2017-12-31, 19:34
  #14593
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boba F
Efter ca 6 mån så fick jag hem för typ en vecka alt 5 dgr åt gången. Nu för tiden så får jag till apoteket o hämtar en gång i veckan. Smidigt som f-n. Blir inringd för provtagning lite då och då och har då typ ett dygn på mig att lämna. Helt plötsligt går livet att leva normalt. Försöker trappa ned också, drömmen vore att slippa skiten helt o hållet. Kämpa!

B

Okey, låter ju soft det min vän Man får ju hoppas det blir likadant för mig också. Hur länge hsr du vart med i programmet samt hur lång tid tog det för dig innan du fick det på apoteket?

Gott nytt år!

Mvh
Citera
2018-01-01, 00:39
  #14594
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EUO
Gå över till buprenorfin själv först istället. Så har du chans att komma in sen. Eller nån annan opioid. Mkt bättre för kroppen att äta en låg dos av en stark opioid, än en hög dos av en svag, speciellt Tramadol, med kramprisk och skit. Plus att den även påverkar serotoninet.

Själv har jag aldrig kunnat äta Tramadol, det känns som jag ligger på gränsen till krampanfall hela tiden, varje gång jag testat. Plus att jag får ett väldigt konstigt rus på Tramadol, mår inte alls bra av den. Men nog om mig nu, du mår ju troligtvis väldigt bra på den.

Vilken dos ligger du på om dagen? Över 1g? Isf är det mkt bättre du köper sub själv och lägger av med Tramadolen. Du kommer få ett jämnare och mer stabilt "rus". Kanske inte kommer få samma välmående som du får av Tramadolen, men du kommer nog må bättre förövrigt.

Opioider med kort halveringstid blir ju som att åka bergodalbana typ, måste fylla på med jämna mellanrum för att inte abstinensen ska sätta igång osv. Med sub räcker det med en dos på morgonen och en på kvällen. Och du kommer aldrig hinna bli abstinent mellan doserna.

Hursomhelst så känns det som att buprenorfin är mindre skadligt för kroppen än vad Tramadol är. (Så länge du inte IV'ar subben då).

Får du tag i Suboxone istället för vanlig sub, så ta INTE Suboxonen direkt efter Tramadolen. För då kan du åka på akut abstinens, och det är inte kul. Detta pga att Suboxone innehåller Naloxon, som slår ut andra opioider. (Egentligen borde det vara lugnt det med, så länge du inte IV'ar Suboxonen. Naloxon tas inte upp så bra under tungan/näsan ändå.)

Vanlig buprenorfin utan Naloxon kan du ta direkt efter Tramadol om du vill, då Tramadol inte blockeras av buprenorfin, en av dom få opioider man kan blanda med buprenorfin alltså.

Och börja på en låg dos. Har du gått på runt 1000mg Tramadol om dagen, så börja med 0,25mg sub, och vänta en timme. Sen fyll på med 0,25 igen tills du blir frisk. Sub är väldigt potent. Kanske låter som en väldigt låg dos, men det kan räcka, beroende på din tolerans. Onödigt att slösa bort massa sub, samt höja toleransen i onödan.

Det är mitt tips. Du är redan fast i opioid-träsket, bättre du byter till en som är mindre skadlig istället, vilket jag anser att buprenorfin är. Tror många här inne kan hålla med om det.

Lycka till!

// EUO
Tack för svaret problemet är att jag har astma och varje gång jag tagit sub så känns det som att jag ska kvävas så har bara testat fåtal gånger fast kanske bara är noja vad vet jag känner aldrig några andningsproblem på tramadol
Citera
2018-01-01, 01:38
  #14595
Medlem
NioLivs avatar
Nån mer än jag som tycker peaken blir kortare när man börjar bygga upp toleransen?
Citera
2018-01-01, 14:09
  #14596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Okey, låter ju soft det min vän Man får ju hoppas det blir likadant för mig också. Hur länge hsr du vart med i programmet samt hur lång tid tog det för dig innan du fick det på apoteket?

Gott nytt år!

Mvh

Det kommer med all säkerhet att bli så för dig också om du sköter dig! Har varit med i 20 mån ca. Trevlig fortsättning!


B
Citera
2018-01-01, 16:09
  #14597
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boba F
Det kommer med all säkerhet att bli så för dig också om du sköter dig! Har varit med i 20 mån ca. Trevlig fortsättning!


B

Hoppas på det iaf, skulle varit soft Okey, nice det ju.

Trevlig fortsättning !

Fridens!
Citera
2018-01-01, 16:28
  #14598
Medlem
who-s avatar
Ingen som tar subutex tillsammans med sin cymbalta som kan berätta hur denna blandning blir? Om det boostar eller andra bra saker eller ska man skippa den helt om den försämrar ruset helt av subutexen?

God fortsättning till er allihop!

Mvh
Citera
2018-01-01, 16:32
  #14599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Hoppas på det iaf, skulle varit soft Okey, nice det ju.

Trevlig fortsättning !

Fridens!

Om man går in i programmet med rätt inställning och ser till att sköta sina tider och lämna rena prov så kommer dom älska dig! En liten överdrift kanske, men det finns så många som failar gång på gång på gång så om man bara är en trevlig prick o skötsam så kommer allt gå som på räls! Sökte du frivilligt btw?

