2017-12-29, 17:06
Avstängd
Halloween2s avatar
Van dijk vet väl att han inte hade gått före en frisk Stones eller otamendi (som sägs ska skriva på nytt kontrakt).

Hade han varit något år yngre så garanterat, Pep hade kunnat gjort honom till en världsspelare, ska bli kul och se hur mycket detta kommer lösa Liverpools hemska försvar
Citera
2017-12-29, 17:55
Medlem
För övrigt ryktas det om att Wolves skall vara efter Nelson Oliveira i Januarifönstret.
Vi behöver forwardsbackup och Nelson förmodas kunna fylla den rollen för närvarande.
Ett annat rykte säger Rafa Mir i en liten karusell där Real Madrid köper honom från Valencia för att sedan låna ut honom till oss.
Som vanligt gäller att den som lever får se.
Citera
2017-12-29, 21:00
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Förklara vilket överpris City betalat för en back, förutom Mangala som skedde under Pellegrini?
Stones var lite skakis i början men har nu blivit en klippa i Citys försvar, väl värd 50m. Han är ofta säkrare i backlinjen än både Otamendi och Kompany den här säsongen.
Gå inte ens in på att betala överpris för nån, haha. Både Lukaku och Pogba är ju skämt till spelare. Ingen presterar på toppnivå mot topplag. Trots att båda gick för närmare miljarden styck.

75m pund för en försvarare som är relativt oprövad är en chansning. Bonucci eller Ramos skulle jag förstå för den prislappen, men Liverpool tog i för mycket här (för att de var desperata). Sen tror jag City pressade upp priset ganska ordentligt, utan att vara jättebenägna att köpa honom.

City hade både pengarna och statusen för att sno Van Dijk från Liverpool, och hade de verkligen velat så hade de lyckats. Men han var inte värd de pengarna ansåg dem, och det var korrekt.
Varför skulle Klopp locka? Han beter sig ju som en ung pojke med adhd som knappt kan lägga band på sig själv. Pep är världens bästa tränare, hands down, och majoriteten spelare som kan nånting om fotboll vill spela under honom. Det är en dröm för de flesta. Väljer man Klopp framför Pep så är man en idiot, kort och gott. Han har till och med fått en relativt hopplös lirare som Sterling att bli något jag aldrig trodde var möjligt.

Hur kan man vara desperat när man får sin prio 1 Target? Roligt att du hackar på att vvd inte presterat mer ön 1 säsong, både Stones och Mendy presterade på en hög nivå i bara en säsong innan city köpte dem.
Så Stones har varit en klippa iår? Förra året utskrattad och spelat 886 min iår, det är värt 50m?

Ganska roligt/underhållande att se er Citysupportrar här hålla sina sedvanliga "varför vi inte köpte spelaren" föredrag. Skönt att ni gav upp Vvd och går för Evans istället
Citera
2017-12-29, 21:49
Medlem
Innan oljeshejk kom till citeh så hade de knappt några svenska fans överhuvudtaget.
Just sayin...pengar och glory fans är som hand i handske.
Citera
2017-12-30, 12:23
Bannlyst
Blev jävligt glad över det Wilshere visade upp i torsdags. Tycker han var bäst på plan. Killen blir aldrig det han kunde ha blivit, men håller han den här nivån framöver är han ändå en spelare som kan tillföra något i Arsenal. Kontraktet går ut i sommar.
Citera
2017-12-30, 19:56
Medlem
Om Man United.

Är det bara jag som tycker att det finns ett flertal spelare i startelvan som tar det alldeles för ”lugnt”? Det finns många spelare , som Pogba, Matic, Jones och Henrikh som inte går helt 100% i matchen.

Tycker Ashley Young och Lingard visar mer intensitet i sitt spel.

Laget spelar som att de inte ger ett skit om resultatet. I matchen mot Burnley, såg jag mer av Ashley Young än Pogba i hela matchen. Vissa spelare lyder av professionell attityd.

Henrikh mhkyritan är usel. Borde säljas.
Citera
2017-12-30, 20:49
Medlem
Nahibos avatar
Snälla ge SAF en roll i klubben där han får jobba med truppen på ett aktivt sätt.. typ assisterande om han inte vill ta över allt ansvar längre. Satans less på denna passiva skitfotboll.
Citera
2017-12-30, 20:50
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sailing.brand
Om Man United.

Är det bara jag som tycker att det finns ett flertal spelare i startelvan som tar det alldeles för ”lugnt”? Det finns många spelare , som Pogba, Matic, Jones och Henrikh som inte går helt 100% i matchen.

