man upp.. och snart får man möta "The master" och hans hypnotiserade kvinnor.

Hjärta av sten - kan vara den sämsta film som gjorts i Sverige, med Drömhus-Therese, Allan Svensson och Brasse Brännström mitt i en osammanhängande ologisk skitrulle om ryska maffian. En kille mördas, varför får man aldrig veta.. sen blir det bara värre...

Finns många fler ruttna filmer därute.. Pillertrillaren, Cobra, Red Sonja, Batman & Robin, Street Fighter, Simon Sez, Mortal Kombat: Annihilation, Speed 2 Cruise Control..

Briljant:

”En kille mördas, varför får man aldrig veta.. sen blir det bara värre...”
Citera
2017-11-28, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
The Room (2003)
Behövs egentligen inte kommenteras. En rakt igenom värdelös film, skapad av en sopa som omedvetet förvandlar en seriös drama-film till komik!

The Room är asbra. Det finns outtömlig mängd filmer som är sämre på alla möjliga och omöjliga sätt och dessutom helt saknar komiska inslag. Kolla in Blood Sabbath och återkom.
Citera
2017-11-29, 09:31
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Precis ALLT jag sett av Colin Nutley är totalt kalkon och värdelöst. Jag blir fan rädd när jag tänker på hur mycket folk som vallfärdat till biograferna för att se hans skitpekoral och ta del av den patetiska dialogen, styltiga skådespeleriet och fjompiga storyn. Förvisso finns det fler anledningar att förlora tron på människan i allmänhet och svensken i synnerhet, men en av anledningarna är onekligen att Colin Nutleys skitfilmer blir sådana publiksuccéer.

Kjell Sundvall är en annan bajsnödig fjant som lyckats pressa ur sig rena avfallsprodukterna såsom Jägarna...

Svensk film suger getpung, till skillnad från exemplevis dansk film, och enda klart lysande undantaget är Roy Andersson.

Colin Nutley... Amen!
Citera
2017-11-30, 21:38
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
The Room är asbra. Det finns outtömlig mängd filmer som är sämre på alla möjliga och omöjliga sätt och dessutom helt saknar komiska inslag. Kolla in Blood Sabbath och återkom.
Att kalla The Room för asbra känns lite grann som att kalla påven för muslim. Visst kan man älska filmen för att den är så usel att de blir rolig och underhållande, men objektivt sett så göra precis INGENTING rätt i den filmen.

Sedan finns det ju en massa usla hajfilmer där ute i världen också, där 2-Headed Shark Attack och Shark In Venice borde ta hem priset i uselhet. Det har knappt gjorts en bra hajfilm sedan Hajen 2 (ettan är dock den enda som är mästerlig).
Citera
2017-12-11, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Att kalla The Room för asbra känns lite grann som att kalla påven för muslim. Visst kan man älska filmen för att den är så usel att de blir rolig och underhållande, men objektivt sett så göra precis INGENTING rätt i den filmen.

Sedan finns det ju en massa usla hajfilmer där ute i världen också, där 2-Headed Shark Attack och Shark In Venice borde ta hem priset i uselhet. Det har knappt gjorts en bra hajfilm sedan Hajen 2 (ettan är dock den enda som är mästerlig).

Du har en poäng, helt klart, men, det jag vill få fram är att det finns filmer som är exakt lika inkompetenta men som INTE lyckas vara underhållande på något sätt och som inte har en kultpublik osv. Om The Room är en genialisk film eller ett misstag som genom ren tur blev kult kan vi ju sia om hur länge som helst men faktum är att den ändå lyckats med någonting, att underhålla folk, vilket är mer än vad man kan säga om dom flesta filmer.
Citera
2017-12-11, 19:44
Medlem
Bret-Harts avatar
Battledogs av Asylum,hade jag förväntat mig nåt annat egentligen?
Citera
2017-12-11, 20:22
Medlem
avcs avatar
Ping-Pong Kingen är den film jag länge vidhållt som den sämsta filmen ever. Trött, skämmig, handlingslös och bara allmänt u-norrland.

Men tänker jag efter finns det nog filmer ur en serie som är ännu sämre. Kommissarie Morse. Brutalt extremt djupdykande analysdeckare där absolut ingenting kan hända på flera timmar. Nu kanske man måste se hela serien för att hänga med, men i en 3 timmar lång film skall åtminstone något hända, det förväntar jag mig.

Ser för övrigt film väldigt sällan (2-3 gånger per år).
Citera
2017-12-16, 17:38
Medlem
Vet inte men The Hateful Eight tyckte jag var helt värdelös, tråkigaste filmen jag någonsin sett.
Citera
2017-12-17, 10:18
Medlem
MamaRoachs avatar
Trailer till For Y'ur Height Only (1989): https://www.youtube.com/watch?v=9OxB-jq5XLY&t=56s

En av mina favoriter bland good/bad-filmer
Citera
2018-01-05, 13:57
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Tycker också att Fight Club är en riktig skitfilm. Den börjar bra, men schizo-grejen förstör allting för mig och är bara fruktansvärt ointressant. Skulle dock inte klassa den som en av världens sämsta filmer (inte ens i närheten), och inte är den hellre David Finchers sämsta.
Benjamin Button, å andra sidan, där har du en av de värsta och sämsta dramerna jag någonsin har genomlidit. En strukturlös och ofokuserad soppa som bara ligger och puttrar fram tills eftertexterna - en ointressant och charmlös Forrest Gump, med fullkomligt vidrig regi.
Finns ingenting ur Fight Club som anspelar på schizofreni. Inte konstigt att du och många andra inte tycker om den filmen när ni är för korkade för att förstå den. Att ens nämna den i den här tråden visar bara hur jävla fel ni har hamnat i filmforumet. Visst, man behöver inte tycka om Fight Club, men att ni tar upp den som exempel på den sämsta filmen ni har sett är ju bara ren och skär idioti. Vilken listar ni som favorit då? Alla Älskar Alice? Babbas Bilar? Dum & Dummare?

Den sämsta filmen jag har sett är Blå Måndag. Någon nämnde "Hjärta av Sten", och Blå Måndag är av samma kvalité. Helt jävla obegriplig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in