Citat:
Ursprungligen postat av
J39
Jag tror att Ms väljare kan vinnas tillbaks av SD. Men då måste SD förstå varför lämnar SD. Ett problem med SD är att de är rädda för att bli för tuffa men de tänker inte på att ma kan bli föt mjuk. 2017 började SD blir väldigt mesiga. Och lite mesiga hadde de redan blivit 2015. I höstas läste jag en artikel där Jimmie Åkesson försökte få nyanlända muslimer att rösta på honom. Medans M hadde låtsas blivit tuffare och S erkänt att de har misslyckats. Problemet med SD är att folk tycker att de har blivit för mesiga när det gäller invandrings och utvandringsfrågan samt islam. De SD måste göra är att bli hårdare i sin inandrings politik och förespråka att alla som inte har assimilerat sig ska hem där de kom från och att alla flyktingar som kommit sedan 2013 ska hem. Och sen så måste SD förstå igen att islam inte är kompatibel med Sverige och islam inte tillhör här i Sverige. Jimmie borde lära sig lite av Viktor Orban. De måste tillbaks till 2009s level.
M väljare som gick till Sd i opinionen 2015- 2016 är på intet sätt äkta sympatisörer. Det blir de först i samband med att de har röstat på Sd. De ville markera sitt missnöje med invandringsvolymerna och gränskaoset. Sådan opinionsyttring kostar inget det är bara ord.
Man kan snarast se det som att det är SD;s fel att man inte lyckas behåller dom. Man har chansen fram till 9 september att förklara att Kristersson egentligen inte gör någon skillnad, det är samma åtgärdslösa propaganda som alltid.
Men jag har alltid tyckt att det är bättre för Sd att inrikta sig på att sno sosseväljare. Moderaterna kommer att bli samarbetsvilliga när Kd inte längre är med i leken och alliansen är mindre än de röda.
Att se till att C och L blir så små som möjligt vore bra för M / Sd samarbetet men det kan vara svårt att omvända äkta invandrarkramare.