Citat:
Ursprungligen postat av
FugitiveDuck
Tycker också att Fight Club är en riktig skitfilm. Den börjar bra, men schizo-grejen förstör allting för mig och är bara fruktansvärt ointressant. Skulle dock inte klassa den som en av världens sämsta filmer (inte ens i närheten), och inte är den hellre David Finchers sämsta.
Benjamin Button, å andra sidan, där har du en av de värsta och sämsta dramerna jag någonsin har genomlidit. En strukturlös och ofokuserad soppa som bara ligger och puttrar fram tills eftertexterna - en ointressant och charmlös Forrest Gump, med fullkomligt vidrig regi.
Finns ingenting ur Fight Club som anspelar på schizofreni. Inte konstigt att du och många andra inte tycker om den filmen när ni är för korkade för att förstå den. Att ens nämna den i den här tråden visar bara hur jävla fel ni har hamnat i filmforumet. Visst, man behöver inte tycka om Fight Club, men att ni tar upp den som exempel på den sämsta filmen ni har sett är ju bara ren och skär idioti. Vilken listar ni som favorit då? Alla Älskar Alice? Babbas Bilar? Dum & Dummare?
Den sämsta filmen jag har sett är Blå Måndag. Någon nämnde "Hjärta av Sten", och Blå Måndag är av samma kvalité. Helt jävla obegriplig.