2018-01-01, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Ehm, 3 klagomål i hela mitt liv, varav 2 var för ljud som inte kom från min/vår lägenhet utan dom utgick från att det var jag/vi pga att vi var yngst i trappen.

Och det 3e "klagomålet" var ju tämligen självförvållat.

Hur får du ihop det som att det varit "en del klagomål"?
Enkelt, du beskriver några situationer där du i princip aldrig är skyldig. I den tredje situationen beskriver du kanske att du visst kan ta på dig det men ändå...Jag känner igen fenomenet då jag har suttit i styrelsen (även som ordförande) och handskats med liknande fall. Det var aldrig fel på dem som störde, alltid var det någon annan som inte hade nog med ”förståelse”.
Senast redigerad av starshipp 2018-01-01 kl. 17:01.
Citera
2018-01-01, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
Nu vet jag inte om du trollar eller bara är allmänt trög i din bakfylla.

Anledningen till varför det är relevant om det finns droger med i bilden var för att förstå detta beteende. Känns det igen? Hur bemöts det? Är det normalt bara en tillfälligt och i regel övergående? Jag hade tänkt hålla det utanför den mer formella processen. jag trodde detta gick ...without saying så att säga.

Jag är redan med i styrelsen och detta är ingen typ av ärende vi tidigare hanterat. Att därmed driva denna process med troligt motstånd från berörd person kommer inte ske friktionsfritt. Och därmed kan det vara bra om någon kan bidra med relevanta tips. Vilket är mer än du hittills gjort. Tadaaaaa

Jag har för övrigt bott i BRF i 12år
Som bostadsrättshavare ska man iaktta sundhet och ordning och se till att omgivningen utsätts för...Om nyttjande av droger förefaller under denna definition eller är mer av individuell företeelse är svårt att avgöra. Man bör nog gå in i rättsbanken och leta efter eventuella tidigare rättsfall eller domskäl. Så lnge hennes drogproblem inte bryter mot min inledande mening så blir det svårt att få henne vräkt på grund av det. Och tro mig, i BRF/föreningar finns allvarligare problem än det du beskriver med tvättstugan. Inget illa menat utan bara att man ska välja sina strider ibland...
Citera
2018-01-01, 17:56
Medlem
Nattriddares avatar
Citat:
Kan svara på lite frågor som ställts hittils.
- Nej vi har ingen värd. BRF.
- Polisen känner till denna kvinnan, då de hämtat upp personer som ringt på henne men som inte kommit in. Oklart om de kommer ta knarklangning seriöst. Detta klientel är inga knark kranar utan mer a-lagare/pundare
- Ja hon jobbar, tror att hon har någon form av enklare jobb inom kommunen.
- Anledningen till att jag tror att hon är paranoid är för att detta är ett nytt fenomen, samt att hon starkt fått för sig att det är löss i huset. Till saken hör att hon tillbringat stor tid med att tvätta tvättstugan. Mopparna och kvastskaften hade hon ställt i vasken med rinnande vatten och på golvet var det alldeles blött. Man såg även att hon gjort ett försök att städa väggarna med moppen så det var golvludd på kaklet.

Det (av mig) fetade. Det låter absolut som en tjackpundare. Säger inte att det är det, men det låter absolut som det. Nu är detta inlägg ingen lösning på det, men det kan ju vara skönt för dig att veta att det inte bara är du som får en känsla av att droger/missbruk är inblandat.

Därmed: håll avstånd, ge dig inte in i någon diskussion med henne. Försök att angripa problemet på bästa möjliga, vuxna sätt. Sanningen är bäst. Följ inte såna tips som att "ringa och påstå att du misstänker narkotikalangning". Det får bara dig själv att tappa trovärdighet och vips, blir hon "offret".

Lycka till, håller tummarna för dig!
Citera
2018-01-01, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattriddare
Det (av mig) fetade. Det låter absolut som en tjackpundare. Säger inte att det är det, men det låter absolut som det. Nu är detta inlägg ingen lösning på det, men det kan ju vara skönt för dig att veta att det inte bara är du som får en känsla av att droger/missbruk är inblandat.

Därmed: håll avstånd, ge dig inte in i någon diskussion med henne. Försök att angripa problemet på bästa möjliga, vuxna sätt. Sanningen är bäst. Följ inte såna tips som att "ringa och påstå att du misstänker narkotikalangning". Det får bara dig själv att tappa trovärdighet och vips, blir hon "offret".

Lycka till, håller tummarna för dig!

