2011-09-01, 14:14
Medlem
Sparv88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gissha
Jag har lyckats flytta in under en dement kvinna som skriker sjukt mycket. Det går igenom taket och hon skriker både dag och natt. Jag har pratat med de som tar hand om henne och det finns tydligen inget att göra åt det rent behandlingsmässigt.

Är det någon som har tips, finns det något att göra? Börjar bli lite galen...

Lär dig söka i forumet.

Den stora tråden om grannar https://www.flashback.org/t1301035

Den stora tråden om besvärliga grannar och hur man handskas med dem https://www.flashback.org/t1094671
Citera
2011-09-03, 15:33
Medlem
döda grannens buskar

har nyss köpt hus en bit utanför umeå. i angränsning till våran tomt har en surgubbe några satans hallonbuskar. han trampar över på våran tomt, hans hundar e ibland över på våran gård (vi har en liten son på 6 månader) hundarna skiter ja väl i men e förbanna sugen på efter denna höst göra så hans hallonbuskar inte växer upp igen. eftersom han inte går att resonera med o respektera våran tomt.

något förslag på någon metod? röjsåg vore enkelt men lite genomskinligt:P funderar typ på diesel eller bensin kanske? förslag?
Citera
2011-09-03, 15:34
Medlem
DesktopZquaress avatar
Salta jorden!

Nothing will efer grow again...
Citera
2011-09-03, 15:44
Medlem
okej så de funkar alltså bra? saken är att gubben är o plockar dessa jävla hallon hela jävla tiden! totalt respektlös. orkar som inte ens föra en dialog med en sådan människa.

bara hälla salt runt buskens nedgång i jorden? har typ 10kg salt i garaget som man tar bort is med, borde funka bra?

smartaste attack är väl när jag ser gubben sluta vara där o i skydd av natten smyga ut o orda så det blir hallonfrittnästa år:P
Citera
2011-09-03, 16:00
Moderator
v50s avatar
Ta och bygg ett staket (helst underhållsfritt) som du placerar exakt på tomtgränsen då kan han inte nyttja eran tomt för sina egna syften, då ska du tänka på att du skall bygga ett staket som ej kräver underhåll, eller minimalt sådant då du i sådana fall måste nyttja hans tomt för att underhålla staketet på hans sida så att säga. På köpet så hindrar du att hundarna gör sina behov på din tomt så länge de inte hoppar över staketet.

Du får kolla upp med kommunen om det krävs bygglov eller liknande för att sätta upp ett staket, det brukar ej behövas om det är lägre än 80-90 cm men det får du veta snabbt genom att snacka med byggnadsnämnden.

Ska du ta ihjäl hans buskar finns det ogräsmedel, typ roundup att köpa på tex granngården eller affärer som säljer växter
Citera
2011-09-03, 16:18
Medlem
Kalasarnes avatar
Diesel fungerar finfint!
Citera
2011-09-03, 16:59
Medlem
Poke53281s avatar
Hoppas du inte är min granne, för så har du ett grannkrig du inte kan vinna.

Gå och prata med honom, inviter honom och hans familj på vika och diskutera problemet istället.
Citera
2011-09-03, 17:15
Medlem
borrizs avatar
Varför inte sätta upp ett staket längs tomtgränsen?
Citera
2011-09-03, 17:18
Medlem
sorbriquets avatar
Sätt upp staket och skyll på att det är för att när ungen går att den inte ska gå in till honom.
Citera
2011-09-03, 17:31
Medlem
Förstod ärligt talat inte vad han gjort? Han har alltså gått över på eran gård för att plocka lite hallon från sin buske?

Okej om du är rädd för hundarna i och med att du har en liten unge, det kan jag förstå. I så fall kanske du kan prata med honom om det. Men nu verkade ju inte det vara problemet om jag tolkade ditt inlägg rätt.
Citera
2011-09-08, 17:31
Medlem
kerv...s avatar
Gemensam tvättstuga, hjälp att skriva arglapp

Jag och min sambo bor i en hyresrätt med gemsam tvättstuga, tvättstugan ligger inte i huset utan i ett eget hus mitt i smeten som man kan tvätta i dygnet runt och det är inte svårt att få en tvätt tid ofta får man en dagen efter man ska boka eller samma dag. Det är en speciell nyckel till tvättstugan det är nyckelplatta eller vad man ska kalla det

och den använder man både till att boka och öppna skiten men folk eller invandrarna, and yes I went there för det är faktiskt bara dom som inte verkar ha fattat man måste ha en förbannad nyckel för att boka och öppna, men dom sitter bara och väntar på att nån stackare ska bli klar med sin tvätt sedan smyger dom in medans dom går ut och sätter en mopp för dörren så den är öppen och så börjar dom tvätta, det här har hänt mig flera gånger senast för 20min sedan, men tog deras tvätt och la den ute i korridoren men jag skulle vilja ha hjälp att skriva en arglapp nu som jag kan lägga på kläderna om dom är kvar när jag ska tillbaka för om jag ska skriva en själv kommer det bli något i stil med

''Era jävla IQ befriade as, kan ni sluta försöka ta min tvättid? Om jag hittar era kläder igen i tvättrummet kommer jag pissa på dom och kasta ut dom på gatan så alla andra tattare kan ta dom''
Citera
2011-09-08, 17:37
Medlem
epost72s avatar
Varför ödsla tid på att skriva en lapp som ingen kommer att läsa?
De kanske inte ens kan läsa svenska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in