Citat:
Ursprungligen postat av
jCw2
Vad anges som skäl till detta?
Jag har absolut ingen lust att ta det varje dag. Tar en 70mg 1-2 ggr i veckan vilket har funkat utmärkt över flera månaders tid nu. Brukar heller aldrig ta den samma tid eller på morgonen (om jag inte dygnar, som nu).
Biverkningarna och även den behagliga euforin försvinner för de mesta efter att ha tagit en terapeutisk dos amfetamin i några dagar. Då går inte pulsen upp längre, man får ingen "AT" (även om jag knappt får AT av elvanse), den euforiska effekten försvinner dock men det är ju något positivt enligt vården eftersom att "upprymdhet" ses som en negativ biverkning. Fokus och vakenheten är dock kvar.
Jag skulle nog säga att det är mindre skadligt att ta en dos elvanse varje dag än vad det är att ta lite större doser mer sporadiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
WOWMAN
tog 50 mg elvanse och 50mg ritalin efter någon timme, någon som prövat detta? ont i huvudet och mår illa, kommer det släppa? kuk ovärt
Finns det någon gång det inte är ovärt att ta metylfenidat? Att ta det är som att ta det värsta fultjacket man kan tänka sig. Bättre i sådana fall att bara ta 50mg elvanse och bli lite lugn och skön.