2017-12-28, 23:58
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Capten hindsight, I presume?
Efterhandskonstruktioner much?

Du hade lika gärna kunnat googla fram hur Vesuvio slog ut Kebabpizzan som årets pizza. Så intressant är det du behövde tio tusen tecken klippt och klistrat för.

Professor Adam Grant yttrade följande träffsäkra rader angående orsaken till ökade könsskillnader i personlighet i mer jämställda länder:

It’s not that women become more communal or feminine in egalitarian cultures. It’s that men become more disagreeable. Which is consistent with research on precarious manhood, which suggests that in egalitarian countries, men are more likely to feel that their status is threatened—and respond with more dominant “alpha” behaviors.

Är du en sådan där obehaglig snubbe som känner att din status som man är hotad och svarar med mer dominant ”alfa”-beteende?

P.S. Jag tycker Vesuvio är godare än Kebabpizza och till det behövde jag inte google.
Citera
2017-12-29, 00:09
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Professor Adam Grant yttrade följande träffsäkra rader angående orsaken till ökade könsskillnader i personlighet i mer jämställda länder:

It’s not that women become more communal or feminine in egalitarian cultures. It’s that men become more disagreeable. Which is consistent with research on precarious manhood, which suggests that in egalitarian countries, men are more likely to feel that their status is threatened—and respond with more dominant “alpha” behaviors.

Är du en sådan där obehaglig snubbe som känner att din status som man är hotad och svarar med mer dominant ”alfa”-beteende?

P.S. Jag tycker Vesuvio är godare än Kebabpizza och till det behövde jag inte google.
Självklart kommer en perpetuell mangina säga vad han tror förväntas av honom. Han får ju aldrig nåt om han säger det han vet. Troligen får han nog inte behålla jobbet heller.

The Ugly Truth.
Jämställdhetsparadoxen är väl definierad och du kan fråga mig vad som helst om den. Vi har diskuterat det förr, men i Hjernevask finns en förklaringsmodell som även du kan ta till dig.
Citera
2017-12-29, 13:28
Medlem
Mr.Swedens avatar
Och så letar man upp några agendadrivande förståsigpåare av Södertörnsmodell som ska skänka vetenskaplig status men som inte klarar att tolka materialet.

Jodå, det är som det står i texten, man kan visst få kvinnor att intressera sig för tekniska spörsmål, ”om innehållet av det tekniska arbetet görs med mer fokus på nytta för samhället, då kommer det att attrahera fler kvinnor till ingenjörsyrket”. D v s kvinnorna drivs som vanligt av servilt omhändertagande, inte av intresse för tekniken i sig.

Även följande rader har visst underhållningsvärde. ”Det finns inriktningar som attraherar kvinnor, t ex produktdesign (utveckling av produkter och system utifrån användarens behov och förutsättningar)” Samma sak igen, användarens behov, omsorg, gullande. Måste man befinna sig i en feministbubbla för att missa det uppenbara.

Och vilken specifik teknisk inriktning var det nu kvinnor kunde intressera sig för, jo produktDESIGN.
Senast redigerad av Mr.Sweden 2017-12-29 kl. 13:35.
Citera
2017-12-30, 11:27
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Självklart kommer en perpetuell mangina säga vad han tror förväntas av honom. Han får ju aldrig nåt om han säger det han vet. Troligen får han nog inte behålla jobbet heller.

The Ugly Truth.
Jämställdhetsparadoxen är väl definierad och du kan fråga mig vad som helst om den. Vi har diskuterat det förr, men i Hjernevask finns en förklaringsmodell som även du kan ta till dig.

Hjernevask är ett 7-8 år gammalt humoristiskt dokumentärprogram som leddes av komiker. Det är höjden av humor när antifeminister hänvisar till den populärvetenskapliga TV-serien som bevis för att endast biologi ligger bakom könsskillnader i beteenden, intressen och personlighet.

Kritiken mot Hjernevask visar allvarliga brister i upphovsmännen Harald Eias och Ole Martin Ihles vetenskaplighet. Jag har sett hela serien och tycker att deras s k förklaringsmodell om ”jämställdhetsparadoxen” är minst sagt simplifierad, ensidig och bristfällig. Nej, jag föredrar fakta direkt från forskning på området.

Om du vill veta vad den s k jämställdhetsparadoxen beror på, så finns en lättläst version här för dig att läsa. Du kan själv googla efter forskningsrapporter om du föredrar det.
Citera
2017-12-30, 11:32
Medlem
Citat:
Hjernevask är ett 7-8 år gammalt humoristiskt dokumentärprogram som leddes av komiker. Det är höjden av humor när antifeminister hänvisar till den populärvetenskapliga TV-serien som bevis för att endast biologi ligger bakom könsskillnader i beteenden, intressen och personlighet.

