2018-01-01, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Det var figurativt med en gnutta sanning i det. Jag uppfattar det som att de högsta hönsen följer någon sorts mall för hur de ska hantera "troll" och "hatare" på Twitter baserat på att de använder identiska metoder. Men sen har gruppen den välkända regelmallen som har säkert uppdateras sig sedan den senast läckte ut.
Jag förstår. Det finns onekligen ett standardförfarande i hur de hanterar kritik.
Senast redigerad av Nebeltag 2018-01-01 kl. 16:22.
Citera
2018-01-01, 16:23
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Hur kan Eva Burman veta detta? Att det var massanmälningar? Något hon antar bara förmodar jag.
Eva Burman vet givetvis det eftersom hon är medlem i gruppen. Hon har skrivit i Eskilstuna-Kuriren att 1000-anmälningar fick Facebook att stänga Granskning Sveriges konto torsdagen den 7/9:
1000-tals anmälningar mot Facebook-gruppen Granskning Sverige, GS, har till slut fått den sociala mediejätten Facebook att agera. Sent i torsdags kväll stängdes gruppen ner.
Se vidare mitt inlägg 16/9 för mer info och länk till Eva Burmans krönika. Tror du att chefredaktör Eva Burman skriver osanningar i sin tidning?

Citat:
Det är något Facebook kan svara på. Jag har inte sett någon info från Facebook iallafall.
VAD menar du att Facebook skulle svara på? Att kontot stängdes är ju ett faktum. Tror du att Facebook publicerar en massa information när konton stängs? I så fall behöver du läsa på om Facebook.

Citat:
Du kommer med dina normer igen? Samma text du klistrar in återigen? För dina svar är nästan identiska varje gång.
Normerna är helt avgörande. Det går INTE att diskutera med människor som åsidosätter de normer som får samhället att fungera. Du och dina gelikar ljuger eller förvränger information hela tiden. På så sätt omöjliggör ni en saklig diskurs. Om du tittar på mina svar till dig så innehåller de många olika saker. Du ljuger alltså när du påstår att jag ”klistrar in” samma text och att svaren är ”nästan identiska varje gång”. (Att du ibland sätter frågetecken efter påståenden gör inte lögnerna mindre.)

Citat:
Ska vi diskutera sociala normer och hur dum jag är eller diskutera jäh?? Jag är inte med i gruppen då kan jag meddela..
Att jag valde att nämna att jag och min fru blev hotade var pga att det är en av konsekvenserna när man hyllar ett sådant vidrigt sätt att tysta ner folk på genom att hänga ut alla på nazistsidor.
Vi ska givetvis diskutera gruppen och dess medlemmars postande på Facebook, Twitter etc. Det är du som hela tiden kringgår alla sakfrågor Du kommer bara med osakligheter, osanningar, oförskämdheter och personangrepp. Och du har fortfarande INTE ENS kunnat förklara VAD du menar är ”hat” och ”hot” och VAR sådant finns till exempel i denna tråd. Att du och din fru blivit hotade är beklagligt men ett ärende för polisen.

Vidare ber jag ÅTER dig att kommentera krönikan ”Att tysta meningsmotståndare” i Timbros Smedjan, se mina tidigare svar till dig (t.ex. igår) för länk. Du är väldigt feg som bara struntar i konkreta frågor och faktiska förhållanden hela tiden.
Citera
2018-01-01, 18:46
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Robert Hedström spammar reklam för #jagärhär. Vissa saker måste tydligen skrikas ut i VERSALER. ("JAG VILL LYSSNA PÅ DIG OCH JAG VILL ATT DU LYSSNAR PÅ MIG.") Han skriver också att #jagärhär finns till "för den politiskt korrekta diskussionens skull". Jotack, det visste vi ju redan. Men är #jagärhär verkligen så bra på att lyssna som de påstår? Anser de verkligen att meningsmotståndarnas röster är lika viktiga som deras egna? Är det verkligen sant att de inte använder sina röster för att överrösta andras?

