2018-01-02, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Är det någon som kan förklara hypen kring Verge? Den verkar bara vara en sämre version av Monero men alla snackar om dess förträfflighet och framtida implementioner.

Personligen anser jag detsamma, Verge är inte mycket mer än en välputsad Monero. Här har du en förklaring för 16 dagar sedan:

https://www.reddit.com/r/vergecurrency/comments/7k77ki/monero_vs_verge/drc71az/
Citera
2018-01-02, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K4izer
Kan intyga att deras satsningar på frilansning är enorm. Det sker mycket utanför ljuset så att säga. Vet inte hur mycket du vet om frilansning men det är den absolut största arbetsformen idag (Snart är halva USAs befolkning frilansare t.ex, och en tredjedel av Europas). Det är dock OTROLIGT dyrt att frilansa. Jag tappar själva enorma belopp varje månad pga avgifter (Och det är innan Sveriges absurda skatter kommer in). Därför använder jag idag kryptovalutor hos kunder som är okej med det. Men inte många litar på Bitcoin, ETH och liknande. Så med skatter inräknat tappar jag alltså runt 50% av min inkomst.

Men, Bitcoin går ju knappast eftersom den är för dyr och alldeles för seg, då kan jag lika gärna ge bort 20% av mina pengar i avgifter och vänta en vecka, som jag gör idag. Men idagsläget finns ingen kryptovaluta som låter mig smidigt komma undan detta, iaf ingen etablerad. Min förhoppning är med andra ord att HTML tar över en del av detta eftersom marknaden skriker efter en helhetslösning, en marknad som omsätter miljarder. Den är snuskigt billig att använda, otroligt snabb (Tog någon sekund att ta ut mina coins från exchange till wallet) och har en dedikerad community.

Sen det jag främst satsar på är deras arbete med stora namn samt att det är mer av en plattform än någon värdelös token. Nu med POMA (Vilket är deras första steg ut på marknden) kommer också deras första framsteg att synas.

Sen ska väl nämnas att jag knappast sitter och förväntar mig miljonbelopp i vinst. Tror inte att HTML faktiskt någonsin går till 50-100 USD som många andra gör. Däremot ser jag det som en otroligt stor chans att HTML går upp enormt under 2018. Som sagt, på två veckor har jag redan gått 1000%+, så redan nu är jag egentligen ganska nöjd eftersom jag knappast går back.

Men det är bara mina åsikter. Mycket kan gå fel såklart. Värt att nämna är att HTML är en long-hold, så förvänta dig ingen enorm vinst på ett par dagar.

Så du vill helt enkelt ha en cryptovaluta som är snabb, säker och billig att använda, om jag förstått dig rätt? Och du tror att HTML-coin är detta? Varför inte använda litecoin t ex? Av alla potentiella bitcoin-rivaler tror jag inte att HTML-coin ligger bra till.
Senast redigerad av TheStriptease 2018-01-02 kl. 14:33.
Citera
2018-01-02, 14:37
Medlem
Vilka coins ska man investera i idag om man har 20000 tillgodo? HTML, ripple, iota, radeblock?
Citera
2018-01-02, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dossantosd
Vilka coins ska man investera i idag om man har 20000 tillgodo? HTML, ripple, iota, radeblock?

TRX, XLM och XRP!
Citera
2018-01-02, 15:42
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dossantosd
Beror ju helt på om du bara vill göra snabba pengar eller låta dom ligga ett tag. Medium till långtidshållning skulle jag sätta på ETN, ADA, IOTA, DRGN, TRX, ETH, LTC
Citera
2018-01-02, 15:57
Bannlyst
TRX tror jag på!

Köpt XRB efter alla lovord, verkar ha gått ner...
Citera
2018-01-02, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittbena
Jag hade tagit några "säkra"-kort och 2-3st lite okändare med låg market cap, men med potential om allt går rätt.

Spectrecoin
Nuls
Men den jag kanske tror mest på: XTRABYTES.

Om du ska investera så läs på om dem innan, speciellt XTRABYTES. Väldigt intressant. Tror den kan göra en liknande resa som Raiblocks inom någon månad.
Jag hade jävla tur på XRB. Kom in på 2000 sats. Första gång jag gjort 100x och det FeelsGoodMan :-)

Jag har faktiskt köpt några XBY också. Dock så förstår jag inte helt vad deras grej är, även efter att ha läst på deras forum. Är det en smart kontrakt platform? Deras källkod är inte släppt, deras team är väldigt svårt att få någon info om. Kan du övertala mig om varför jag borde köpa fler?
Citera
2018-01-02, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Så du vill helt enkelt ha en cryptovaluta som är snabb, säker och billig att använda, om jag förstått dig rätt? Och du tror att HTML-coin är detta? Varför inte använda litecoin t ex? Av alla potentiella bitcoin-rivaler tror jag inte att HTML-coin ligger bra till.

