2018-01-01, 09:56
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Tror precis tvärt om. Mp är mer körda än Kd givet dagens nivåer i OU. Mp behöver ligga stadigt på minst 5,5% inför valet för att kompensera för den överskattning man alltid historiskt har i mätningarna för att alls ha en chans att komma in. KD brukar till skillnad från Mp göra starkare valrörelser alternativt om det beror på underskattningar i mätningarna eller stödröster.

Moderata väljare är vilsna, ena gången stödparti till Kd, sedan Sd eller C och med nye frälsaren, Kristersson tillbaks till M igen. De har annat i tankarna än att rädda Kd.
Liberalerna ligger också i marvatten. Alliansen blir inte större än de röda och det behöver stöd från Sd vilket Annie motsätter sig och då blir det ytterligare en DÖ period eller om Mp också åker ut kaos i 4 år. Under tiden sjunker Sverige ner i armod och inre konflikter.
Vill inte spå så långt som till 2022 men det är absolut sista chansen att rädda Sverige så man får hoppas att SD har 40% och kan bilda en stabil majoritet.
Citera
2018-01-01, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Moderata väljare är vilsna, ena gången stödparti till Kd, sedan Sd eller C och med nye frälsaren, Kristersson tillbaks till M igen. De har annat i tankarna än att rädda Kd.
Liberalerna ligger också i marvatten. Alliansen blir inte större än de röda och det behöver stöd från Sd vilket Annie motsätter sig och då blir det ytterligare en DÖ period eller om Mp också åker ut kaos i 4 år. Under tiden sjunker Sverige ner i armod och inre konflikter.
Vill inte spå så långt som till 2022 men det är absolut sista chansen att rädda Sverige så man får hoppas att SD har 40% och kan bilda en stabil majoritet.
Jag tror att Ms väljare kan vinnas tillbaks av SD. Men då måste SD förstå varför lämnar SD. Ett problem med SD är att de är rädda för att bli för tuffa men de tänker inte på att ma kan bli föt mjuk. 2017 började SD blir väldigt mesiga. Och lite mesiga hadde de redan blivit 2015. I höstas läste jag en artikel där Jimmie Åkesson försökte få nyanlända muslimer att rösta på honom. Medans M hadde låtsas blivit tuffare och S erkänt att de har misslyckats. Problemet med SD är att folk tycker att de har blivit för mesiga när det gäller invandrings och utvandringsfrågan samt islam. De SD måste göra är att bli hårdare i sin inandrings politik och förespråka att alla som inte har assimilerat sig ska hem där de kom från och att alla flyktingar som kommit sedan 2013 ska hem. Och sen så måste SD förstå igen att islam inte är kompatibel med Sverige och islam inte tillhör här i Sverige. Jimmie borde lära sig lite av Viktor Orban. De måste tillbaks till 2009s level.
Senast redigerad av J39 2018-01-01 kl. 10:16.
Citera
2018-01-01, 10:33
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Jag tror att Ms väljare kan vinnas tillbaks av SD. Men då måste SD förstå varför lämnar SD. Ett problem med SD är att de är rädda för att bli för tuffa men de tänker inte på att ma kan bli föt mjuk. 2017 började SD blir väldigt mesiga. Och lite mesiga hadde de redan blivit 2015. I höstas läste jag en artikel där Jimmie Åkesson försökte få nyanlända muslimer att rösta på honom. Medans M hadde låtsas blivit tuffare och S erkänt att de har misslyckats. Problemet med SD är att folk tycker att de har blivit för mesiga när det gäller invandrings och utvandringsfrågan samt islam. De SD måste göra är att bli hårdare i sin inandrings politik och förespråka att alla som inte har assimilerat sig ska hem där de kom från och att alla flyktingar som kommit sedan 2013 ska hem. Och sen så måste SD förstå igen att islam inte är kompatibel med Sverige och islam inte tillhör här i Sverige. Jimmie borde lära sig lite av Viktor Orban. De måste tillbaks till 2009s level.

