2017-12-31, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Basen är ju den del som är mest troligt att folk INTE är medvetna om att den hörs in till dig så även en ganska dämpad bas kan slå igenom mycket och verka mycket tydligare för andra än för den som spelar själv.
Folk ör ofta medvetna, de bara struntar i. Tills de bli tillsagda på riktigt. Du kanske är en av dem som stör och därför hittar bortförklaringar.
Citera
2017-12-31, 19:44
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Folk ör ofta medvetna, de bara struntar i. Tills de bli tillsagda på riktigt. Du kanske är en av dem som stör och därför hittar bortförklaringar.

Jag har inte ens min baslåda inkopplad pga att det är omöjligt att veta hur mycket den slår igenom.

Och har aldrig haft ett klagomål, iaf inget som faktikst kom från mig.
Har däremot haft grannar som tex klagat på att det kom en massa "pang pang spel ljud" från oss när ingen av oss lirade sånt och vi hade båda lurar, ljudet kom från grannen ovanför.
Och en annan som väckte mig kl 2 på morgonen för att säga åt mig att slua spela så jävla hög musik (jag låg och sov, ingen musik alls) då var det grannen brevids dotterdotter som hade fest hemma hos honom när han var bortrest och grannen ovanför utgick från att det var jag.

Har bott många år i en lägenhet med "pappersväggar" utan att dra på mig nå klagomål.

Edit: Eller iof, jag har haft ett klagomål som väl på sätt och vis var mitt fel.
En hucklekärring plockade rent mina chiliplantor jag hade på balkongen och kom tillbaka och klagade på att hennes mat blivit förstörd (hon hade pallat superheta som tex Bhut Jolokia och Carolina Reaper).
Senast redigerad av Sereena 2017-12-31 kl. 19:47.
Citera
2017-12-31, 20:08
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Basen är ju den del som är mest troligt att folk INTE är medvetna om att den hörs in till dig så även en ganska dämpad bas kan slå igenom mycket och verka mycket tydligare för andra än för den som spelar själv.

Sedan finns det folk som är medvetna om det, men skiter i det. Jag hade till exempel en granne som ofta använde basen. Jag klagade på det vid flera tillfällen. Erbjöd även personen ifråga att komma in i min lägenhet för att själv kunna märka hur basen uppfattas som störande. Men grannen ville inte det. Men eftersom jag klagade flera gånger så var personen medveten om det. Eftersom grannen ignorerade problemet, så klagade jag hos hyresvärden. Ledde till en varning. Grannen hävdade fortfarande att basen knappast kunde vara ett problem. Men i det läget kan man knappast kalla sig omedveten om även en dämpad bas kan störa grannarna.
Citera
2018-01-01, 12:13
Medlem
Problem med paranoid granne (misstänker starkt att droger finns i bilden)

Hej.
Om denna tråd är felplacerad får mod gärna flytta den.
Vänder mig till fb för lite goda råd ang en granne i vårt hus som verkar ha problem, och där jag starkt misstänker att det finns droger med i bilden.

Bortsett från att det har rört sig skumma människor i huset så har hon vid flera tillfällen dragit över hennes tvättid. I sig inget konstigt men det märkliga är att när man kommer ner i tvättstugan så ligger det saker överallt. Kläder, förpackningar, kassar, slängda överallt. Även det mest märkliga saker som t.ex. att tvättkorgen står i tvättstället med vattnet på fullt ös i timmar hon varit borta.

När hon konfronterats med detta så påstår hon att det finns ohyra osv i huset och att hon håller på med storstädning. Något jag vet att det inte finns.

Skulle vilja ha:
  • Råd allmänt, vad bör jag göra?
  • Kan en sådan person bli farlig eller finns något jag bör vara vaksam på?
  • Hur skall denna person hanteras? Skall man konfrontera personen och hennes lögner?
Citera
2018-01-01, 12:21
Avstängd
Du har väl en hyresvärd?
Citera
2018-01-01, 12:24
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
Hej.
Om denna tråd är felplacerad får mod gärna flytta den.
Vänder mig till fb för lite goda råd ang en granne i vårt hus som verkar ha problem, och där jag starkt misstänker att det finns droger med i bilden.

Bortsett från att det har rört sig skumma människor i huset så har hon vid flera tillfällen dragit över hennes tvättid. I sig inget konstigt men det märkliga är att när man kommer ner i tvättstugan så ligger det saker överallt. Kläder, förpackningar, kassar, slängda överallt. Även det mest märkliga saker som t.ex. att tvättkorgen står i tvättstället med vattnet på fullt ös i timmar hon varit borta.

När hon konfronterats med detta så påstår hon att det finns ohyra osv i huset och att hon håller på med storstädning. Något jag vet att det inte finns.

Skulle vilja ha:
  • Råd allmänt, vad bör jag göra?
  • Kan en sådan person bli farlig eller finns något jag bör vara vaksam på?
  • Hur skall denna person hanteras? Skall man konfrontera personen och hennes lögner?
  1. Rapportera allt konstigt till värden. Förr eller senare så gör sådana personer sig omöjliga och då ör det bra att ha en bakgrunshistoria.
  2. Är du kille så undivk att var ensam med henne, i värsta fall så har du en våldtäktsanklagelse som ett brev på sosten.
  3. Kontrollera att dörrar till trapphus är stängda och låsta. Detta är enda sättet att minska ned på "skumma människor" i huset. Kan ev vara läge att anmäla till värden."
Citera
2018-01-01, 12:25
Avslutad
Lämna anonymt tips till polisen att du misstänker langning från lägenheten.
Citera
2018-01-01, 12:26
Medlem
Enzymes avatar
Paranoid vet jag inte men det där med tvättstugan lät udda. Skumt beteende! Tror mer på att vederbörande inte har alla hästar hemma än på droger. Vad menas med skumma människor? Hon kanske tvättar åt dessa skummisar slog det mig?! Jobbar hon? Konstiga vanor för övrigt?
Citera
2018-01-01, 12:27
Medlem
Oldberrys avatar
Varför skulle hon vara paranoid och inte bara knasig? vad gör hon mer än att ställe till med oreda i tvättstugan?
Citera
2018-01-01, 12:38
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Drogrehabilitering --> Bostad, hem och trädgård
/Moderator
Citera
2018-01-01, 12:44
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Varför skulle hon vara paranoid och inte bara knasig? vad gör hon mer än att ställe till med oreda i tvättstugan?

Ohyran
E ju att va paranoid , ts säger att det inte finns någon ohyra
Citera
2018-01-01, 12:51
Medlem
mjaubrums avatar
hur fan vet du att inte hon har ohyra i sin lägenhet? OM hon varit utomlands t.ex. nyligen. Skulle säga att det är DU som är paranoid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in