Vad ska Thern göra i MFF? Han platsa inte i mitt AIK. :O
Det kan ju vara så att AIK har hanterat honom fel. Glöm inte att har tre titlar (2 MFF& 1 HIF) så dålig är han nog inte. Är det säkert att MFF tar hem honom?
Börjar ryktas på allvar nu i AIK-lägret bland trovärdiga källor. Ska tydligen vara två stycken ”linje-blå spelare” på väg in. Stefan Silva är den ena som det ryktats om, vilket även de större medierna rapporterat om, och den andre är Alexander Milosevic som ska vända hem för att ta avstamp ut i Europa igen om något år, precis som bland annat a.e.g. skrivit om tidigare. Vet helt ärligt inte vad jag tycker om detta, kul att vi går på det värvningsspåret igen men det är ingen garanti för resultat och bra fotboll. Silva har en ordentlig brist på speltid senaste året och Milosevic anländer till klubben i en konkurrenssituation där vi redan har fyra stycken kapabla och bra mittbackar. Som det ser ut nu blir det Nyholm och Hauksson som placeras på bänken - Sonko drar till Östersund.
Har även hintats om att Norling ska slopa 5-3-2 för en offensivare variant, det vill säga 3-4-3, eller 3-4-2-1/ 5-4-1 om ni så vill. Det kan vara en anledning till att det inte ryktats om några centrala mittfältare utöver den redan klara Adu, trots de tre tappen av Blomberg, Ishizaki och Thern.
På kanterna skulle vi ha de defensiva alternativen i Sundgren (osäker status på honom), Lundström och Lindkvist. Offensivt har vi Yasin, Taylor och Silva, tror även att Stefanelli och Affane kan vikariera där - om han stannar. Ser gärna att Milosevic övertalar Bahoui att hänga med hem och vi har en trupp för guld. Det var ett tag sedan vi hade det redan i januari.
Startelva med nuvarande spelartrupp:
Janosevic
Nyholm - Karlsson - Johansson
Yasin - Adu - Olsson - Lindkvist
Goitom - Affane
Stefanelli
Nej, prio ett är att nå EL eller CL. Varför sparkades annars Allan Kuhn?
Fel. Utan vinst i AS blir det inget CL ändå. Därför går det alltid först. EL är bara en bonus om man inte går dit genom uttåg ur CL-kvalet om man strävar efter att vara så bra som möjligt på alla plan. Det innebär alltså vinst i Allsvenskan och CL-deltagamde.
Anton Saletros, mellanmjölkens mellanmjölk är tillbaka från sin utlåning. Han har varit med sen 2013 men fortfarande pratar man om nånting som kan bli bra på sikt. Jippie!
Gillar att ville försvarar Krpic genom att säga att inläggen han fick till sig var inte bra. Det är ju helt sant, hade inläggen suttit rakt på pannan framför en friställd Krpic hade det kunnat bli riktigt farligt. Men men.
Något sent svar men det första man tänker på är vilken målsumpare han var men också väldigt försvarad av supportrarna för att han spelat i AIK sen han var en liten grabb. Minns att så fort han gjort en dålig insats var det Alms fel för att Lundberg egentligen är högerytter men den inkompetenta tränaren som styrde valde att spela honom i anfallet, sån nivå låg det på.
Hyfsat distansskott, men ingen jag själv skulle vilja se i AIK igen.
Enligt Fotbollsdamp på Twitter ska Bachirou haft en rätt låg utköpsklausul som MFF valde att möta.
Innan man avfärdar Fotbollsdamp ska man kanske säga att han, vad det verkar, har rätt bra kontakter inom fotbollsvärlden.
Jag har läst om 7.5 Mkr. Det borde väl vara ok för Östersund, han kom ju som Bosman 2015?
Jag skulke vara mer tveksam Malmöit. En 28-åring kanske inte kan säljas för så mkt mer om ngt år. Lite nyfiken och på hur spelate som blommat i Potters Östersund utvecklas i andra mer konkurrenskraftiga miljöer. Sedan har väl Malmö en ekonomi där de inte behöver bry sig.... verkar det som.
Anton Saletros, mellanmjölkens mellanmjölk är tillbaka från sin utlåning. Han har varit med sen 2013 men fortfarande pratar man om nånting som kan bli bra på sikt. Jippie!
Gillar att ville försvarar Krpic genom att säga att inläggen han fick till sig var inte bra. Det är ju helt sant, hade inläggen suttit rakt på pannan framför en friställd Krpic hade det kunnat bli riktigt farligt. Men men.