Kritiken mot Hjernevask visar allvarliga brister i upphovsmännen Harald Eias och Ole Martin Ihles vetenskaplighet. Jag har sett hela serien och tycker att deras s k förklaringsmodell om ”jämställdhetsparadoxen” är minst sagt simplifierad, ensidig och bristfällig. Nej, jag föredrar fakta direkt från forskning på området.

Om du vill veta vad den s k jämställdhetsparadoxen beror på, så finns en lättläst version här för dig att läsa. Du kan själv googla efter forskningsrapporter om du föredrar det.

Du kan väl göra det spatiala test jag länkade till i min tråd, ligger på förstasidan, sen posta printscreen på ditt resultat.

Jag tippar på att du max klarar 10 av 20 vinklar.

Hjernevask är givetvis en seriös dokumentär med fakta tillskillnad ifrån ditt dravel. Försök motbevisa mig med det spatiala testet.
Citera
2017-12-30, 13:45
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:

Det är helt egalt vem som ledde programmet för en som förstår att det är innehållet som är viktigast och det vi diskuterar. Åldern på "studien" är precis lika ovidkommande tills det kommer studier som är mer ackurata och därmed närmare sanningen.

Att du inte på något enda vis avhandlar innehållet eller det som sägs, så är ditt länkkrig fullkomligt meningslöst. Att du bara påstår "att det är dåligt" duger liksom inte.

Det finns ingen diskussion förrän du tar tag i ämnet. Ingen produktiv i alla fall.
Det kan du googla på så länge.
Citera
2017-12-30, 17:05
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Det är helt egalt vem som ledde programmet för en som förstår att det är innehållet som är viktigast och det vi diskuterar. Åldern på "studien" är precis lika ovidkommande tills det kommer studier som är mer ackurata och därmed närmare sanningen.

Att du inte på något enda vis avhandlar innehållet eller det som sägs, så är ditt länkkrig fullkomligt meningslöst. Att du bara påstår "att det är dåligt" duger liksom inte.

Det finns ingen diskussion förrän du tar tag i ämnet. Ingen produktiv i alla fall.
Det kan du googla på så länge.

Ja, precis! Det är vad senaste forskning på området kommit fram till. Jag har länkat till flera nya studier som gett flera ackurata förklaringar till den s k jämställdhetsparadoxen. En nästan tio år gammal humorserie har som bekant kritiserats hårt för sin ovetenskaplighet.

Läs själv lite studier som är mer ackurata och närmare sanningen om den s k jämställdhetsparadoxen:

https://link.springer.com/article/10.1007/s11199-016-0694-y

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S000187911730115X

Övriga studier som jag länkat till kan du hitta i mina inlägg som är postade till den här tråden. T ex finns forskare som påpekat bristfälligheter i Baron-Cohens studie på nyfödda barn.

Jag vet varför ni kvinnohatare är så förtjusta över att en mindre andel kvinnor är ingenjörer, fysiker, datavetare och matematiker m fl mansdominerande yrken i mer jämställda länder än i exempelvis Kina och Iran.

Kenneth Leonard, docent vid University of Maryland, har svaret eftersom han har forskat i könsskillnader i flera år. Enligt honom finns studier som visar att de män, som är mest upprörda över mångfald, är minst kvalificerade, eftersom de är rädda för att förlora sina jobb. De är helt enkelt skraja för att konkurreras ut av mer kompetenta kvinnor. Särskilt inom tech-industrin och andra manliga domäner.
Citera
2017-12-30, 17:34
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
+ allt i hemmet: hushållsarbete, heminredning, pyssel, mys, klädtillverkning, matlagning, handarbete...
Tänker du på männen då?

Jag har definitivt inte de som intressen, men delar däremot ansvaret för vissa delar med min man .. vare sig jag gillar det eller inte..
Citera
2017-12-30, 19:13
Medlem
Citat:
Ja, precis! Det är vad senaste forskning på området kommit fram till. Jag har länkat till flera nya studier som gett flera ackurata förklaringar till den s k jämställdhetsparadoxen. En nästan tio år gammal humorserie har som bekant kritiserats hårt för sin ovetenskaplighet.
Haaahaaa, du menar den dokumentär som drog ner byxorna på en hel akademisk disciplin och visade att deras främsta forskare inte hade något som helst vetenskapligt belägg för vad de sa? Precis som du, lustigt nog. De blev anmälda men friade av de anklagelser du försöker göra gällande här också, de hade INTE klippt dokumentären på ett sådant sätt att den blev missvisande. De var nämligen precis så korkade som de framstod.
Citera
2017-12-30, 20:47
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Du är sannerligen en riktig fullblodsidiot.
De som har kunskap i ämnena har inte kritiserat den. Och nej, det är inte en humorserie.

