Citat:
Ursprungligen postat av
TheStriptease
Så du vill helt enkelt ha en cryptovaluta som är snabb, säker och billig att använda, om jag förstått dig rätt? Och du tror att HTML-coin är detta? Varför inte använda litecoin t ex? Av alla potentiella bitcoin-rivaler tror jag inte att HTML-coin ligger bra till.
Fast du missade biten kring en plattform. Du kan inte begära av företag att de ska använda en andra tjänst för betalningar. Allt måste vara ihopkopplat i en enda lösning. Man måste kunna beställa, ta emot färdigt jobb samt betala allt-i-ett. Detta kräver en gnutta pålitlighet och säkerhet. Skiter själv i vilken valuta som gör detta men finns idag ingen lösning överhuvudtaget och ingen annan satsar på marknaden trots att den är så enorm.
HTML är idag den enda inom cryptosfären som erbjuder detta. Finns flera andra som lätt skulle kunna erbjuda detta men ännu inget som kommit för just frilansare vilket också betyder att företagen inte är intresserade. Om det gör det skulle jag självfallet kika på det med. Företagen skulle nämligen spara in mycket de med, avgifterna är visserligen lägre för kunder men det är fortfarande mycket pengar i spillo.
HTML försöker inte heller vara en rival. Bitcoin är överhuvudtaget relativt värdelös för annat än innehav eftersom den är på tok för seg och dyr att använda.
För att vara tydligt; Bryr mig inte nämnvärt om HTMLCOIN som valuta (utöver vinsterna jag gör såklart

) utan det är mer helhetslösningen med plattformen som är lockande.