Tack. Ett av de bättre svaren. Min känsla är också tjackpundare, mest vibbarna jag får när jag hör hennes befängda påståenden som hon verkar tro stenhårt på.
Hålla avstånd känns rimligt. Har som sagt inte handskats med dessa personer tidigare. Vill undvika att styra upp en massa kaos till följd av att jag skulle ringa och tipsa om narkotikaförsäljning.
Citera
2018-01-01, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Som bostadsrättshavare ska man iaktta sundhet och ordning och se till att omgivningen utsätts för...Om nyttjande av droger förefaller under denna definition eller är mer av individuell företeelse är svårt att avgöra. Man bör nog gå in i rättsbanken och leta efter eventuella tidigare rättsfall eller domskäl. Så lnge hennes drogproblem inte bryter mot min inledande mening så blir det svårt att få henne vräkt på grund av det. Och tro mig, i BRF/föreningar finns allvarligare problem än det du beskriver med tvättstugan. Inget illa menat utan bara att man ska välja sina strider ibland...

Jag bryr mig inte om huruvida hon nyttjar droger eller ej. Det jag bryr mig om är om hon missköter sig och droger kan vara en av orsakerna. Och därmed när droger är inblandat - hur skall jag handskas med problemet. Hade samma problem orsakas av en "normal" person hade jag kunnat ta upp det direkt med personen. Men den approachen funkar inte i detta fallet.
Citera
2018-01-01, 18:38
Medlem
Citat:
Jag bryr mig inte om huruvida hon nyttjar droger eller ej. Det jag bryr mig om är om hon missköter sig och droger kan vara en av orsakerna. Och därmed när droger är inblandat - hur skall jag handskas med problemet. Hade samma problem orsakas av en "normal" person hade jag kunnat ta upp det direkt med personen. Men den approachen funkar inte i detta fallet.
Då är det bara att påtala hennes beteende som till en vanlig medlem. Om inte hon rättar sig efter de reglerna ni har då är det väl sedvanlig process BRF har framför sig.
Citera
2018-01-01, 19:24
Medlem
Citat:
Då är det bara att påtala hennes beteende som till en vanlig medlem. Om inte hon rättar sig efter de reglerna ni har då är det väl sedvanlig process BRF har framför sig.
Får jag lov att komma tillbaka till ursprungsfrågan. Eftersom det finns droger med i bilden utgår jag från att man inte kan kommunicera med denna människa på samma sätt som med de flesta andra. Bör man t.ex. framföra kraftig kritik i myndig ton när hon är som mest påtänd?
Citera
2018-01-01, 20:24
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Enkelt, du beskriver några situationer där du i princip aldrig är skyldig. I den tredje situationen beskriver du kanske att du visst kan ta på dig det men ändå...Jag känner igen fenomenet då jag har suttit i styrelsen (även som ordförande) och handskats med liknande fall. Det var aldrig fel på dem som störde, alltid var det någon annan som inte hade nog med ”förståelse”.

Så, på vilket sätt är jag skyldig till störningen när det var grannen ovanför sammt grannen brevids barnbarn (jag låg för fan och sov) som förde liv, inte jag?

Och 3an var menat lite skämtsamt då ingen med en halv hjärncell upfattar det som ett seriöst klagomål.
Den totalt urflippade kärringen stal (helt ogenerat, trots att jag tittade ut för att kolla vad som lät ute på balkongen) mina chilifrukter och kom sedan och skällde ut mig när maten blev förstörd av att hon hivat i en massa Carolina Reaper chilis i den..
Citera
2018-01-01, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Så, på vilket sätt är jag skyldig till störningen när det var grannen ovanför sammt grannen brevids barnbarn (jag låg för fan och sov) som förde liv, inte jag?

Och 3an var menat lite skämtsamt då ingen med en halv hjärncell upfattar det som ett seriöst klagomål.
Den totalt urflippade kärringen stal (helt ogenerat, trots att jag tittade ut för att kolla vad som lät ute på balkongen) mina chilifrukter och kom sedan och skällde ut mig när maten blev förstörd av att hon hivat i en massa Carolina Reaper chilis i den..
Ok, jag får hoppas då att du inte är den som stör dina grannar.
Citera
2018-01-01, 20:33
Medlem
Citat:
Får jag lov att komma tillbaka till ursprungsfrågan. Eftersom det finns droger med i bilden utgår jag från att man inte kan kommunicera med denna människa på samma sätt som med de flesta andra. Bör man t.ex. framföra kraftig kritik i myndig ton när hon är som mest påtänd?
Det får du. Kommunicera kan man på olika sätt. Ett brev från styrelsen vore på sin plats kanske?
Om du eller ni anser att det inte går att framföra saken muntligt.
Citera
2018-01-01, 21:39
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Bara flytta. Löser sig aldrig på ett bra sätt. Enda sättet är väl att köpa dyr lägenhet där intr packet har råd att bo. Det enda som hjälpt mig iaf...
Det är just precis vad jag gjort... Jag bor i en bostadsrätt mitt i centrum, ändå finns människor som han ovanpå.
MEN har faktiskt skrivit en lapp, och tydligen hade fler klagat till styrelsen! Han fick samma dag som jag skrev också en tillsägelse av ordförande. Sedan dess har det varit tyst faktiskt.
Citera
2018-01-02, 15:06
Medlem
Ingen garanti om man betalar dyrt för lägenheten att det är störningsfritt kan jag lova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in