Sen läste jag igenom dina "vetenskapliga" studier.
Har du läst dem själv?
Conclusion:
To reduce horizontal gender segregation in the labor market, we need to make men more interested in working with “people” and women with “things.”

Det är ju helt briljant!!!
"We need to make men..."
Ursäkta, men vad är klockan?
Oj, 200 000 år av evolution?
Då måste jag nog kila nu.

Och du...
Det är exakt samma orsak som Hjernevask hade.
Ingen av dem säger rakt ut att mannens DNA är kodat så utom Baron Cohen.
Senast redigerad av Pansarvecket 2017-12-30 kl. 20:54.
Citera
2017-12-30, 21:26
Medlem
Mr.Swedens avatar
Självklart har pk-tomtarna problem med att Hjervask är några år gammal. Det "vetenskapliga" har nämligen blivit mindre vetenskapligt på senare år och det är lättare att pk-pladdra. Dagens forskare är ofta en aktivist; ointresserad av sakfågorna men ivrig som en femåring att sprida sitt budskap.

I längden håller det inte och den för pk-mupparna så förhatliga verkligheten slår tillbaka. Jerzy Sanecki är inte direkt efterfrågad som sanningsvittne ang kriminalitet. Tiina Rosenberg anses inte ha en frisk syn på genusfrågan (vara frisk över huvudtaget). Ebba Witt-Brattström får skit av alla utom feministkäparna.

Moira von Wright, professor och rektor för Södertörns högskola avslöjades med en lite egen syn på vetenskap.

"En demokratisk undervisning kan inte handla om att ersätta elevens ’vardagsförståelse’ med en ’vetenskaplig’ sådan." "En genusmedveten fysik förutsätter att en hel del av det "traditionella vetenskapliga kunskapsinnehållet" i fysiken plockas bort":

Tanken tycks vara att flickor inte klarar att läsa abstrakt fysik utan behöver en "anpassad undervisning".

Obs - detta är proffesorer i det högt utvecklade utvecklade landet Sverige.
Senast redigerad av Mr.Sweden 2017-12-30 kl. 22:11.
Citera
2017-12-31, 17:05
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Du är sannerligen en riktig fullblodsidiot.
De som har kunskap i ämnena har inte kritiserat den. Och nej, det är inte en humorserie.

Sen läste jag igenom dina "vetenskapliga" studier.
Har du läst dem själv?
Conclusion:
To reduce horizontal gender segregation in the labor market, we need to make men more interested in working with “people” and women with “things.”

Det är ju helt briljant!!!
"We need to make men..."
Ursäkta, men vad är klockan?
Oj, 200 000 år av evolution?
Då måste jag nog kila nu.

Och du...
Det är exakt samma orsak som Hjernevask hade.
Ingen av dem säger rakt ut att mannens DNA är kodat så utom Baron Cohen.

Jag har även länkat till åtskilliga vetenskapliga studier i flera trådar. Så varför läser du inte dem då? Det är helt självklart att jag läser igenom mina källor innan jag postar dem.

För hundra år sedan i Sverige, vilka arbetade som läkare, tandläkare, veterinärer, apotekare och teologer? Vi vet att sådana var intresserade av att arbeta med ”människor” och ”djur”. Hur ser det ut idag? Resultat av 200.000 års evolution?

Arkitekter är som du vet intresserade av att arbeta med ”saker”, i detta fall hus, broar och andra byggnader. Hur är könsfördelningen idag i Sverige? Resultat av 200.000 års evolution?

Baron-Cohens studie med en dag gamla spädbarn har kritiserats hårt av flera forskare, t ex för att den var en ”outlier”. Studien har ännu inte kunnat replikeras sedan den gjordes. Du kan läsa mer om kritiken i de senaste inläggen jag postat till tråden om James Damores memo.

Läs vad antropolog Agustin Fuentes säger om evolutionen i artikeln The “Google Manifesto”: Bad Biology, Ignorance of Evolutionary Processes, and Privilege.

Jag har många gånger större förtroende för experter inom diverse akademiska fält (t ex antropologi, genetik, intelligensforskning, psykologi, evolutionsbiologi) än en hjärntvättad högermupp som låter sin lättpåverkade hjärna suga upp faktoider, osanningar, förvanskade fakta och rena lögner på kvinnohatsajter. Utan något som helst källkritiskt förhållningssätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in