2017-12-26, 20:38
  #14581
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubtown
Kan inte annat än hålla med. Jag har brukar buprenorfin från och till(mest till kanske, rättare sagt...) i närmare 6 år. Och försöker hålla mig mellan 1-2mg/dygn. Givetvis infaller ju toleransökning utav helvete ibland, och som mest har jag legat kring 6-8mg om dagen. Vilket inte har gett mer välmående öht, förutom att det då tar bort drogsug och jag känner att "nu är det nog" liksom. Dessutom blir det ju sjukt ekonomiskt fördelaktigt att hålla sig på dessa låga doser.
När jag känner att toleransen håller på att skena iväg totalt så har jag helt sonika tagit ett längre uppehåll. Har ju såklart försökt sluta med drogen helt väldigt många gånger, men ser ut att alltid falla tillbaks tyvärr..... Buprenorfin har nog många gånger räddat mig dock: när jag gått på andra opioider så skenar doserna iväg VÄLDIGT snabbt, t ex då jag gick på oxy så blev det mellan 80-160mg om dagen, vilket blir extremt dyrt om man inte har det utskrivet. Tramadol likaså går det väldigt snabbt upp mellan 800-1600mg.

Kan tillägga att jag inte i första hand numera är ute efter att bli så väck som möjligt, utan snarare att försöka hålla min kronisk värk i schack samt minska sug efter andra droger.

Mmh som du säger att kan man hålla sig till låga doser, då helst 0,5 mg som duger gott åt som flesta, så har man en väldigt billig och säker drog.
Blir även billigt om man tar 2 mg i veckan och köper en båt för 250-300 kr
Citera
2017-12-26, 21:08
  #14582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Mmh som du säger att kan man hålla sig till låga doser, då helst 0,5 mg som duger gott åt som flesta, så har man en väldigt billig och säker drog.
Blir även billigt om man tar 2 mg i veckan och köper en båt för 250-300 kr


Saknar tiderna jag nöjde mig med att ta en gång i veckan, nu har det varit dagligen alldeles för länge. Inte kul när man behöver kliva av/pausa av olika anledningar
Skulle aldrig rekommendera folk att börja med bup oavsett, väldigt beroendeframkallande och lätt att fastna i. Fruktansvärt jobbiga och långdragna avtändningar, och ännu svårare att klara av att inte börja igen när man åker på några motgångar i livet, när man en gång hittat en lösning som fungerar åtminstone tillfälligt.
Citera
2017-12-26, 21:34
  #14583
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubtown
Saknar tiderna jag nöjde mig med att ta en gång i veckan, nu har det varit dagligen alldeles för länge. Inte kul när man behöver kliva av/pausa av olika anledningar
Skulle aldrig rekommendera folk att börja med bup oavsett, väldigt beroendeframkallande och lätt att fastna i. Fruktansvärt jobbiga och långdragna avtändningar, och ännu svårare att klara av att inte börja igen när man åker på några motgångar i livet, när man en gång hittat en lösning som fungerar åtminstone tillfälligt.

Mmmh... jag tror inte ens att 1 på 100 klarar av att bruka det en gång i veckan. Har man väl fått smak på det är det kört.
Man börjar ljuga för sig själv osv.
Citera
2017-12-27, 14:09
  #14584
Medlem
who-s avatar
Tar 12mg subutex varje dag. Blir härligt att bara göra vardagliga saker =) Älskar sub programmet.
Citera
2017-12-28, 23:24
  #14585
Medlem
Flusons avatar
Tycker Buprenorfin har en exceptionellt snabb tolerans ökning. Ena dagen kanske det fungerar bra på 1 mg, nästa dag så krävs 2 mg för att uppnå samma rus som på första dagen.. På t.ex. Morfin, Oxikodon etc, där kan man ligga på samma eller dos i flera dagar.
Citera
2017-12-29, 01:32
  #14586
Medlem
Jaggermeisters avatar
Tja.

Jag har stått på 14mg Suboxone i 4 månader, och nu den sista månaden så har jag gått ner till 8mg. Nu är det så att jag har blivit utskriven och har fått 10 dagars nedtrappning. Jag fick 4mg i 2 dagar, nu får jag 2mg, som jag har börjat snorta då jag blir abstinent vid slutet av dagen.

