2018-01-01, 12:57
Medlem
Kan svara på lite frågor som ställts hittils.
- Nej vi har ingen värd. BRF.
- Polisen känner till denna kvinnan, då de hämtat upp personer som ringt på henne men som inte kommit in. Oklart om de kommer ta knarklangning seriöst. Detta klientel är inga knark kranar utan mer a-lagare/pundare
- Ja hon jobbar, tror att hon har någon form av enklare jobb inom kommunen.
- Anledningen till att jag tror att hon är paranoid är för att detta är ett nytt fenomen, samt att hon starkt fått för sig att det är löss i huset. Till saken hör att hon tillbringat stor tid med att tvätta tvättstugan. Mopparna och kvastskaften hade hon ställt i vasken med rinnande vatten och på golvet var det alldeles blött. Man såg även att hon gjort ett försök att städa väggarna med moppen så det var golvludd på kaklet.
Citera
2018-01-01, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjaubrum
hur fan vet du att inte hon har ohyra i sin lägenhet? OM hon varit utomlands t.ex. nyligen. Skulle säga att det är DU som är paranoid.

Att hon har ohyra i sin lägenhet skulle inte förvåna mig. Googla på hoarders så kommer du få en uppfattning om hur hennes lägenhet ser ut. Dock är inte hennes lägenhet ett resultat av extremt samlande utan bara på extrem o-ordning.
Men saken i detta är att hon pratar om att det är ohyra i tvättstugan. När jag ber henne visa detta så säger hon att hon städat bort dem.
Citera
2018-01-01, 13:19
Medlem
Hur skapar detta problem för dig? Sköt dig själv för fan...

Var tacksam att hon städar efter sig i tvättstugan ifall.
Citera
2018-01-01, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Hur skapar detta problem för dig? Sköt dig själv för fan...

Var tacksam att hon städar efter sig i tvättstugan ifall.

Men förhelvette har du ens läst i tråden? Problemet är att det stökas ned något så fruktansvärt och att ingen annan kan använda tvättstugan efter henne. Föreställ dig att en utvecklingsstöd skolklass städat så förstår du kanske hur det ser ut.
Citera
2018-01-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Jag har inte ens min baslåda inkopplad pga att det är omöjligt att veta hur mycket den slår igenom.

Och har aldrig haft ett klagomål, iaf inget som faktikst kom från mig.
Har däremot haft grannar som tex klagat på att det kom en massa "pang pang spel ljud" från oss när ingen av oss lirade sånt och vi hade båda lurar, ljudet kom från grannen ovanför.
Och en annan som väckte mig kl 2 på morgonen för att säga åt mig att slua spela så jävla hög musik (jag låg och sov, ingen musik alls) då var det grannen brevids dotterdotter som hade fest hemma hos honom när han var bortrest och grannen ovanför utgick från att det var jag.

Har bott många år i en lägenhet med "pappersväggar" utan att dra på mig nå klagomål.

Edit: Eller iof, jag har haft ett klagomål som väl på sätt och vis var mitt fel.
En hucklekärring plockade rent mina chiliplantor jag hade på balkongen och kom tillbaka och klagade på att hennes mat blivit förstörd (hon hade pallat superheta som tex Bhut Jolokia och Carolina Reaper).
Det verkar ha varit en del klagomål på dig, tror inte allt har varit en slump. Jag har också bott i väldigt dåligt isolerade lägenheter med ”pappersväggar”, spelat musik och levt men samtidigt tänkt till lite grann och på min omgivning. Hur kommer det sig att inga klagomål kommit på mig?
Citera
2018-01-01, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
Men förhelvette har du ens läst i tråden? Problemet är att det stökas ned något så fruktansvärt och att ingen annan kan använda tvättstugan efter henne. Föreställ dig att en utvecklingsstöd skolklass städat så förstår du kanske hur det ser ut.