Fast du missade biten kring en plattform. Du kan inte begära av företag att de ska använda en andra tjänst för betalningar. Allt måste vara ihopkopplat i en enda lösning. Man måste kunna beställa, ta emot färdigt jobb samt betala allt-i-ett. Detta kräver en gnutta pålitlighet och säkerhet. Skiter själv i vilken valuta som gör detta men finns idag ingen lösning överhuvudtaget och ingen annan satsar på marknaden trots att den är så enorm.

HTML är idag den enda inom cryptosfären som erbjuder detta. Finns flera andra som lätt skulle kunna erbjuda detta men ännu inget som kommit för just frilansare vilket också betyder att företagen inte är intresserade. Om det gör det skulle jag självfallet kika på det med. Företagen skulle nämligen spara in mycket de med, avgifterna är visserligen lägre för kunder men det är fortfarande mycket pengar i spillo.

HTML försöker inte heller vara en rival. Bitcoin är överhuvudtaget relativt värdelös för annat än innehav eftersom den är på tok för seg och dyr att använda.

För att vara tydligt; Bryr mig inte nämnvärt om HTMLCOIN som valuta (utöver vinsterna jag gör såklart ) utan det är mer helhetslösningen med plattformen som är lockande.
Citera
2018-01-02, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K4izer
Fast du missade biten kring en plattform. Du kan inte begära av företag att de ska använda en andra tjänst för betalningar. Allt måste vara ihopkopplat i en enda lösning. Man måste kunna beställa, ta emot färdigt jobb samt betala allt-i-ett. Detta kräver en gnutta pålitlighet och säkerhet. Skiter själv i vilken valuta som gör detta men finns idag ingen lösning överhuvudtaget och ingen annan satsar på marknaden trots att den är så enorm.

HTML är idag den enda inom cryptosfären som erbjuder detta. Finns flera andra som lätt skulle kunna erbjuda detta men ännu inget som kommit för just frilansare vilket också betyder att företagen inte är intresserade. Om det gör det skulle jag självfallet kika på det med. Företagen skulle nämligen spara in mycket de med, avgifterna är visserligen lägre för kunder men det är fortfarande mycket pengar i spillo.

HTML försöker inte heller vara en rival. Bitcoin är överhuvudtaget relativt värdelös för annat än innehav eftersom den är på tok för seg och dyr att använda.

För att vara tydligt; Bryr mig inte nämnvärt om HTMLCOIN som valuta (utöver vinsterna jag gör såklart ) utan det är mer helhetslösningen med plattformen som är lockande.

Vad innebär plattformen då? Hur ska allting vara inbakat menar du? Varför skulle inte t ex litecoin kunna användas? När en person har gjort klart ett arbete anger han sin adress och uppdragsgivaren skickar den överenskomna summan, är ju knappast komplicerat. Funkar väl likadant redan nu kan jag tänka mig, fast med bank-konto/paypal/vad man nu använder.

Förklara gärna. HTMLCOINS egna hemsida ger inte särskilt mycket, har kollat igenom den o deras whitepaper och inte fått ut särskilt mycket vettig info.
Citera
2018-01-02, 17:52
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Kul sidenote:
Första inlägget på Flashback som nämner RaiBlocks (vad jag kunde hitta). Från 11 December (mindre än en månad sedan) och låg då i 1$/st.

Sikkan, det är ingen annan av de där du har en skön känsla av såhär år 2018?

Html, elixir rent spontant. Stellar tror jag drar också framöver.

Köpte mina raiblocks för strax över 1 krona när det begav sig! Synd man inte shoppade fler.
Citera
2018-01-02, 18:05
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Html, elixir rent spontant. Stellar tror jag drar också framöver.

Köpte mina raiblocks för strax över 1 krona när det begav sig! Synd man inte shoppade fler.
Vad skulle du gissa att html landar i år? Köpte på mig en del, jag skulle vara kalasglad om den nådde 1 cent. Deras kombination med BTC och ETH verkar ju intressant.
Citera
2018-01-02, 18:18
Medlem
Någon som hört talas om/har åsikter om BUZZ eller PAC? Är ute efter några coins utanför topp 100 att sätta några hundra i och hoppas på mångdubbling.

EDIT: Insåg att båda HTML/Elixir som är på tal här tillhör den kategorin, så det är ju en början!
Senast redigerad av artro 2018-01-02 kl. 18:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in