https://twitter.com/Herosir/status/947825190913957888
https://twitter.com/Herosir/status/947825458145628160
https://twitter.com/Herosir/status/947825555621236736
https://twitter.com/Herosir/status/947825724769128448
https://twitter.com/Herosir/status/947825821015736320
https://twitter.com/Herosir/status/947825907657519104
https://twitter.com/Herosir/status/947826072950923264
Att #jagärhär är en politisk åsiktsgrupp i syfte att tysta oppositionella torde vara visat bortom allt tvivel nu. Gruppen har tidigare förnekat detta men de senaste utspelen från Robert Hedström tycker jag bekräftar gruppens politiska uppdrag.

Först kom Robert Hedströms inlägg om populism den 28/12 som tydde på en strategi att (falsk)stämpla oppositionella som ”populister” och att bekämpa sådan ”populism”. Alltså en klart politisk agenda, se vidare mitt inlägg 29/12.

Och idag lägger Robert Hedström ut listor med budskap som uppenbarligen ska användas för att marknadsföra #jagärhär:
#jagärhär för ett demokratiskt samhälle där allas röster värnas. Varje tystad röst är ett hot mot demokratin. Därför är jag här.

#jagärhär eftersom hat, hot, sexism och rasism tystar de som inte utgör norm. Allas lika värde är självklart för mig. Därför är jag här.

#jagärhär för den politiskt korrekta diskussionens skull. I varje samtal kommer jag att lyssna på andra och mötas i viljan att förstå varandra. Vi behöver inte tycka lika, men vi kan möta varandra med tolerans och respekt. Därför är jag här.

#jagärhär för den sakliga diskussionen utan personangrepp, sarkasm eller hat. Ingen är bättre än någon annan. Inte jag, inte du. Därför är jag här.

#jagärhär för att motverka spridning av påhittad information. Jag vill lära mig att kritiskt granska texter. Därför är jag här.

#jagärhär för att din röst är lika viktig som min. Jag ska inte använda min röst för att överrösta och trycka ner din. Därför är jag här.

#jagärhär för demokratin som vilar på att våra olika röster kan ljuda. Ingen människa ska tystas. Ingen ska uttrycka sig hatiskt eller sexistiskt. Ingen ska känna rädsla för skrämselpropaganda eller mötas av personangrepp. Alla bör träna sin förmåga att uttrycka sig respektfullt i dialog, till källkritik och förståelse för alla rösters nödvändighet i en demokrati.
NÄR JAG SKRIVER #JAGÄRHÄR, TAR JAG AKTIVT STÄLLNING MOT RASISM, SEXISM OCH STÅR UPP FÖR UTSATTA GRUPPER.

JAG FÖRSVARAR OCKSÅ ALLAS RÄTT ATT UTTRYCKA SIN ÅSIK UTAN ATT BLI PÅHOPPAD ELLER NEDVÄRDERAD.

JAG VILL LYSSNA PÅ DIG OCH JAG VILL ATT DU LYSSNAR PÅ MIG.
Varför är jag här?

#jagärhär för demokratin som vilar på att våra olika röster kan ljuda. Ingen människa ska tystas. Ingen ska uttrycka sig hatiskt eller sexistiskt. Ingen ska känna rädsla för skrämselpropaganda eller mötas av personangrepp. Alla bör träna sin förmåga att uttrycka sig respektfullt i dialog, till källkritik och förståelse för alla rösters nödvändighet i en demokrati.

Det är därför #jagärhär.

Det kan vara intressant att analysera samtliga dessa budskap för att se hur väl #jagärhär följer dem. Det ryms dock inte i detta inlägg. Men jag vill inledningsvis fokusera på två av dem:
#jagärhär eftersom hat, hot, sexism och rasism tystar de som inte utgör norm. Allas lika värde är självklart för mig. Därför är jag här.

#jagärhär för den politiskt korrekta diskussionens skull.
I dessa två punkter ryms hela problematiken med #jagärhär som jag ser det.

Dels finns här ”hat, hot, sexism och rasism” som ingen hittills har kunnat definiera. Och dels finns här ”allas lika värde” som ingen heller sakligt kan definiera. Vidare tar man upp ”norm” och det ”politiskt korrekta”.

För mig blir det här väldigt tydligt. Problemen i Sverige orsakas av en politisk korrekthet som har medfört en normlöshet inom politik, offentliga verksamheter och medier. Det är denna politiskt korrekta normlöshet som #jagärhär försvarar med argument som helt brister i saklighet.

Eftersom #jagärhär och dess medlemmar helt saknar sakliga argument återstår bara maktspråk, härskartekniker, personangrepp, lögner eller tystnad.
Citera
2018-01-01, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Att #jagärhär är en politisk åsiktsgrupp i syfte att tysta oppositionella torde vara visat bortom allt tvivel nu. Gruppen har tidigare förnekat detta men de senaste utspelen från Robert Hedström tycker jag bekräftar gruppens politiska uppdrag.

Först kom Robert Hedströms inlägg om populism den 28/12 som tydde på en strategi att (falsk)stämpla oppositionella som ”populister” och att bekämpa sådan ”populism”. Alltså en klart politisk agenda, se vidare mitt inlägg 29/12.

Och idag lägger Robert Hedström ut listor med budskap som uppenbarligen ska användas för att marknadsföra #jagärhär:
#jagärhär för ett demokratiskt samhälle där allas röster värnas. Varje tystad röst är ett hot mot demokratin. Därför är jag här.

#jagärhär för den politiskt korrekta diskussionens skull. I varje samtal kommer jag att lyssna på andra och mötas i viljan att förstå varandra. Vi behöver inte tycka lika, men vi kan möta varandra med tolerans och respekt. Därför är jag här.

#jagärhär för den sakliga diskussionen utan personangrepp, sarkasm eller hat. Ingen är bättre än någon annan. Inte jag, inte du. Därför är jag här.

#jagärhär för att motverka spridning av påhittad information. Jag vill lära mig att kritiskt granska texter. Därför är jag här.

#jagärhär för att din röst är lika viktig som min. Jag ska inte använda min röst för att överrösta och trycka ner din. Därför är jag här.

NÄR JAG SKRIVER #JAGÄRHÄR, TAR JAG AKTIVT STÄLLNING MOT RASISM, SEXISM OCH STÅR UPP FÖR UTSATTA GRUPPER.

JAG FÖRSVARAR OCKSÅ ALLAS RÄTT ATT UTTRYCKA SIN ÅSIK UTAN ATT BLI PÅHOPPAD ELLER NEDVÄRDERAD.

JAG VILL LYSSNA PÅ DIG OCH JAG VILL ATT DU LYSSNAR PÅ MIG.
Varför är jag här?

Det är därför #jagärhär.

Det kan vara intressant att analysera samtliga dessa budskap för att se hur väl #jagärhär följer dem. Det ryms dock inte i detta inlägg. Men jag vill inledningsvis fokusera på två av dem:

#jagärhär för den politiskt korrekta diskussionens skull.
I dessa två punkter ryms hela problematiken med #jagärhär som jag ser det.

Dels finns här ”hat, hot, sexism och rasism” som ingen hittills har kunnat definiera. Och dels finns här ”allas lika värde” som ingen heller sakligt kan definiera. Vidare tar man upp ”norm” och det ”politiskt korrekta”.

För mig blir det här väldigt tydligt. Problemen i Sverige orsakas av en politisk korrekthet som har medfört en normlöshet inom politik, offentliga verksamheter och medier. Det är denna politiskt korrekta normlöshet som #jagärhär försvarar med argument som helt brister i saklighet.

Eftersom #jagärhär och dess medlemmar helt saknar sakliga argument återstår bara maktspråk, härskartekniker, personangrepp, lögner eller tystnad.
Tack för att du skrev ut #jagärhärs credo! Det blev mycket tydligare så.

Osakliga är de definitivt, men om de är normlösa vet jag inte riktigt. Tvärtom har gruppen extremt rigida normer när det gäller politisk korrekthet. "#jagärhär för den politiskt korrekta diskussionens skull", skriver Hedström. D.v.s. man vill tysta, eller korrigera*, alla som uttrycker sig på ett sätt som #jagärhär anser olämpligt. Och som vi vet är gruppens toleranströskel mycket låg.

Samtidigt säger man att alla röster är lika mycket värda, att alla ska har rätt att uttrycka sin åsikt och att ingen ska tystas. Det går ju inte ihop. Det är fascinerande och lite skrämmande att de inte kan se den här inkonsekvensen.

Det finns mycket annat som är problematiskt. Begreppet "skrämselpropaganda" till exempel. Det är oerhört subjektivt. Det som av en person uppfattas som att diskutera samhällsproblem utan skygglappar kan av en annan ses som skrämselpropaganda. Förmodligen är det detta som gör att många i gruppen betraktar Lamotte, Janouch, Heberlein, Bali m.fl. som hetsare och hatare.

De vill inte heller erkänna att de ägnar sig åt personangrepp (vilket de säger sig ta avstånd från) när de kallar Lamotte, Janouch, Heberlein, Bali m.fl. hetsare, högerextremister o.s.v.

Att de så ofta använder sig av maktspråk, härskartekniker, personangrepp, lögner och tystnad beror nog på att de har avhumaniserat sina meningsmotståndare. De anser helt enkelt att alla medel är tillåtna för att krossa vad man uppfattar som fascism och rasism. De uppfattar sig som grindvakter, eller vigilanter**, med uppgift att förhindra att potentiellt farliga frågor tas upp till diskussion. Det kan gälla islamism, våldtäktsepidemin, importerat kvinnoförtryck, välfärdsstatens kollaps, ökande kriminalitet etc. Att ens snudda vid dessa ämnen är rasism, hat och hets i gruppens ögon. Den som trotsar dessa tabun måste stoppas, med vilka medel som helst.

* #jagärhär korrigerar Hanif Bali:

(FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)

** "Meet the Swedish internet vigilantes fighting hate online":

https://www.thelocal.se/20170228/meet-the-swedish-internet-vigilantes-fighting-hate-online
Senast redigerad av Nebeltag 2018-01-01 kl. 21:16.
Citera
2018-01-01, 22:28
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Osakliga är de definitivt, men om de är normlösa vet jag inte riktigt.
Det jag menar med normlöshet är den brist på respekt för lagar och bestämmelser som genomsyrar förvaltningen. Där finns förklaringen till det tilltagande samhällsförfallet. Många menar att det är invandringens fel att det är problem i Sverige. Men flyktingkrisen och problemen med invandringen är bara en konsekvens av en dysfunktionell förvaltning. Det har varit ett gradvist förfall som pågått sedan 80-talet. Till detta kommer medier som gravt misskött sitt uppdrag att granska makten. Medierna har snarast drivit på utvecklingen och förfallet.

Det är viktigt att förstå hur allt detta hänger ihop för att verkligen kunna förstå vilket stort hot #jagärhär utgör.

Det stora problemet i Sverige är alltså en djupgående röta inom offentliga verksamheter, politik och medier. Alla partier utom SD är ansvariga för detta, så problemet går långt utanför höger-vänster-politik. Man har ljugit svenska folket rätt upp i ansiktet i decennier.

Såvitt jag begriper är #jagärhär ett slags sista desperat försök att tysta kritiken och, åtminstone fördröja, att förräderiet avslöjas i hela sin omfattning. Förmodligen är det väldigt många inom #jagärhär som INTE ALLS förstår detta.
Citera
2018-01-01, 23:27
Medlem
"När drar skyddsjakten på sverigedemokrater igång?" Fråga ställd av en Petter Olsson, som av allt att döma är med i #jagärhär (jämför profilbilderna).

https://twitter.com/Vincat_Veritas/status/947942341666594816
https://twitter.com/ErikEriksson73/status/947954905305829376
Citera
2018-01-02, 00:28
Medlem
Det är väldigt intressant att läsa dem här tråden. Jag gick själv ur JÄH för några dagar sedan, trots att jag tidigare ivrigt försvarat dem. För jag tycker att grundidén som den beskrivits är bra. Att öka människors civilkurage så fler vågar säga till mot uttalanden i sociala medier som är rasistiska eller på andra sätt kränkande.

Men under hösten har något hänt. Dels har man stängt de öppna tipstrådarna vilket gjort att den interna diskussionen minskat. I stället förnatt ha en öppen tråd hela dagen där filk kunde komma med alla sorters tips och peppa varandra silas tipsen genom admins (och har därigenom också glidit mer och mer åt vänster) och det är en timmes öppen diskussion på kvällen i stället. Fast så öppen är den inte för ofta om det blir faktiska diskussioner medlemmarna emellan så går nån moderator in och säger stopp, alternativt stänger tråden. Ni hade ett sånt exempel här tidigare i tråden och det är inte det enda.

Det här att medlemmar inte förväntas diskutera med varandra men samtidigt förväntas stötta varandra är ett stort feltänk. Speciellt som man gått över till att vara mer aktiv på twitter och där det faktiskt syns tydligt vilka kliv in i hatträsket som många medlemmar gör.

Nej, vare sig JÄH:s ledning eller medlemmar (långt ifrån alla men tillräckligt många högljudda) lever inte efter gruppens regler och då blir det omöjligt för mig att fortsätta stödja dem.
Citera
2018-01-02, 00:50
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirini
Det är väldigt intressant att läsa dem här tråden. Jag gick själv ur JÄH för några dagar sedan, trots att jag tidigare ivrigt försvarat dem. För jag tycker att grundidén som den beskrivits är bra. Att öka människors civilkurage så fler vågar säga till mot uttalanden i sociala medier som är rasistiska eller på andra sätt kränkande.

Men under hösten har något hänt. Dels har man stängt de öppna tipstrådarna vilket gjort att den interna diskussionen minskat. I stället förnatt ha en öppen tråd hela dagen där filk kunde komma med alla sorters tips och peppa varandra silas tipsen genom admins (och har därigenom också glidit mer och mer åt vänster) och det är en timmes öppen diskussion på kvällen i stället. Fast så öppen är den inte för ofta om det blir faktiska diskussioner medlemmarna emellan så går nån moderator in och säger stopp, alternativt stänger tråden. Ni hade ett sånt exempel här tidigare i tråden och det är inte det enda.

Det här att medlemmar inte förväntas diskutera med varandra men samtidigt förväntas stötta varandra är ett stort feltänk. Speciellt som man gått över till att vara mer aktiv på twitter och där det faktiskt syns tydligt vilka kliv in i hatträsket som många medlemmar gör.

Nej, vare sig JÄH:s ledning eller medlemmar (långt ifrån alla men tillräckligt många högljudda) lever inte efter gruppens regler och då blir det omöjligt för mig att fortsätta stödja dem.
Det du skriver är mycket intressant och det stärker definitivt misstanken att gruppen ALDRIG var avsedd att fungera enligt de ”goda och fina” föresatser som man uppger.

Precis som du tycker jag att grundidén som den beskrivs är bra MEN en sådan grupp måste vara öppen och ha full transparens.

Det behövs verkligen granskning av medierna och makthavarna. Ansvariga makthavare måste förklara vad de menar och verifierbar fakta måste visas. Lögner och falska nyheter måste avslöjas. Allt detta måste ske i en öppen och saklig dialog. JÄH tycks snarast vara tvärtemot allt detta.

Vad som också är mycket intressant är att Granskning Sverige arbetar med att just kräva svar av medier och makthavare. Det är därför de är så hatade av medierna, makthavarna och JÄH. Där finns många som inte tål granskning.