M väljare som gick till Sd i opinionen 2015- 2016 är på intet sätt äkta sympatisörer. Det blir de först i samband med att de har röstat på Sd. De ville markera sitt missnöje med invandringsvolymerna och gränskaoset. Sådan opinionsyttring kostar inget det är bara ord.

Man kan snarast se det som att det är SD;s fel att man inte lyckas behåller dom. Man har chansen fram till 9 september att förklara att Kristersson egentligen inte gör någon skillnad, det är samma åtgärdslösa propaganda som alltid.

Men jag har alltid tyckt att det är bättre för Sd att inrikta sig på att sno sosseväljare. Moderaterna kommer att bli samarbetsvilliga när Kd inte längre är med i leken och alliansen är mindre än de röda.
Att se till att C och L blir så små som möjligt vore bra för M / Sd samarbetet men det kan vara svårt att omvända äkta invandrarkramare.
Citera
2018-01-01, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
M väljare som gick till Sd i opinionen 2015- 2016 är på intet sätt äkta sympatisörer. Det blir de först i samband med att de har röstat på Sd. De ville markera sitt missnöje med invandringsvolymerna och gränskaoset. Sådan opinionsyttring kostar inget det är bara ord.

Man kan snarast se det som att det är SD;s fel att man inte lyckas behåller dom. Man har chansen fram till 9 september att förklara att Kristersson egentligen inte gör någon skillnad, det är samma åtgärdslösa propaganda som alltid.

Men jag har alltid tyckt att det är bättre för Sd att inrikta sig på att sno sosseväljare. Moderaterna kommer att bli samarbetsvilliga när Kd inte längre är med i leken och alliansen är mindre än de röda.
Att se till att C och L blir så små som möjligt vore bra för M / Sd samarbetet men det kan vara svårt att omvända äkta invandrarkramare.
Jag tycker också att man ska försöka sno S väljare. Men min poäng var att SD måste bli tuffare inga mer att satsta på nyanlända muslimer. För om de forsätter så kommer partiet falla pga av att det är deras kärnfråga och att de andra tar den från dem.
Citera
2018-01-03, 04:00
Medlem
8711s avatar
Sverigedemokraternas valresultat vid ett val idag bedömer jag till minst 21-23%. Vi kan se till enskilda mätningar och månadssnittet som i varje tidigare val varit kraftiga underskattningar av Sverigedemokraternas valresultat. Samma institut ligger fortfarande efter bättre mer korrekt mätande institut som Sentio och Yougov angående Sverigedemokraternas valresultat. Även spelbolagen har sjunkande odds och alltså ökad sannolikhet att Sverigedemokraterna får lägst en bit över 21% vid ett val idag.

Detta är fullt tillräckligt för att ännu en gång skaka om Sverige, få ännu fler att inse allvaret och att Sverigedemokraterna nu är ett mycket stort parti som är att räkna med i framtiden som ett av landets allra största partier.
Citera
2018-01-23, 20:50
Medlem
Mellbergans avatar
Det som skulle tala emot ett S-M regering/samarbete i någon form är ju att Kristersson ej kommer att kunna bli statsminister. Eftersom att Stefan Löfven med all förmodan kommer att ha ett större parti. Åkesson däremot har sagt att statsministerrollen inte är det primära utan få så mycket inflytande av politiken som möjligt.

Hur tror ni själv Kristersson nu innerst inne resonerar om detta? Han lär först försöka bilda en allians som får stöd av SD utan att ge någonting tillbaks. Dvs om C/L tillåter detta återstår att se. Om SD känner att de inte får tillräckligt med genomslag för sin politik kan de också avsätta regeringen tillsammans med S. Vad är Kristerssons reservplan då? Detta måste ju han tänkt på även om han vägrar att prata om det....

