Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-23, 09:22
  #37
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomia
Jag har sålt allt nu. Väntar på en botten runt 0.012-0.015 för att gå lång igen.
Hysterin börjar släppa och Darknetmarknadens begär på denna valuta kommer dröja, om den ens kommer.
Det gjorde du nog rätt i, kryptovalutor har en tendens att vli hysteriskt hypade under perioder. Tycker inte utvecklarna sköter monero bra alls, ingen bra plånbok, väldigt hög(hårdkodad) transaktionsavgift och allmänt trist överlag.

Skulle gissa att Digitalnote kommer pumpas, har dock stigit en del senare tiden så risken är att man istället förlorar på att köpa skiten, risken nedåt är ca 30%. Tycker XDN är en mycket intressantare valuta än XMR, lär stiga när/om utvecklarna hardforkar till "Proof of Activity".
Citera
2016-11-27, 14:13
  #38
Medlem
Factom glömde jag nämna. På senare tid har de påbörjat projekt med bla Honduras regering om att registrera jordegendom på deras blockkedja.

Fick även bidrag från världens största välgörenhetsorganisation (Bill & Melinda Gates Foundation) för att säkra journaler på blockkedjan.


Dubai har även snackat om att ha alla sina dokument på blockkedja vid 2020 (att factom ev är inblandat är bara REN SPEKULATION från min sida). Hursomhelst så finns potential.
Citera
2016-11-27, 14:29
  #39
Medlem
Trillskes avatar
Den som har tid bör dyka in i Factoms teknik och fundera på om det faktiskt behövs. Problemet med tillämpningar för stora organisationer, banker och stater är att det kort sagt har varit en enda stor brainfart. Som tydligast blir det om vi tittar på bankerna: i någon slags panik har de fått för sig att blockchain är en bra grej för deras modell. Det är helt bisarrt.

Blockchain kommer med ett gäng hårda kompromisser. Det är saker som kommer att förbättras, men knappast försvinna. I finansvärden kan vi med råge ta dessa kompromisser, för vi vinner så mycket på att bli av med mellanhanden (banken). Vad banker säger (utan att begripa det) är alltså att det är jättebra med blockchain eftersom den kan eliminera en del av deras lukrativa verksamhet, så den inte kostar dem något längre. Det som kan vara lite lurigt med detta är omfånget av denna brainfart: banker pumpar alltså in miljarder i ren jävla inkompetens, inte bara teknisk - även företagsekonomisk inkompetens, rörande deras egna verksamheter. Det beteendet är så bisarrt att för gemene man är det inte helt lätt att kort sagt våga tro på att det faktiskt är dumheter.

Däremot finns massvis med mer lämpliga kryoptografiska lösningar för exempelvis banker. Så för den som har tid, kraft och kompetens kan det helt klart vara värt att syna de alternativ som dyker upp.
Citera
2016-12-17, 19:30
  #40
Medlem
Var på en presentation av Leocoin idag.
Det lät ju jävligt bra.

Någon som vet mer om just Leocoin ?
Citera
2016-12-18, 21:22
  #41
Medlem
Jag tror mycket på Ripple. Det är en valuta som styrs av ett företag men som är open source. Ripple marknadsför sig mot banker för att minimera deras kostander vid internationella överföringar. Ripple släppte precis en nyhet om att de kommer att satsa för att uppnå likviditet i deras valuta XRP.

Läs mer: https://ripple.com/xrp-portal/xrp-re...ations-report/
Citera
2016-12-18, 22:39
  #42
Medlem
det är väldigt svårt att spekulera i vilken valuta som kommer blomstra, tyvärr är det mycket "pump and Dump" coins bara, dvs dem pumpas upp till ett pris och sedan säljer alla och coinen är helt värdelös, oftast har skaparna själva ca 20% av alla coins i nätverket redan
Citera
2017-01-19, 19:13
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av investerargurun
Jag tror mycket på Ripple. Det är en valuta som styrs av ett företag men som är open source. Ripple marknadsför sig mot banker för att minimera deras kostander vid internationella överföringar. Ripple släppte precis en nyhet om att de kommer att satsa för att uppnå likviditet i deras valuta XRP.

Läs mer: https://ripple.com/xrp-portal/xrp-re...ations-report/
Glömde nämna det i min post. Har själv haft Ripple sedan 2013. Tycker det är rätt sjukt att det är så tyst om den i cryptovärlden med tanke på att den (i mitt tycke) verkar ha störst chans att ta sig in på en finansiella marknaden som existerar just nu. Det är trots allt det projekt där finansiella institutioner har mest att säga till om.

Citat:
Ripple marknadsför sig mot banker för att minimera deras kostnader vid internationella överföringar
Läste att de räknat ut att kostnaderna kunde dras ned med ~60%.

F.ö skulle jag vilja ta väck xrp(counterparty) ur originalposten. Verkar vara ett utdöende projekt. Sålt av skiten.
Citera
2017-01-22, 22:07
  #44
Medlem
http://www.myvictoryclub.com/ice/ Här är en ny valuta!
Citera
2017-01-23, 15:40
  #45
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GBGglenn
Glömde nämna det i min post. Har själv haft Ripple sedan 2013. Tycker det är rätt sjukt att det är så tyst om den i cryptovärlden med tanke på att den (i mitt tycke) verkar ha störst chans att ta sig in på en finansiella marknaden som existerar just nu. Det är trots allt det projekt där finansiella institutioner har mest att säga till om.
Ja, problemet är ju att Ripple inte är speciellt bra. Det går ju dock hand i hand. Dess begränsningar gör det visserligen ointressant i sammanhanget "crypto", men istället intressant för den gamla skolans finansbranch. Ripple är något banker vågar experimentera med, tex via CGI.

Mina 2 cent (verkligen bara 2 cent): detta är antagligen en meningslös jakt att försöka låtsas ta del av det nya coola utan att vara ny eller cool. Man tar ju liksom bort hela revolutionen i tekniken, anledningen att vi överhuvudtaget pratar om nya spännande tider.
Citera
2017-02-23, 19:48
  #46
Medlem
Coinmarketcap idag vs exakt 1 år sen, för de som är intresserade.
https://pbs.twimg.com/media/C5XtQVGWEAYw8PV.jpg:large
Citera
2017-02-27, 18:02
  #47
Medlem
Tablettaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GBGglenn
Coinmarketcap idag vs exakt 1 år sen, för de som är intresserade.
https://pbs.twimg.com/media/C5XtQVGWEAYw8PV.jpg:large

Följt coinmarketen varje dag sen 3 år tillbaka men de är intressant! Dash har klättrat förbi både Monero samt Litecoin! Tror definitivt på att Dash har en ljus framtid.
Citera
2017-02-27, 20:16
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tablettasken
Följt coinmarketen varje dag sen 3 år tillbaka men de är intressant! Dash har klättrat förbi både Monero samt Litecoin! Tror definitivt på att Dash har en ljus framtid.
Samma här, fast på den tiden var det i princip bara bitcoin/ripple/litecoin/peercoin som det pratades om. Fanns ju inte ens 50 valutor listade där då. Ripple kanske t.om kom senare(?) Minns ej.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback