2018-01-03, 12:59
  #685
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Dags att trycka in mer pengar in i kryptovärlden. Som jag skrivit tidigare äger jag, Tron, Cardano, Stellar, Ripple.

Ska jag fortsätta trycka in i dessa? Eller lägga mycket på någon annan? Den måste dock finnas på Binance.



Sen en fråga till skulle binance bli hackade så lär väl inte alla bli drabbade? Dom stjäl väl dom med högst värde? Bitcoins Ethereum osv? Vad tjänar dom på att stjäla massa ripple och tron för några dollar och cent?

Blir binanace hackat så blir alla hackade. De håller mest troligt din valuta i samma plånbok som åtminstone 10% av resten av alla med samma valuta. De har mest troligt INTE en plånbok per användare och valuta. (mest troligt har de 90% av all valuta i en s.k. Cold Storage, så att oavsett hur hackade de blir så finns inte informationen online för att få tag i 90% av alla coins)

Det är även därför som man föreslår att folk som inte day-tradear tar ut sina coins.

EDIT: Blev många mest troligt där. Men jo, blir Binance hackade blir du hackad.
Citera
2018-01-03, 13:11
  #686
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinnarskallen
Tidigt Stadium för TRX, den som lever får väl se.
Vilka potentiella kryptos tycker du man ska kolla in då, Enjin? Vart finns den?

Jag tror stenhårt på FUN Q1 2018.

Fun Fair är en komplett casino plattform för gambling där kunderna till casinot kan vara säkra på att spelen är fair och inte riggade i och med att det kommer ske via blockchain.

Stora namn inom gambling industrin är inlandade och om man tittar på hur token FUN kommer användas ser man att efterfrågan kommer bli enorm.

Mycket som kommer presenteras, partnerskap med första de casinon och plattformen i sig släpps Q2 så även om casino plattformen skulle faila så finns det enormt med värde att hämta på vägen.

rea på dom på binance nu, 600 satoshi, tror på 1 dollar april 2018
__________________
Senast redigerad av GanjaThorulf 2018-01-03 kl. 13:13.
Citera
2018-01-03, 13:18
  #687
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Ja, BitBay tror jag kommer gå bra under Januari (lagom till 17-20 Januari tror jag vi kan se en eventuell topp)! Dock skulle jag inte säga "100x pengarna"-bra, men vad vet jag (skrev som sagt att 0.6$ är min riktlinje under Januari, vilket "bara" är 3x pengarna just nu. Det var dock 4x pengarna när jag skrev det)

BitBay ser intressant ut. Vet du vad de har för konkurenter? Kan du beskriva lite kortfattat vad du gillar med projektet? Ska läsa whitepapper. Har skummat igenom lite
Citera
2018-01-03, 13:23
  #688
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
Jag tror stenhårt på FUN Q1 2018.

Fun Fair är en komplett casino plattform för gambling där kunderna till casinot kan vara säkra på att spelen är fair och inte riggade i och med att det kommer ske via blockchain.

Stora namn inom gambling industrin är inlandade och om man tittar på hur token FUN kommer användas ser man att efterfrågan kommer bli enorm.

Mycket som kommer presenteras, partnerskap med första de casinon och plattformen i sig släpps Q2 så även om casino plattformen skulle faila så finns det enormt med värde att hämta på vägen.

rea på dom på binance nu, 600 satoshi, tror på 1 dollar april 2018
Kul att höra, har varit med på FUN tidigare. Tyckte också att den lät galet intressant. Fick kalla fötter. Ska satsa en slant igen.

Köpte HTMLCoin idag, fuck me vilken usel Bleutrade trade sida, måste vara ett mattesnille för ett simpelt jävla köp.. aldrig igen hos dom.
Citera
2018-01-03, 13:45
  #689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PepzAd
BitBay ser intressant ut. Vet du vad de har för konkurenter? Kan du beskriva lite kortfattat vad du gillar med projektet? Ska läsa whitepapper. Har skummat igenom lite

https://www.reddit.com/r/BitBay/comments/7n7z57/how_does_bitbay_differ_from_particl/

Particl är en konkurrent men de har ännu ingen MVP.

