2018-01-02, 10:33
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Det konstiga är att det är okej för #jähs medlemmar att hata. När Hanif blir mordhotad och hans flickvän blir trakasserad så gillas detta av #jäh. Att kalla folk högerextremister görs dagligen och gillas vidare, något man även ska vara försiktig med då det går att polisanmäla sådant för förtal. De som verkligen är högerextrema är stolta över det, är man inte det... så blir man kränkt.
Det är egentligen inte alls konstigt eftersom det är deras enda möjlighet. Tekniken är att kalla meningsmotståndarna för ”högerextrema” och ”hatiska” och sedan hävda att man inte diskuterar med sådana ”mörka krafter”.

På så sätt kan JÄH undvika alla sakfrågor som de INTE har några svar på. Tekniken fungerar eftersom den stöds av de politiskt korrekta medierna och etablissemanget.

JÄH ska försvara en politik och människor som försatt landet i en helt omöjlig situation, där svar på alla väsentliga frågor saknas. Vilken annan teknik skulle de kunna använda så länge lögnerna ska fortsätta?
Citera
2018-01-02, 15:21
Medlem
Totiuss avatar
Mats Leijon visar åter hur de likt små barn tycks se det här som en lek och en kamp mellan gott och ont. Det är tragiskt. Samtidigt framkommer också den politiska viljan. Det är vuxna barn som leker en politisk lek som de uppenbart inte förstår konsekvenserna av. Det är så sorgligt att det ska behöva vara såhär i Sverige. Varför ska bortklemade och okunniga dårar få förstöra det land som våra förfäder slitit för att bygga upp?

https://twitter.com/MatsLeijon/status/947906568426795009
https://gubbgnall.wordpress.com/2018/01/01/jag-ar-redo-for-2018/
2018 är ett viktigt år. Det är ett valår, och hatmånglarna är på krigsstigen. Fake news kommer att översvämma oss i försök att göra människor rädda. Det kommer att göras stora ansträngningar att distrahera oss från att diskutera sakfrågor. Verkligheten och kunskapen är nämnligen hatmånglarnas största fiende.
VILKA är ”hatmånglarna”? VAD är ”Fake news”? VILKA ”sakfrågor” menar han? Som vanligt finns inga svar. Men följarna gillar och instämmer på Twitter:
Jeanette
Så bra ! Du beskriver precis det jag känner 😍
Loan Sundman
Jag går helt efter dessa ledord:
"Förklara aldrig något, försvara aldrig något, gör jobbet och låt dem stå och gapa och skrika" Keep up the good job ❤
Just det: ”Förklara aldrig något, försvara aldrig något, gör jobbet och låt dem stå och gapa och skrika”. Alltså: Spamma, anmäl, blockera och hånflina sen bara åt protesterna utan att förklara något.
Citera
2018-01-02, 15:30
Medlem
sherms avatar
#jagärhär är en samling godhetsrunkande horungar som förenas i sanningsallergi. Här ett inlägg på Facebook som säger precis allt om dessa kräk,

https://www.facebook.com/robert.bohman.3/posts/1386106481511679
Citera
2018-01-02, 15:38
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
VILKA är ”hatmånglarna”? VAD är ”Fake news”? VILKA ”sakfrågor” menar han? Som vanligt finns inga svar. Men följarna gillar och instämmer på Twitter:
Klassisk projektion är dessa godhetspajasers forte, en samling narcissistiska hens som förenas i övertygelsen om sin egen förträffliga godhet och inbillning av att vara fläckfria jämte oss dödliga som hatar allt ifrån raser till små barn och husdjur.
Citera
2018-01-02, 16:01
Moderator
Tinuviels avatar
Nina Åkerstam har skrivit en krönika på temat att man har ansvar för sin svans och anklagar Bali, Heberlein och Arpi för att uppmuntra en svans som ägnar sig åt hot, hat samt sexistiska och rasistiska påhopp.
https://www.metro.se/artikel/nina-%C3%A5kestam-l%C3%A5t-2018-bli-%C3%A5ret-n%C3%A4r-vi-inser-att-en-debatt%C3%B6r-aldrig-%C3%A4r- b%C3%A4ttre-%C3%A4n-sin-egen-svans

Det sägs i kommentarsfältet på twitter att hon är medlem i #jagärhär. Stämmer det?
https://twitter.com/Andromake000/status/948152449105383425
Citera
2018-01-02, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nina Åkerstam har skrivit en krönika på temat att man har ansvar för sin svans och anklagar Bali, Heberlein och Arpi för att uppmuntra en svans som ägnar sig åt hot, hat samt sexistiska och rasistiska påhopp.
https://www.metro.se/artikel/nina-%C3%A5kestam-l%C3%A5t-2018-bli-%C3%A5ret-n%C3%A4r-vi-inser-att-en-debatt%C3%B6r-aldrig-%C3%A4r- b%C3%A4ttre-%C3%A4n-sin-egen-svans

Det sägs i kommentarsfältet på twitter att hon är medlem i #jagärhär. Stämmer det?