B
Citera
2018-01-01, 22:14
  #14600
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boba F
Om man går in i programmet med rätt inställning och ser till att sköta sina tider och lämna rena prov så kommer dom älska dig! En liten överdrift kanske, men det finns så många som failar gång på gång på gång så om man bara är en trevlig prick o skötsam så kommer allt gå som på räls! Sökte du frivilligt btw?

B
Okey vad bra då. Tur att jag är en trevlig snubbe samt att jag är väldig skötsam då Sköter tider och lämnar rena prover
Jo jag känner ett par stycken som failar programmet så vet vad du menar hehe. Yes jag sökte frivilligt. Eller hur menar du? Haha

Mvh
Citera
2018-01-01, 23:33
  #14601
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Hur går det? Synd att du blev utskriven, får man fråga
varför? Hade jag vart du så hade jag köpt sub för att sedan trappa ner.
Det går åt helvete kan jag säga dig... Jag klarar fan inte av abstinensen asså, den är så fruktansvärd jobbig!

Jag hade skyddstillsyn, dömd till att gå till mottagningen varje dag o ta min suboxone. Men jag uteblev var & varannan dag pga jobb o försovningar. Det sågs som misskötsamhet, och min skyddstillsyn blev konverterat till 1månad fängelse (Jag mucka för 6mån sen)

Och därmed så ville dom skriva ut mig.. fick 7 dagars nedtrappning som även den gick åt helvete... Så nu har jag gått på boll i typ 4 dagar.. Jag pallar fan inte asså! JAG ORKAR INTE STRESSEN, tänkandet hur man ska fixa cash till nästa boll, jag orkar bara inte... Vad fan ska jag göra???
Citera
2018-01-03, 14:36
  #14602
Medlem
Opiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Det går åt helvete kan jag säga dig... Jag klarar fan inte av abstinensen asså, den är så fruktansvärd jobbig!

Jag hade skyddstillsyn, dömd till att gå till mottagningen varje dag o ta min suboxone. Men jag uteblev var & varannan dag pga jobb o försovningar. Det sågs som misskötsamhet, och min skyddstillsyn blev konverterat till 1månad fängelse (Jag mucka för 6mån sen)

Och därmed så ville dom skriva ut mig.. fick 7 dagars nedtrappning som även den gick åt helvete... Så nu har jag gått på boll i typ 4 dagar.. Jag pallar fan inte asså! JAG ORKAR INTE STRESSEN, tänkandet hur man ska fixa cash till nästa boll, jag orkar bara inte... Vad fan ska jag göra???
med boll så menar du Heroin ?

jag drar en hel del sub från och till men det är för att jag fått oxy,tram och kodein plus stes och xanor utskrivet i överflöd i 9 år och beroendemottagningen klippte allt för mig för prick 2 år sedan idag och vissa dagar kan jag ej fungera normalt utan opiater/opioider

jag visste vad abstinens var när jag var 11 år gammal och jag vet att det är jobbigt, i ditt läge skulle jag gå upp till soc och be om behandling 6-9 månader och då rekommenderar jag 12 steg plus meditation/andningsövningar samt att du börjar ha kontakt med familj som du förmodligen tagit avstånd från och vänner som inte står i missbruk, det hjälper att alltid ha minst 1 person som är utomstående du kan prata med under behandlingen.

wäxthuset i norrtälje har ett riktigt bra program, jag gick där själv i 9 månader.

så klart så kommer du inte klara dig ur missbruket om det inte finns någon vilja men jag tar ditt ''vad fan ska jag göra?'' som ett tecken på att det ännu finns en vilja, har hört folk med den sjukaste inställningen typ som lil wayne ''weed and syrup(kodein) till i die, matter of fact it's gonna kill me, bitch''

lycka till
Citera
2018-01-03, 21:04
  #14603
Medlem
Flusons avatar
Varför påstår vissa att Subutex 8mg kickar starkare än Suboxone 8mg? Den enda skillnaden är väl att det är 2 mg Naloxon i Suboxonen men det är väl enbart för att förhindra IV-bruk eller har jag fel?

Jag menar båda innehåller ju Buprenorfin så det borde väl inte påverka effekten rent rusmässigt vid nasalt intag?

Är det så att Naloxon fyller andra funktioner förutom att förhindra intravenöst missbruk?
Citera
2018-01-03, 21:38
  #14604
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IllBum
Avtändning från buprenorfin är ungefär lika kul som heroinavtändning tycker jag. Möjligtvis lite mildare men det kan ha berott på att när jag tände av från det hade jag hållit mig till terapeutiska doser enligt programmet vilket man ju inte gör när man är igång med heroinet.

Edit: Du kan nog räkna med en veckas illamående och iaf kallsvetttningar och lite dippar psykiskt. Bit ihop bara och se till att du köper på dig sånt som brukar funka bra på dig som du iaf kan få behålla lite mat i magen och försök få i dig vätska kontinuerligt. Du fixar det här!
Nä fan
Jag tycker att subavtäning är mycket värre än heroin.
På heroin är man okej efter 7-10 dagar.
På subben är man helt förstörd i 1-2 månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in