2017-12-30, 22:01
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Som motiverare då eller?
Läst något i stil med "han kan inte ens kunna genomföra en träning om hans liv stod på spel", inte någon man skulle vilja ha nere på träningsplanen

Efter lite googling så kommer citatet från Joe Barton "Han kunde inte kunna hålla i en träning om så för att rädda sitt liv, han kunde inte ens sätta ut koner" från 2013-10-13. Det ska nog tas med en nypa salt då.

Matic svajar ordentligt i sina prestationer, Pogba inte sig lik.

Så mycket pengar spenderade men inte direkt så att motståndarna känner att det här kommer inte gå när de ser startelvan, inte många spelare man känner tillhör världsklass nivån direkt.

Pengarna är inte allt och United har väldigt mycket men att Moyes, LVG och nu Mou får kasta bort så mycket pengar är fan inte bra, ser så här dåligt ut trots så mycket pengar spenderade och Mou pratar om att spendera mer.
Spelarna blir dyrare och pengar måste spenderas men då får de ju se till att värva kvalité och faktiskt försöka spela som en toppklubb.

Det går inte att hålla på att byta tränare och jag kände själv att Mou skulle vara spännande i United även om vi inte delar fotbollsfilosofi men det ser för dåligt ut.
Pochettino hade jag tyckt varit spännande att få in, gjort det bra i en topp 6 klubb med mindre medel än resten av klubbarna däruppe, kan vara något att bygga på för United.

Skönt att Lukaku verkar må bra, otäckt det där med huvudskador.
Hjärta och huvudskador, det är sådant som gör mig spyfärdig, tortyr och sådant skit går bra men hjärtat och huvudet är känsliga grejer hos Captain.

Och när har Joey Barton haft något att göra med Sir Alex ?
Citera
2017-12-30, 23:34
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vi vinner seriefinalen emot Brizzle trots en pajas till domare som visar rött för Danny Batth efter 15 minuter.
Vi har tio poängs ledning över nyårshelgen.De senaste 12 klubbarna som toppat serien vid tolvslaget har gått direkt upp.
För att visa känslan för närvarande inom och omkring Wolves så kan Ni googla upp vår managers reaktion vid vårt segermål.Klassiska bilder och stor passion.

Någon har listat oss 9-2 att sluta topp tre i PL inom tre säsonger.

We fight fight fight wherever we may be.
We are the boys from the black countrie.

Vad är det som talar för att wolves ska ta klivet till CL ? Pengar ? Nej, krävs otroligt mkt mer än så.

Håller med Erik Niva, topp 6 i England kommer aldrig ändras, någon säsong kan en uppstickare komma, men inte mer.

Först ska man konkurrera bort en av de stora 6, sedan in i topp 4, de har mer pengar och mer resurser, mer dragningskraft, så det kommer troligtvis inte bli som du önskar.
Citera
2017-12-31, 08:41
Medlem
Hela laget är ju så satans felbalanserat och uppsatta med tänket att det är viktigare att agera bottenlag på hemmaplan med att samla ihop hela laget på egna första tredjedelen. Pogba blir en stäng av ytor-mittfältare och det har vi andra spelare som klarar ohyggligt mycket bättre. Att slösa hans offensiva kreativitet med det han gör nu är bisarrt.

Sätt Matic defensivt, Herrera att täcka ytor och ge sedan Pogba en helt fri roll på mitten utan defensivt ansvar. Ser hellre att vi släpper in två mål per match och gör tre eller fyra framåt än denna obefintliga anti-fotboll.
Citera
2017-12-31, 09:42
Medlem
Det är tur att United har De Gea. Annars hade de aldrig legat topp 3.
Citera
2017-12-31, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Det är tur att United har De Gea. Annars hade de aldrig legat topp 3.

Tveksamt, Romero är en bra, och underskattad, målvakt så tror inte det hade varit så många fler insläppa mål med honom mellan stolparna, och med tanke på vilken kosing United hade fått för De Gea så hade man kunnat stärka en, två eller kanske t.o.m. tre andra positioner.
Visst hade inte enbart pengarna från De Gea räckt, men De Gea-summan plus summorna från utespelarna som blivit ersatta så tror jag man hade haft ett bättre lag.