BitBay har funnits länge och visar på bra resultat varje vecka rent utvecklingsmässigt. Anledningen till att de varit så lågt värderade är för att ägaren varit fruktansvärt dålig på PR och haft 100% fokus på utveckling. Hans filosofi har varit: "Gör jag något bra kommer folket". Nu har det visat sig att det inte riktigt fungerar så, och sedan några månader tillbaka så har han haft en PR-byrå anställd. Förra gången de körde en drive drog det upp priset från 0.03-0.04 till 0.15-0.20 med en topp på 0.30. Under Januari kommer nästa stöt. Jag kan självklart ha fel i att den kommer rusa igen, men eftersom produkten finns där, den har reskinnats sedan senaste driven och de eventuellt kommer köra ännu lite hårdare nu än senast, så har jag en god känsla.
Citera
2018-01-03, 13:55
  #690
Medlem
TheBouncers avatar
Är det någon som har en åsikt om Binance (BNB)??
Citera
2018-01-03, 13:58
  #691
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
https://www.reddit.com/r/BitBay/comments/7n7z57/how_does_bitbay_differ_from_particl/

Particl är en konkurrent men de har ännu ingen MVP.

BitBay har funnits länge och visar på bra resultat varje vecka rent utvecklingsmässigt. Anledningen till att de varit så lågt värderade är för att ägaren varit fruktansvärt dålig på PR och haft 100% fokus på utveckling. Hans filosofi har varit: "Gör jag något bra kommer folket". Nu har det visat sig att det inte riktigt fungerar så, och sedan några månader tillbaka så har han haft en PR-byrå anställd. Förra gången de körde en drive drog det upp priset från 0.03-0.04 till 0.15-0.20 med en topp på 0.30. Under Januari kommer nästa stöt. Jag kan självklart ha fel i att den kommer rusa igen, men eftersom produkten finns där, den har reskinnats sedan senaste driven och de eventuellt kommer köra ännu lite hårdare nu än senast, så har jag en god känsla.

Lockande. Ska ge den några timmars läsning och bilda mig en uppfattning. Har du några intressanta ICOS att dela med dig av?

Håller just nu ett öga på Beetoken. Grymt team och en bra idé.
Citera
2018-01-03, 13:59
  #692
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBouncer
Är det någon som har en åsikt om Binance (BNB)??

IMO utan konkurrens den bästa exchangen som även har störst volym och ett brett utbud.

Däremot så finns inga "mindre coins" där utan de lite mer etablerade. Någon får gärna rätta mig om jag har fel men jag tror att de som vill bli listade på Binance måste pröjsa 100k dollar bland annat.
Citera
2018-01-03, 14:00
  #693
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBouncer
Är det någon som har en åsikt om Binance (BNB)??

Binance har skjutit som en raket senaste året och folk nämner den exchangen stup i kvarten. Har kikat lite på BNB men har inte investerat något. Den tror jag kommer stiga men har inte gett mig in i den riktigt så kan inte säga något mer än så. Vet att de bränner en del tokens.
Citera
2018-01-03, 14:01
  #694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Dessa har ju market caps på 5$ respektive 12$ miljarder , så tveksam till att de gör några 100x. Letar mer efter något lågt värderat coin som potentiellt kan slå sig in på top 10-20.

Hur får du fram den market cap? Kanske jag som inte förstår mig på, men TRX har väl market cap på $10 miljoner?
Citera
2018-01-03, 14:04
  #695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Hur får du fram den market cap? Kanske jag som inte förstår mig på, men TRX har väl market cap på $10 miljoner?

Coinmarketcap har den informationen:
https://coinmarketcap.com/

Market cap är: antalet tokens * nuvarande pris. I TRX's fall är det:

65 miljarder tokens * 0.08$ = 5.2 miljarder$
Citera
2018-01-03, 14:06
  #696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PepzAd
Lockande. Ska ge den några timmars läsning och bilda mig en uppfattning. Har du några intressanta ICOS att dela med dig av?

Håller just nu ett öga på Beetoken. Grymt team och en bra idé.

Toppen! Investera ALDRIG innan du bildat dig en egen uppfattning! Tips, för att röja undan de initiala tvivlen man kan få när man googlar BitBay, läs: "A Brief History" i första inlägget här:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=890531.0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in