Nä, förstår inte alls. Och som vuxen person hade jag steg ett, pratat med henne och bett henne städa efter sig, 2, tagit bild på hur det ser ut efter hon vart där och visat det för ordförande, samt logga tider med bilder så får styrelsen ta det där ifrån. Har absolut noll erfarenhet från utvecklingsstörda skolklasser så kan inte måla mig en bild, men ta gärna ett kort nästa gång! (Och visa upp här såklart)

Sen eftersom du verkar lika efterbliven som henne då du måste vända dig till Flashback för råd för hur en BRF fungerar - så hade jag även laddat upp en bild för nyfikna ögon på FB och länkat den i tråden. Det är mer för att min baksmälla ska få lite humor i sig också.

Ni äger fastigheten tillsammans, och då är det SJÄLVKLART att ni ska ta hand om den tillsammans. Om det är någon individ som missköter sig i det gemensamma boendet - så ska den tillrättavisas. Antagligen har de, likt du inte en aning om vad en BRF egentligen är.

Du kan ta upp det som en punkt på nästa möte, om du nu går på dessa. Vilket jag tvivlar starkt på, och där kan du börja.
Senast redigerad av divadude 2018-01-01 kl. 14:19.
Citera
2018-01-01, 14:39
Medlem
Citat:
Nä, förstår inte alls. Och som vuxen person hade jag steg ett, pratat med henne och bett henne städa efter sig, 2, tagit bild på hur det ser ut efter hon vart där och visat det för ordförande, samt logga tider med bilder så får styrelsen ta det där ifrån. Har absolut noll erfarenhet från utvecklingsstörda skolklasser så kan inte måla mig en bild, men ta gärna ett kort nästa gång! (Och visa upp här såklart)

Sen eftersom du verkar lika efterbliven som henne då du måste vända dig till Flashback för råd för hur en BRF fungerar - så hade jag även laddat upp en bild för nyfikna ögon på FB och länkat den i tråden. Det är mer för att min baksmälla ska få lite humor i sig också.

Ni äger fastigheten tillsammans, och då är det SJÄLVKLART att ni ska ta hand om den tillsammans. Om det är någon individ som missköter sig i det gemensamma boendet - så ska den tillrättavisas. Antagligen har de, likt du inte en aning om vad en BRF egentligen är.

Du kan ta upp det som en punkt på nästa möte, om du nu går på dessa. Vilket jag tvivlar starkt på, och där kan du börja.

Du verkar inte riktigt hänga med. Jag vände mig inte till FB för att jag är totalt handlingsförlamad. Dokumentation är redan gjord och frågan kommer att tas upp.

Jag gjorde ett försök att tillrättavisa denna personen vilket inte gick då denna var extremt övertygad om att hon hade gjort helt rätt. Därav vände jag mig till FB för att se om någon annan har erfarenhet eller kan bidra med förståelse eftersom jag tror att det kan finnas droger med i bilden
Citera
2018-01-01, 14:54
Medlem
Citat:
Du verkar inte riktigt hänga med. Jag vände mig inte till FB för att jag är totalt handlingsförlamad. Dokumentation är redan gjord och frågan kommer att tas upp.

Jag gjorde ett försök att tillrättavisa denna personen vilket inte gick då denna var extremt övertygad om att hon hade gjort helt rätt. Därav vände jag mig till FB för att se om någon annan har erfarenhet eller kan bidra med förståelse eftersom jag tror att det kan finnas droger med i bilden

Det är inte ditt jobb att misstänka om det finns droger med i bilden så låt bli det.

Om hon menar att hon har gjort rätt, så följ mitt steg 2.

Fota och logga tider då hon misskött sig, skriv ner detta. Sen vänder du dig till Ordförande i huset och förklarar problemet. Tadaa - så är problemet överlämnat på deras skrivbord.

Om du inte tycker att styrelsen gör något åt saken får väl du gå med i styrelsen. Tadaa...

En fråga, hur länge har du bott i BRF?
Citera
2018-01-01, 15:18
Medlem
Citat:
Det är inte ditt jobb att misstänka om det finns droger med i bilden så låt bli det.

Om hon menar att hon har gjort rätt, så följ mitt steg 2.

Fota och logga tider då hon misskött sig, skriv ner detta. Sen vänder du dig till Ordförande i huset och förklarar problemet. Tadaa - så är problemet överlämnat på deras skrivbord.

Om du inte tycker att styrelsen gör något åt saken får väl du gå med i styrelsen. Tadaa...

En fråga, hur länge har du bott i BRF?