Det skulle behövas många fler ”medborgarjournalister” – men nu är sådan verksamhet direkt farlig eftersom dreven från makthavarna och deras fotsoldater, som JÄH, är skoningslösa.
Citera
2018-01-02, 01:12
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:

Välkommen in, här delas det ut liberala ryggdunkar. Det du skriver förklarar kanske varför den öppna debattgrupp för 50plussare på FB farsan deltar i blivit dubbelt så stor på riktigt kort tid. Det är roligt att diskutera ideologier mellan åsikter så länge tonen är hygglig.
Senast redigerad av Vem0th 2018-01-02 kl. 01:14.
Citera
2018-01-02, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Eva Burman vet givetvis det eftersom hon är medlem i gruppen. Hon har skrivit i Eskilstuna-Kuriren att 1000-anmälningar fick Facebook att stänga Granskning Sveriges konto torsdagen den 7/9:
1000-tals anmälningar mot Facebook-gruppen Granskning Sverige, GS, har till slut fått den sociala mediejätten Facebook att agera. Sent i torsdags kväll stängdes gruppen ner.
Se vidare mitt inlägg 16/9 för mer info och länk till Eva Burmans krönika. Tror du att chefredaktör Eva Burman skriver osanningar i sin tidning?

VAD menar du att Facebook skulle svara på? Att kontot stängdes är ju ett faktum. Tror du att Facebook publicerar en massa information när konton stängs? I så fall behöver du läsa på om Facebook.

Normerna är helt avgörande. Det går INTE att diskutera med människor som åsidosätter de normer som får samhället att fungera. Du och dina gelikar ljuger eller förvränger information hela tiden. På så sätt omöjliggör ni en saklig diskurs. Om du tittar på mina svar till dig så innehåller de många olika saker. Du ljuger alltså när du påstår att jag ”klistrar in” samma text och att svaren är ”nästan identiska varje gång”. (Att du ibland sätter frågetecken efter påståenden gör inte lögnerna mindre.)

Vi ska givetvis diskutera gruppen och dess medlemmars postande på Facebook, Twitter etc. Det är du som hela tiden kringgår alla sakfrågor Du kommer bara med osakligheter, osanningar, oförskämdheter och personangrepp. Och du har fortfarande INTE ENS kunnat förklara VAD du menar är ”hat” och ”hot” och VAR sådant finns till exempel i denna tråd. Att du och din fru blivit hotade är beklagligt men ett ärende för polisen.

Vidare ber jag ÅTER dig att kommentera krönikan ”Att tysta meningsmotståndare” i Timbros Smedjan, se mina tidigare svar till dig (t.ex. igår) för länk. Du är väldigt feg som bara struntar i konkreta frågor och faktiska förhållanden hela tiden.

Så Eva Burman har skrivit ett antagande. Ingen vet eftersom Facebook inte har sådan info tillgänglig.
Alltså bygger Eva Burman och du dina påståenden på antaganden.

Du Totius är det som går på flera här som inte har samma synsätt som du. Det är DU som hoppar på och börjar leka psykolog och ställa diagnoser på flera som skriver så kom inte och säg att det är jag för då är du en lögnare... det är bara att läsa bakåt i trådarna.

Sen diskuterar vi jäh här, inte nån jävla krönika på nån sida. Bryr mig så lite om den så det går inte att bry sig mindre.

Totius, du har knappt skrivit och diskuterat gruppen. Du yrar om annat och sen personliga påhopp.

