Citat:
Ursprungligen postat av
plainvanilla
Men förhelvette har du ens läst i tråden? Problemet är att det stökas ned något så fruktansvärt och att ingen annan kan använda tvättstugan efter henne. Föreställ dig att en utvecklingsstöd skolklass städat så förstår du kanske hur det ser ut.
Nä, förstår inte alls. Och som vuxen person hade jag steg ett, pratat med henne och bett henne städa efter sig, 2, tagit bild på hur det ser ut efter hon vart där och visat det för ordförande, samt logga tider med bilder så får styrelsen ta det där ifrån. Har absolut noll erfarenhet från utvecklingsstörda skolklasser så kan inte måla mig en bild, men ta gärna ett kort nästa gång! (Och visa upp här såklart)
Sen eftersom du verkar lika efterbliven som henne då du måste vända dig till Flashback för råd för hur en BRF fungerar - så hade jag även laddat upp en bild för nyfikna ögon på FB och länkat den i tråden. Det är mer för att min baksmälla ska få lite humor i sig också.
Ni äger fastigheten tillsammans, och då är det SJÄLVKLART att ni ska ta hand om den tillsammans. Om det är någon individ som missköter sig i det gemensamma boendet - så ska den tillrättavisas. Antagligen har de, likt du inte en aning om vad en BRF egentligen är.
Du kan ta upp det som en punkt på nästa möte, om du nu går på dessa. Vilket jag tvivlar starkt på, och där kan du börja.