Jag kollade förut och då var hon med. Kollade igen och då var hon inte med. Nu pratar vi om några timmar bara.
Citera
2018-01-02, 16:09
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FalconBayerskt
Jag kollade förut och då var hon med. Kollade igen och då var hon inte med. Nu pratar vi om några timmar bara.
Hon hade väl koll på Ivar Arpis twitterflöde.
Citera
2018-01-02, 16:10
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Klassisk projektion är dessa godhetspajasers forte, en samling narcissistiska hens som förenas i övertygelsen om sin egen förträffliga godhet och inbillning av att vara fläckfria jämte oss dödliga som hatar allt ifrån raser till små barn och husdjur.
Ja precis, narcissismen och projektionen är påtaglig. Alla som haft någon mer omfattande kontakt med offentliga verksamheter, politiker och medier känner också igen detta beteende som är mycket vanligt i dessa sammanhang. Det är inte konstigt att Sverige är på fallrepet.

Citat:
Ursprungligen postat av sherm
#jagärhär är en samling godhetsrunkande horungar som förenas i sanningsallergi. Här ett inlägg på Facebook som säger precis allt om dessa kräk,

https://www.facebook.com/robert.bohman.3/posts/1386106481511679
Det är mycket intressant att titta på Mina Dennerts kommentarer och svar till Robert Bohman. Trots att det är hans barn och tidigare hustru Katerina Janouch som drabbats är Mina Dennert arrogant och framställer sig själv som offret. Hon ”beordrar” Bohman att ”Korrigera texten”, sen att han ska ”gärna be om ursäkt”. Hon påstår att bevisen är falska och radar upp alla utmärkelser hon fått och så vidare. Mina Dennert visar INTE tillstymmelse till empati eller förståelse för Robert Bohman och de som drabbats. Det är mycket obehagligt.
Citera
2018-01-02, 16:10
Medlem
*update*

Nina Åkestam heter hon visst, så ja...hon är med.
Citera
2018-01-02, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det du skriver är mycket intressant och det stärker definitivt misstanken att gruppen ALDRIG var avsedd att fungera enligt de ”goda och fina” föresatser som man uppger.

Precis som du tycker jag att grundidén som den beskrivs är bra MEN en sådan grupp måste vara öppen och ha full transparens.

Det behövs verkligen granskning av medierna och makthavarna. Ansvariga makthavare måste förklara vad de menar och verifierbar fakta måste visas. Lögner och falska nyheter måste avslöjas. Allt detta måste ske i en öppen och saklig dialog. JÄH tycks snarast vara tvärtemot allt detta.

Vad som också är mycket intressant är att Granskning Sverige arbetar med att just kräva svar av medier och makthavare. Det är därför de är så hatade av medierna, makthavarna och JÄH. Där finns många som inte tål granskning.

Det skulle behövas många fler ”medborgarjournalister” – men nu är sådan verksamhet direkt farlig eftersom dreven från makthavarna och deras fotsoldater, som JÄH, är skoningslösa.

Jag håller med om att granskning behövs men Granskning Sveriges granskning var av JÄH var ju inte en seriös, opartisk granskning på något vis. Att man tar en titt på ledarna i en stor opionionsgrupp och vilka makthavare som är med är en sak. Men att lägga ut långa listor på vanliga användare är inget annat än att försöka skrämma folk till tystnad.
Citera
2018-01-02, 16:46
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirini
Jag håller med om att granskning behövs men Granskning Sveriges granskning var av JÄH var ju inte en seriös, opartisk granskning på något vis. Att man tar en titt på ledarna i en stor opionionsgrupp och vilka makthavare som är med är en sak. Men att lägga ut långa listor på vanliga användare är inget annat än att försöka skrämma folk till tystnad.
Jag har ingenting med Granskning Sverige (GS) att göra så jag kan givetvis ha missuppfattat något. Men såvitt jag förstår var det Gangrape Sweden (GRS) som publicerade listor på medlemmar efter JÄH:s massanmälningar som fick Facebook att stänga GS:s Facebook-konto. Det är alltså INTE GS som publicerat listorna utan GRS.

GS har vidare under lång tid utsatts för helt oacceptabla beskyllningar och drev från medier och JÄH. Framförallt är det Eskilstuna-Kuriren och JÄH-medlemmarna Eva Burman och Mathias Ståhle som publicerat en rad skandalösa artiklar om ”trollfabriken”. Allt detta skulle verkligen behöva undersökas av seriösa journalister.

Under dessa betingelser tycker jag för övrigt att GRS:s publiceringar av medlemmar i JÄH är motiverad. Se vidare mina följande inlägg:
26/11: (FB) gangrapesweden är en hatsajt enligt SVT
15/12: (FB) gangrapesweden är en hatsajt enligt SVT
Citera
2018-01-02, 17:34
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

Samma människa som kallade Alice Teodorescu och Ivar Arpi för lögnare långt tidigare. Hon verkar stora stora problem med högerdebattörer generellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in