Skärp dig...
Citera
2018-01-02, 02:01
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Så Eva Burman har skrivit ett antagande. Ingen vet eftersom Facebook inte har sådan info tillgänglig.
Alltså bygger Eva Burman och du dina påståenden på antaganden.
Nej, det är INTE antaganden – det är fakta att Facecook stängde kontot efter en ”aktion” från #jagärhär. (Fakta som verifieras av det faktum att kontot är stängt. )

Citat:
Du Totius är det som går på flera här som inte har samma synsätt som du. Det är DU som hoppar på och börjar leka psykolog och ställa diagnoser på flera som skriver så kom inte och säg att det är jag för då är du en lögnare... det är bara att läsa bakåt i trådarna.
Jag hänvisar till den lagstiftning som är grunden för välfärdsstaten Sverige. Det handlar inte om ”synsätt” det handlar om lagtext som du också kan läsa. Och jag ställer som sagt inte några ”diagnoser” - jag diskuterar JÄHs och deras gelikars (som din) oförmåga att diskutera fakta och faktiska förhållanden.

Citat:
Sen diskuterar vi jäh här, inte nån jävla krönika på nån sida. Bryr mig så lite om den så det går inte att bry sig mindre.
Du visar ÅTER att du avfärdar information och fakta som rör gruppen och dess aktiviteter.

Citat:
Totius, du har knappt skrivit och diskuterat gruppen. Du yrar om annat och sen personliga påhopp.

Skärp dig...
Allt jag skriver handlar om gruppen och dess medlemmars eller anhängares (dit jag räknar dig) agerande. VAD saknar du för information från mig?
Citera
2018-01-02, 05:08
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:

Problemet jag ser med #civilkurage som #jagärhär har använt som motto är att det sparkar neråt, inte uppåt. Rasister, homofober och kvinnohatare är en kraftig minoritet, väldigt högljudd dock precis som #jagärhär. Fast jag upplevde aldrig att det var något problem innan #jäh att få dessa puckon att skärpa till sitt ordbruk, anmäla kommentarer som ägde rum har inte varit något problem.

Och folk som konstant använder vulgärt språk blir ofta igenkända och därmed ignorerade på sociala medier. Förr eller senare om inte anmälningsfunktionen gjort skillnad så överger dessa plattformen, ansluter sig till någon annan gärna med yngre användare som uppskattar fula ord före dialoger.

Återigen, slår man ihop alla dessa typer är det fortfarande en kraftigt underrepresenterad grupp. Då hämtar man istället från den lättkränkta vänstern som har en HELT annan uppfattning om vad som är rasism, kvinnohat och homofobi. Såg nyligen en komiker retweeta ett videoklipp där en ung tjej stod på något torg och ropade "White supremacy isn't real" och folk ringer polisen, kallar det för hatbrott.
På så vis har man massivt ökat mängden "hatare" och "hotfulla" människor som måste bort från sociala medier. Denna nya grupp som blir påverkade blir såklart förbannade på vad #jagärhär sysslar med när de dyker upp i deras diskussionstrådar och tillför inget diskussionsvärde, kallar alla för hatare och #jäh ska se till detta inte fortsätter.

Det konstiga är att det är okej för #jähs medlemmar att hata. När Hanif blir mordhotad och hans flickvän blir trakasserad så gillas detta av #jäh. Att kalla folk högerextremister görs dagligen och gillas vidare, något man även ska vara försiktig med då det går att polisanmäla sådant för förtal. De som verkligen är högerextrema är stolta över det, är man inte det... så blir man kränkt.

Sen om det var Mina eller Maria som krävde att #jähs medlemmar skulle sluta gilla hatsidor som inte alls var hatsidor utan i grunden antisocialistiska sidor(varav en har starka judiska kopplingar). Så börjar det krypa in något av en politisk agenda, i stöd för socialismen. Vilket har sen under sommaren växt mer och mer när #jagärhär börjar samarbeta med S-finansierade företag och bildar relationer med vänsterjournalister.

Och nu under alla våldsattentat i Malmö så kliver Matthias L fram och säger Malmö är en jättelugn och problemfri stad. Försök övertala någon att gruppen inte har några politiska mål.

Gick själv ur gruppen hösten 2016 när #jäh var bestämt fokuserade på att förstöra Arg Blattes liv. Hans FB, twitter och Youtube skulle släckas. Även hans identitet skulle grävas fram. Det hade gått för långt redan då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in