Hur lång kommer min abstinens vara om jag klipper från 1mg? Behöver jag lägga in mig på avgiftning tro? Är det som en heroin avtändning, för det klarar jag inte utan vara inlåst... Fett orolig
Citera
2017-12-29, 17:00
  #14587
Medlem
flumtracks avatar
Tog 8mg subutex i onsdags, har gått ungefär precis 2 dygn sen dess. Kan jag ta kodein ikväll utan att det blockeras? Har 300mg Kodein och 2g tramadol så tänkte på en blandning

Om det har någon betydelse så var det första gången jag tog sub på flera veckor
Citera
2017-12-29, 19:27
  #14588
Medlem
IllBums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Tja.

Jag har stått på 14mg Suboxone i 4 månader, och nu den sista månaden så har jag gått ner till 8mg. Nu är det så att jag har blivit utskriven och har fått 10 dagars nedtrappning. Jag fick 4mg i 2 dagar, nu får jag 2mg, som jag har börjat snorta då jag blir abstinent vid slutet av dagen.

Hur lång kommer min abstinens vara om jag klipper från 1mg? Behöver jag lägga in mig på avgiftning tro? Är det som en heroin avtändning, för det klarar jag inte utan vara inlåst... Fett orolig

Avtändning från buprenorfin är ungefär lika kul som heroinavtändning tycker jag. Möjligtvis lite mildare men det kan ha berott på att när jag tände av från det hade jag hållit mig till terapeutiska doser enligt programmet vilket man ju inte gör när man är igång med heroinet.

Edit: Du kan nog räkna med en veckas illamående och iaf kallsvetttningar och lite dippar psykiskt. Bit ihop bara och se till att du köper på dig sånt som brukar funka bra på dig som du iaf kan få behålla lite mat i magen och försök få i dig vätska kontinuerligt. Du fixar det här!
__________________
Senast redigerad av IllBum 2017-12-29 kl. 19:33.
Citera
2017-12-30, 14:00
  #14589
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IllBum
Avtändning från buprenorfin är ungefär lika kul som heroinavtändning tycker jag. Möjligtvis lite mildare men det kan ha berott på att när jag tände av från det hade jag hållit mig till terapeutiska doser enligt programmet vilket man ju inte gör när man är igång med heroinet.

Edit: Du kan nog räkna med en veckas illamående och iaf kallsvetttningar och lite dippar psykiskt. Bit ihop bara och se till att du köper på dig sånt som brukar funka bra på dig som du iaf kan få behålla lite mat i magen och försök få i dig vätska kontinuerligt. Du fixar det här!
Helvete va cravings jag har på opiater alltså... Mår skit o fryser som satan..

Går det att göra det lindrigare om jag trappar ner med heroin, typ 1 boll under 3 dagar?
Citera
2017-12-31, 12:01
  #14590
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Helvete va cravings jag har på opiater alltså... Mår skit o fryser som satan..

Går det att göra det lindrigare om jag trappar ner med heroin, typ 1 boll under 3 dagar?

Hur går det? Synd att du blev utskriven, får man fråga
varför? Hade jag vart du så hade jag köpt sub för att sedan trappa ner.
Citera
2017-12-31, 12:09
  #14591
Medlem
who-s avatar
Har en fråga till dom som går i programmet. När fick ni tabletterna med hem ? Så ni slapp åka in dagligen alltså. Har vart med i programmet i 2 månader ungefär så hoppas jag snart ska börja få ta hem mina doser av min subutex
Citera
2017-12-31, 16:58
  #14592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Har en fråga till dom som går i programmet. När fick ni tabletterna med hem ? Så ni slapp åka in dagligen alltså. Har vart med i programmet i 2 månader ungefär så hoppas jag snart ska börja få ta hem mina doser av min subutex

Efter ca 6 mån så fick jag hem för typ en vecka alt 5 dgr åt gången. Nu för tiden så får jag till apoteket o hämtar en gång i veckan. Smidigt som f-n. Blir inringd för provtagning lite då och då och har då typ ett dygn på mig att lämna. Helt plötsligt går livet att leva normalt. Försöker trappa ned också, drömmen vore att slippa skiten helt o hållet. Kämpa!

B
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in