2017-12-21, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av markooz86
Hallååå i stugan!

Ni som har elvanse utskrivet! Jag har började med 30mg sen 40 mg! Men började nu med 50 mg! Kan ni känna obehag nästan till och från sen välbehag med går lixom i vågor om man säger! Är det bara o början sen går det över? eller hur har det fungerat på er? God jul förresten!

har visseligen tagit dom var annan dag eller var 3e! Ska jag börja köra varje dag så kanske det lägger sig med tiden? eller hur har det funka för er andra?
Psykiatrin är väldigt tydliga med att den skall tas varje dag, på morgonen och vid samma tidpunkt. Jag har en del biverkningar, och samtidigt dålig/knapp effekt så jag ska sluta med den.
Citera
2017-12-21, 18:55
Medlem
markooz86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Psykiatrin är väldigt tydliga med att den skall tas varje dag, på morgonen och vid samma tidpunkt. Jag har en del biverkningar, och samtidigt dålig/knapp effekt så jag ska sluta med den.

okok! mjo får börja med den varje dag och se om det lägger sig!
Citera
2018-01-02, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Vad anges som skäl till detta?

Jag har absolut ingen lust att ta det varje dag. Tar en 70mg 1-2 ggr i veckan vilket har funkat utmärkt över flera månaders tid nu. Brukar heller aldrig ta den samma tid eller på morgonen (om jag inte dygnar, som nu).
Citera
2018-01-02, 20:46
Medlem
tog 50 mg elvanse och 50mg ritalin efter någon timme, någon som prövat detta? ont i huvudet och mår illa, kommer det släppa? kuk ovärt
Citera
2018-01-02, 21:01
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jCw2
Vad anges som skäl till detta?

Jag har absolut ingen lust att ta det varje dag. Tar en 70mg 1-2 ggr i veckan vilket har funkat utmärkt över flera månaders tid nu. Brukar heller aldrig ta den samma tid eller på morgonen (om jag inte dygnar, som nu).

Biverkningarna och även den behagliga euforin försvinner för de mesta efter att ha tagit en terapeutisk dos amfetamin i några dagar. Då går inte pulsen upp längre, man får ingen "AT" (även om jag knappt får AT av elvanse), den euforiska effekten försvinner dock men det är ju något positivt enligt vården eftersom att "upprymdhet" ses som en negativ biverkning. Fokus och vakenheten är dock kvar.

Jag skulle nog säga att det är mindre skadligt att ta en dos elvanse varje dag än vad det är att ta lite större doser mer sporadiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av WOWMAN
tog 50 mg elvanse och 50mg ritalin efter någon timme, någon som prövat detta? ont i huvudet och mår illa, kommer det släppa? kuk ovärt

Finns det någon gång det inte är ovärt att ta metylfenidat? Att ta det är som att ta det värsta fultjacket man kan tänka sig. Bättre i sådana fall att bara ta 50mg elvanse och bli lite lugn och skön.
Citera
2018-01-02, 23:25
Medlem
graffdatshits avatar
Hej! Jag droppade nyss en tung bomb med L-tyro och Dönder Dos!
Vad har jag att förvänta mig? Känner svettningarna krypa sig på, lukt de utav elvanse...

Men som jag fattat det, så är det dex och Tyro i någon form utav cwe-metod som är lisdexamfetamin Ait?
Citera
2018-01-03, 09:42
Medlem
Vad för effekt är att vänta då jag tagit en hal evidens?
Aldrig tagit dom förr, dock testat Ritalin och Concerta.

Vill bara bli pigg och glad - varit deppig så länge
Citera
2018-01-04, 15:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit

Men som jag fattat det, så är det dex och Tyro i någon form utav cwe-metod som är lisdexamfetamin Ait?

Jag förstår inte vad en kallvatten extraktion har med elvanse att göra?
Citera
2018-01-04, 16:06
Medlem
ConsafesDeBars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit

Lisdexamfetamin är dex + lysin (inte tyrosin).

Har inte något med kallvattenextraktion att göra....
Citera
2018-01-04, 18:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ConsafesDeBar
Lisdexamfetamin är dex + lysin (inte tyrosin).

Har inte något med kallvattenextraktion att göra....

Nu förstår jag hur han tänkte fel
Citera
2018-01-11, 13:48
Medlem
Reality81s avatar
Nu banne mig har denna rc-överlevaren droppat 210mg elyanse.. spännande
Citera
2018-01-11, 14:20
Medlem
markooz86s avatar
Alkohol och Elvanse! Någon med erfarenhet om detta tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in