Citat:
Ursprungligen postat av
Dinmamma001
Hej,
Jag hade rökt 5g weed mellan 20-28 dec, har tagit paus under en månads tid med weedet innan jag bestämde mig för att klippa en femma. Innan pausperioden så har jag rökt weed dagligen.
Har tagit kokain 1g Den 21e dec, 1.5g den 22e dec, 0.5g den 30 dec och 1g den 31 dec.
Spelar det någon roll hur mycket man pissar? De fick en nästan full mugg av mig.
Vad kommer det visa i pissprov?
Kan polisen se i pissproven Exakt hur mkt kokain och weed som jag har tagit. Typ " du har mellan den 21e och 1 jan tagit 4g kokain och 5g weed?
Vad kommer straffskalan bli? Ju mer skit i pisset desto kraftigare straff? Endast böter?
Kan polisen kalla in mig på nytt och begära blodprov? Eller testa hårstrån?
Ska jag passa på att ta körkortstillstånd inna resultatet reggas?
Hur avancerad teknik tror du de har?
De kan se vad du är positiv på, ej vilka dagar och hur mycket.
Du kan kissa ett helt tråg, de häller över urinet i provrör innan det skickas till labbet.
Det är ringa brott allt du talar om (böter).
De kan inte kalla in dig i efterhand för hårprov eller liknande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Repin
Lite udda fråga kanske, men kan man skilja på olika z-analoger i drogtest?
Jag har recept på en analog, zolpidem eller zoplikon, men tillgång till båda. Det är ju olika substanser så om jag tar fel är det förstås brottsligt men frågan är om man ser det på ett test?
Jag har försökt googla lite på hur analysresultaten ser ut (läs: flashbacka FUP:ar) men har inte hittat någon som visar positivt på bensodiazepiner (vilket är det som z-analoger slår på). Min tanke är att om det är positivt på bensodiazepiner (vilket en screening i princip alltid skulle vara på mig) finns det anledning att analysera närmre exakt vilken typ det är.
Zopiklon/Imovan syns ej som benzo.
Varför de gjort så man kan se dem då Zopiklon är väldigt poppis på program som inte accepterar benzo.
Zolpidem/Stilnoct tror jag inte de engagerar sig på samma sätt.
Men vem vet. Du hade väl dessutom recept på den ena?