Nu tror jag att De Gea stannar men oavsett så lär United krypa närmare suveräna City kommande säsonger då man blir av med viss dödvikt; hade nog hellre sett att man redan under sommaren släppt några utav Mata, Young, Carrick och Fellaini även om vissa av dom varit stundtals riktigt bra.
Citera
2017-12-31, 12:03
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Nu tror jag att De Gea stannar men oavsett så lär United krypa närmare suveräna City kommande säsonger då man blir av med viss dödvikt; hade nog hellre sett att man redan under sommaren släppt några utav Mata, Young, Carrick och Fellaini även om vissa av dom varit stundtals riktigt bra.

Finns absolut ingenting som talar för det, inte under Mourinho.
Citera
2017-12-31, 12:37
Medlem
B-Dawks avatar
Det är två stora, snarare riktigt stora fel med dagens United och bägge dessa felen kommer göra att laget inte slåss om de stora titlarna såvida felen inte åtgärdas.

Fel 1 är på planen. Vart är idéerna i anfallsspelet? Det enda som syns tydligt är ju att de försöker med inlägg djupt ner från kanterna. Problemet är dock att ingen spelare kan slå konsekventa inlägg utan det är mest 90% skräp och något enstaka lyckat inlägg. Ett annat problem är att spelar inte Lukaku så finns det ju inte direkt någon att slå inläggen på. Mourinho verkar ha kört fast i att han i stort sett uteslutande ska spela 4-2-3-1 men samtidigt passar inte spelarmaterialet till det speciellt bra.

Vart finns idéerna kring fasta situationer? Nu ser de i stort sett likadana ut trots konstanta misslyckanden, och bakåt är det en riktig hönsgård så snart det blir hörnor emot eller frisparkar i någorlunda bra lägen.

En annan sak är den tydliga avsaknaden av en ledare på planen. Igår tex är det ingen som tar tag i laget och får dem att fokusera på uppgiften utan det lallas mest runt i egna tankar från de flesta spelarna.

Summan av fel 1 blir i mina ögon att Jose Mourinho inte längre duger till att träna ett förväntat topplag i PL. Han verkar ha slut på idéer och har han idéer så verkar det inte som att någon lyssnar på dem. Tillråga på allt så ser det ut som han håller på att förlora omklädningsrummet också.

Fel 2 är vid sidan av planen. Det finns ingen röd tråd kring hur man ska utveckla det sportsliga. Just nu verkar fokus vara på att med nöd och näppe ta sig till CL för att där kunna behålla de stora intäkterna. Att Mourinho går ut i pressen och säger att det inte lär bli någon värvning i januari och kanske 2-3 värvningar i sommar samtidigt som fansen inte kan förvänta sig en jättestor förbättring är ju ett sätt från honom att sätta press uppåt. Problemet verkar där vara att de antingen inte har förtroende för honom att värva dit spelare som bättre passar hans "system" eller att avsaknaden av framtidsidé får dem att hålla i pengarna.

Jag vet inte tex om jag kan säga att Ed Woodward är rätt man på rätt plats. Klubben använder sig inte av någon så kallad Director of Football som vissa klubbar gör. Sen om en DoF är bra eller inte låter jag vara osagt. Att han en anställd nu hade dock troligen varit bättre än att inte ha en. Då kanske scoutingen hade fungerat bättre också, vem vet.

Jag tror inte att Mourinho kommer att ta United till några nya höjder men samtidigt vill jag inte att United ska hamna i den sitsen att man byter tränare vartannat år eller på sin höjd vart tredje. Där måste de verkligen lyckas med nästa rekrytering vem den än må vara och när den än må ske. Fortsätter United sin kräftgång som de visat upp under senaste månaden kommer laget snabbt att dala i tabellen och då kommer Mourinho vara borta efter säsongen.
Citera
2017-12-31, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Finns absolut ingenting som talar för det, inte under Mourinho.

