2018-01-04, 14:48
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Problemet då var att du fick det att låta som att MFF kunde vinna SM-guld utan en tränare och att tränarrollen inte har någon betydelse överhuvudtaget.

Det var inte så jag menade. Jag menade att tränarens betydelse för resultat överskattas. Man behöver inte ha en stjärntränare när man har råd med dyraste truppen.
Citera
2018-01-04, 15:18
Avslutad
Citat:
Hurså?

Jag har läst om allt från 15 miljoner upp till 60 miljoner. Det känns som att folk hoppats på 40+ miljoner kr. Att Danne dämpar förväntningarna säger nog att övergångssumman landade någonstans mellan 25-30 miljoner kr.

Hade personligen hoppats att det skulle landa någonstans mellan 30-40 miljoner kr men nu när jag tänker efter så får man ta i beaktning att han är 28 år, redan en färdigutvecklad "produkt" och kommer från en ganska lågrankad liga. Så även om det är tråkigt att erkänna det så är övergångssumman ganska logisk i slutändan.
Citera
2018-01-04, 15:30
Medlem
Malmö ska ha fått ungefär 15 miljoner kr för Christiansen enligt skåensport.
https://skanesport.se/2018/01/04/halla-kvar-ac-inget-realistiskt-alternativ-for-mff/
Citera
2018-01-04, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Just att tränarnas betydelse är överskattad är lite min poäng. När vi anlitade Magnus Pehrsson skrattade alla här. Jag sa att vi skulle vinna SM-guld ändå för att vi kommer att ha den bästa truppen. Då blev jag sågad.

Tränarens betydelse är överskattad om man har tillräckligt bra spelarmaterial för att dominera ändå, vilket Malmö har i Allsvenskan. Däremot såg vi hur sårbart det var med en soptränare i CL där Malmö floppade totalt. Där hade man behövt en bättre tränare för att hävda sig. Tror inte man kommer särskilt mycket längre i Europaspelet nästa säsong heller med MP.
Citera
2018-01-04, 15:34
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Det var inte så jag menade. Jag menade att tränarens betydelse för resultat överskattas. Man behöver inte ha en stjärntränare när man har råd med dyraste truppen.

Det hade eventuellt betydelse i CL där en bättre/dyrare tränare men marginellt sämre trupp antagligen hade tagit er närmare CL.
Citera
2018-01-04, 15:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pensionsraddare
Tränarens betydelse är överskattad om man har tillräckligt bra spelarmaterial för att dominera ändå, vilket Malmö har i Allsvenskan. Däremot såg vi hur sårbart det var med en soptränare i CL där Malmö floppade totalt. Där hade man behövt en bättre tränare för att hävda sig. Tror inte man kommer särskilt mycket längre i Europaspelet nästa säsong heller med MP.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Det hade eventuellt betydelse i CL där en bättre/dyrare tränare men marginellt sämre trupp antagligen hade tagit er närmare CL.

Kanske, men jag påstod inte det heller. Det var allsvenskan jag argumenterade om. Det var den jag sa att vi skulle vinna. Och det var heller ingen här som tog upp Champions League när Pehrsson anlitades.
Citera
2018-01-04, 15:45
Bannlyst
Citat:
Kanske, men jag påstod inte det heller. Det var allsvenskan jag argumenterade om. Det var den jag sa att vi skulle vinna. Och det var heller ingen här som tog upp Champions League när Pehrsson anlitades.

Målet för er i Malmö kan väl knappast vara att vinna Allsvenskan längre? Med pengarna ni dragit in på tidigare Europaframgångar borde ni vara som sämst i playoffrundan varje säsong.
Citera
2018-01-04, 15:46
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pensionsraddare
Målet för er i Malmö kan väl knappast vara att vinna Allsvenskan längre? Med pengarna ni dragit in på tidigare Europaframgångar borde ni vara som sämst i playoffrundan varje säsong.

Pengarna är bra och Europaspel är kul, men prio ett är alltid att vinna allsvenskan.
Citera
2018-01-04, 15:50
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Pengarna är bra och Europaspel är kul, men prio ett är alltid att vinna allsvenskan.

Nej, prio ett är att nå EL eller CL. Varför sparkades annars Allan Kuhn?
Citera
2018-01-04, 15:50
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Nej, prio ett är att nå EL eller CL. Varför sparkades annars Allan Kuhn?

Då kommer vi inte ens att kvalificera oss dit.
Citera
2018-01-04, 15:52
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Då kommer vi inte ens att kvalificera oss dit.

EL går att nå på tre och ett halvt olika sätt för svenska klubbar.
Citera
2018-01-04, 15:55
Medlem
mishimas avatar
Citat:
EL går att nå på tre och ett halvt olika sätt för svenska klubbar.

Fast Europa League är ju förlorarcupen. För tvåor och treor osv. Vi ska vinna SM-guldet. Vara bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in