Sen kommer det givetvis vara en jävla skillnad på om M+SD har en egen majoritet i mandat. Annars kommer det vara helt värdelöst för Kristersson att vändas sig till SD.
Senast redigerad av Mellbergan 2018-01-23 kl. 20:53.
Citera
2018-01-23, 23:07
Medlem
Holdingbreaths avatar
M + S = underhållning
Citera
2018-01-23, 23:33
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
M + S = underhållning
Riktigt underhållande. Får inte SD vara med och bilda regering så hoppas jag verkligen att Åkesson & Karlsson är så smarta att de tvingar fram denna konstellationen. Skulle generera hundratusentals missnöjda S/M väljare till det enda oppositionspartiet SD valet år 2022. Då tror jag att nivåer likt 40% inte är orimligt.
Citera
2018-03-18, 17:50
Medlem
Mellbergans avatar
Om SD tvingar UK att välja mellan S och SD efter valet, genom att rösta ner alliansen(med C inkluderad). Vem väljer då UK tror ni, S eller SD?
Citera
2018-03-18, 18:15
Medlem
Krockodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mythpimp
Här ligger SD på 58%

http://www.riksdagsval2018.se
Om det skulle bli valresultatet så skulle det resultera i en proklamering i direktsänd television av Stefan Löfvén direkt från Rosenbad:

"Kära svenska folk,

inatt kom det sorgliga beskedet att fascisterna fått egen majoritet i riksdagen och därmed skulle ha bildat regering. Jag har just kommit från ett möte med samtliga demokratiska partier och vi var eniga. Vi kan inte lämna över makten till fascister som kommer att avskaffa demokratin och påbörja mördandet av svenska medborgare med fel hårfärg. Det har historien lärt oss.

Jag har därför i samråd med Säkerhetspolisen och Polisen beslutat att låta gripa Sverigedemokraternas ledning och ett antal av deras politiska tjänstemän, Jimmie Åkesson greps för några timmar sedan och hålls på hemlig ort och fler gripanden är att vänta. Åtgärden är tillfällig och kommer endast att bestå fram till efter ett nyval - vilket förhoppningsvis kommer att komma till stånd så snart som möjligt. Jag ber folket ha tålamod till dess.

Mer information kommer att komma vartefter men jag vill understryka att vi demokrater måste ta kampen mot fascismen i parlamentet och på gatorna. Detta är något som myndighetscheferna också erinrats om inatt.

Tack.
"
Citera
2018-04-26, 15:59
Medlem
Geomeisters avatar
Visste inte riktigt var jag ska placera dessa två intervjuer, men tror denna tråd blir bra!

Jimmie Åkesson möter Bert Karlsson. Intervju på cirka 35 minuter: https://www.youtube.com/watch?v=3InWD5gQTc8

Något som många yngre som lägger sina röster på kommer att titta på, PARTITEMPEN. Cirka 17 minuter långt: https://www.youtube.com/watch?v=xrV0w4mPB_M
Citera
2018-04-26, 22:41
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Om SD tvingar UK att välja mellan S och SD efter valet, genom att rösta ner alliansen(med C inkluderad). Vem väljer då UK tror ni, S eller SD?

Garanterat S, C och L. Det är alldeles självklart.

Sverigedemokraterna måste bli så stora som det bara är möjligt, både i valet år 2018 och i valet år 2022. En S och M-regering eller andra former av samma sak med flera partier i decemberöverenskommelser och asylöverenskommelser kommer naturligtvis bara innebära ett kraftigt ökat stöd för Sverigedemokraterna.

Om SD får 21-23% i valet i september 2018 så kommer en sådan S och M-regering och nya decemberöverenskommelser garantera Sverigedemokraterna över 30-35% i valet år 2022. Folk kommer vara så oerhört missnöjda och folk från bägge S och M kommer se sina partiers ageranden som så enorma svek. Endast Sverigedemokraterna kommer återstå som opposition till en sådan regering och det parti som väljarna som är missnöjda kommer tvingas vända sig till i enorma antal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in