Nu vet jag inte om du trollar eller bara är allmänt trög i din bakfylla.

Anledningen till varför det är relevant om det finns droger med i bilden var för att förstå detta beteende. Känns det igen? Hur bemöts det? Är det normalt bara en tillfälligt och i regel övergående? Jag hade tänkt hålla det utanför den mer formella processen. jag trodde detta gick ...without saying så att säga.

Jag är redan med i styrelsen och detta är ingen typ av ärende vi tidigare hanterat. Att därmed driva denna process med troligt motstånd från berörd person kommer inte ske friktionsfritt. Och därmed kan det vara bra om någon kan bidra med relevanta tips. Vilket är mer än du hittills gjort. Tadaaaaa

Jag har för övrigt bott i BRF i 12år
Citera
2018-01-01, 15:28
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Det är såhär att jag har en märklig granne precis ovanför mig som ständigt spelar VÄLDIGT hög musik, jag kan utan problem höra varenda textrad och basen dunkar rejält. Han har gjort det i flera månader och jag har verkligen haft överseende med det, JAG brukar ta på mig lurar för att inte höra honom. Han har fest nästan varje helg, och då låter det som om han skulle ha 50 pers där inne samtidigt som ljudnivån blir ännu högre.

Jag jobbar helg väldigt ofta och vill alltså sova vid denna tidpunkt, något som är fullständigt omöjligt med denna granne. Nu har jag fått nog, men vill ärligt talat inte gå upp till honom för jag vet inte vad det där är för folk... Jag har dessutom dunkat i taket utan framgång. Värt att påpeka är också att detta är en bostadsrättsförening, och det är egentligen inte alls lyhört. I trapphuset hör man ingenting, så jag antar att det ''bara'' är jag som störs.

Vad gör man egentligen åt detta? Jag vågar fan inte gå upp till dem, jag har fått sjukt dåliga vibbar av den där killen de få gånger jag har sett honom. Samtidigt känns det jäkligt illa att ringa störningsjouren direkt, han borde ju få en ''chans'' (även om jag just nu skulle kunna skjuta fanskapet) Flashback, hjälp mig! Vad hade ni själva gjort?
Bara flytta. Löser sig aldrig på ett bra sätt. Enda sättet är väl att köpa dyr lägenhet där intr packet har råd att bo. Det enda som hjälpt mig iaf...
Citera
2018-01-01, 15:29
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte om du trollar eller bara är allmänt trög i din bakfylla.

Anledningen till varför det är relevant om det finns droger med i bilden var för att förstå detta beteende. Känns det igen? Hur bemöts det? Är det normalt bara en tillfälligt och i regel övergående? Jag hade tänkt hålla det utanför den mer formella processen. jag trodde detta gick ...without saying så att säga.

Jag är redan med i styrelsen och detta är ingen typ av ärende vi tidigare hanterat. Att därmed driva denna process med troligt motstånd från berörd person kommer inte ske friktionsfritt. Och därmed kan det vara bra om någon kan bidra med relevanta tips. Vilket är mer än du hittills gjort. Tadaaaaa

Jag har för övrigt bott i BRF i 12år

Det bemöts med absolut ingen skillnad då vem som helst bakom låsta dörrar kan bruka droger. Ledamöter som soc-fall, så bästa sättet är att bemöta det som vilken annan person som helst. Att komma dit med fördomar kommer inte hjälpa, utan ett öppet sinne är det bästa. Du vet väl att en av de farligaste drogerna är legaliserade här i Sverige och heter alkohol?

Lycka till.
Citera
2018-01-01, 16:09
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Det verkar ha varit en del klagomål på dig, tror inte allt har varit en slump. Jag har också bott i väldigt dåligt isolerade lägenheter med ”pappersväggar”, spelat musik och levt men samtidigt tänkt till lite grann och på min omgivning. Hur kommer det sig att inga klagomål kommit på mig?

Ehm, 3 klagomål i hela mitt liv, varav 2 var för ljud som inte kom från min/vår lägenhet utan dom utgick från att det var jag/vi pga att vi var yngst i trappen.

Och det 3e "klagomålet" var ju tämligen självförvållat.

Hur får du ihop det som att det varit "en del klagomål"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in