Tycker att det är mycket som talar för det, dels för att United är så förhållandevis bedrövliga nu medans City nästintill är perfekta, åtminstone resultatmässig; tror t ex inte att det kommer skilja 14-17 poäng (beroende hur det går för City mot Palace) mellan Manchester-klubbarna efter 21 omgångar nästa säsong, även om det inte är omöjligt på något vis.
Citera
2017-12-31, 15:21
Medlem
Headshrinkers avatar
Herregud vad Salah räddar Liverpool gång på gång. Han gör verkligen skillnad. Hade det inte varit för honom hade dom varit lika mediokra som förra året. Upp till bevis om VvD är rätt man att leda och stabilisera upp försvaret. Jag är skeptisk.
Citera
2017-12-31, 20:53
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Tycker att det är mycket som talar för det, dels för att United är så förhållandevis bedrövliga nu medans City nästintill är perfekta, åtminstone resultatmässig; tror t ex inte att det kommer skilja 14-17 poäng (beroende hur det går för City mot Palace) mellan Manchester-klubbarna efter 21 omgångar nästa säsong, även om det inte är omöjligt på något vis.

Tror snarare att det är City som isåfall sjunker närmare till United, för att United ska krympa distansen till City så måste dem utvecklas, mig verkar ha kört fast ( som det ser ut nu).

Citat:
Ursprungligen postat av Headshrinker
Herregud vad Salah räddar Liverpool gång på gång. Han gör verkligen skillnad. Hade det inte varit för honom hade dom varit lika mediokra som förra året. Upp till bevis om VvD är rätt man att leda och stabilisera upp försvaret. Jag är skeptisk.

Otroligt bra analys. Gör Messi skillnad i Barca med ?
Citera
2017-12-31, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
1. Definitionen av desperat är man när man betalar överpris, prio 1 target eller ej. Han var inte värd pengarna, och det finns ingen förutom typ du som säger emot det.

2. Till skillnad från VVD så har Mendy (som jag skrev förra inlägget om du bemödade dig att läsa) tagit Monaco till UCL semi och franska ligan. Han har spelat i världens största turnering, och preseterat på högsta nivå. VVD har inte det. Sen kan man säga "Southampton var inte i UCL", nej men just därför. Bara spelare som har spelat på högsta nivå kan motivera den prislappen. Vad är det du inte fattar?

3. Jag skrev tidigare att Stones var rätt dålig förra året, varför upprepar du mina ord? Är du dum? Han har hjälpt City hålla nollan i flera matcher samt gjort väldigt viktiga ingripanden. Dessutom homegrown, automatiskt dyr. Inget snack om att 47.5m var högt pris då, inte nu. Dessutom ingenting jämfört med VVD.

4. Hade Pep velat haft VVD hade han köpt honom. Han ville inte det. Evans är mer rutinerad än VVD, har spelat UCL, så varför inte? Tveksamt om han kommer köpa honom dock. Inigo M och några andra går nog före.

Så United har haft så här många fans i alla tider? Var fanns dem innan Ferguson kom in och ledde United till framgång, innan miljardfamiljerna kom in som ägare i klubben? Snacka om hycklare, haha. Ni pratar som om United skulle vara en fattig klubb i sammanhanget. De har precis samma utgångsläge som City när de kommer till värvningar. Skillnad är att City vet hur man scoutar, och köper rätt spelare. United köper bara in posterboys som inte kan prestera på högsta nivå. Sané för 37m har varit mer effektiv framför mål än Lukaku som kostade mer än dubbla. Där har du skillnaden.

Sluta va bitter

Jag skiter både i Manure och Citeh.
Bra så va?
Citera
2017-12-31, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Vad är det som talar för att wolves ska ta klivet till CL ? Pengar ? Nej, krävs otroligt mkt mer än så.

Håller med Erik Niva, topp 6 i England kommer aldrig ändras, någon säsong kan en uppstickare komma, men inte mer.

Först ska man konkurrera bort en av de stora 6, sedan in i topp 4, de har mer pengar och mer resurser, mer dragningskraft, så det kommer troligtvis inte bli som du önskar.

Fast...teoretiskt så har vi ju numera mera ägarflis än alla bortsett de två Manchesterklubbarna.
Dragningskraft har ingen större betydelse längre då ingen längre spelar för ett klubbmärke.Det som gäller är att lägga cashen på bordet och i övrigt ha en trovärdig organisation som rimligtvis har potentialen att erbjuda CL spel.
Wolves är naturligtvis inte där än,men några större praktiska hinder för att passera en klubb som Arsenal finns inte inom överskådlig framtid.
Den som lever får se,men den som tror att Fosun satsar alla dessa pengar i Wanderers för att se klubben kämpa om en tiondeplats i PL på längre sikt får nog allt förklara det geniala i den affärsiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in