Tycker Ashley Young och Lingard visar mer intensitet i sitt spel.

Laget spelar som att de inte ger ett skit om resultatet. I matchen mot Burnley, såg jag mer av Ashley Young än Pogba i hela matchen. Vissa spelare lyder av professionell attityd.

Henrikh mhkyritan är usel. Borde säljas.

Jag hävdar med envishet att spelarnas attityd på plan är en direkt avspegling av deras attityd gentemot sin tränare. Det är nödvändigtvis inte spelarna i sig som är dåliga, det är snarare ett resultat av att de inte har förtroende för sin tränare...
Citera
2017-12-30, 21:01
Medlem
Vi vinner seriefinalen emot Brizzle trots en pajas till domare som visar rött för Danny Batth efter 15 minuter.
Vi har tio poängs ledning över nyårshelgen.De senaste 12 klubbarna som toppat serien vid tolvslaget har gått direkt upp.
För att visa känslan för närvarande inom och omkring Wolves så kan Ni googla upp vår managers reaktion vid vårt segermål.Klassiska bilder och stor passion.

Någon har listat oss 9-2 att sluta topp tre i PL inom tre säsonger.

We fight fight fight wherever we may be.
We are the boys from the black countrie.
Citera
2017-12-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Hur kan man vara desperat när man får sin prio 1 Target? Roligt att du hackar på att vvd inte presterat mer ön 1 säsong, både Stones och Mendy presterade på en hög nivå i bara en säsong innan city köpte dem.
Så Stones har varit en klippa iår? Förra året utskrattad och spelat 886 min iår, det är värt 50m?

Ganska roligt/underhållande att se er Citysupportrar här hålla sina sedvanliga "varför vi inte köpte spelaren" föredrag. Skönt att ni gav upp Vvd och går för Evans istället

1. Definitionen av desperat är man när man betalar överpris, prio 1 target eller ej. Han var inte värd pengarna, och det finns ingen förutom typ du som säger emot det.

2. Till skillnad från VVD så har Mendy (som jag skrev förra inlägget om du bemödade dig att läsa) tagit Monaco till UCL semi och franska ligan. Han har spelat i världens största turnering, och preseterat på högsta nivå. VVD har inte det. Sen kan man säga "Southampton var inte i UCL", nej men just därför. Bara spelare som har spelat på högsta nivå kan motivera den prislappen. Vad är det du inte fattar?

3. Jag skrev tidigare att Stones var rätt dålig förra året, varför upprepar du mina ord? Är du dum? Han har hjälpt City hålla nollan i flera matcher samt gjort väldigt viktiga ingripanden. Dessutom homegrown, automatiskt dyr. Inget snack om att 47.5m var högt pris då, inte nu. Dessutom ingenting jämfört med VVD.

4. Hade Pep velat haft VVD hade han köpt honom. Han ville inte det. Evans är mer rutinerad än VVD, har spelat UCL, så varför inte? Tveksamt om han kommer köpa honom dock. Inigo M och några andra går nog före.

Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Innan oljeshejk kom till citeh så hade de knappt några svenska fans överhuvudtaget.
Just sayin...pengar och glory fans är som hand i handske.

Så United har haft så här många fans i alla tider? Var fanns dem innan Ferguson kom in och ledde United till framgång, innan miljardfamiljerna kom in som ägare i klubben? Snacka om hycklare, haha. Ni pratar som om United skulle vara en fattig klubb i sammanhanget. De har precis samma utgångsläge som City när de kommer till värvningar. Skillnad är att City vet hur man scoutar, och köper rätt spelare. United köper bara in posterboys som inte kan prestera på högsta nivå. Sané för 37m har varit mer effektiv framför mål än Lukaku som kostade mer än dubbla. Där har du skillnaden.

Sluta va bitter
Citera
2017-12-30, 21:57
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Snälla ge SAF en roll i klubben där han får jobba med truppen på ett aktivt sätt.. typ assisterande om han inte vill ta över allt ansvar längre. Satans less på denna passiva skitfotboll.
Som motiverare då eller?
Läst något i stil med "han kan inte ens kunna genomföra en träning om hans liv stod på spel", inte någon man skulle vilja ha nere på träningsplanen

Efter lite googling så kommer citatet från Joe Barton "Han kunde inte kunna hålla i en träning om så för att rädda sitt liv, han kunde inte ens sätta ut koner" från 2013-10-13. Det ska nog tas med en nypa salt då.

Matic svajar ordentligt i sina prestationer, Pogba inte sig lik.

Så mycket pengar spenderade men inte direkt så att motståndarna känner att det här kommer inte gå när de ser startelvan, inte många spelare man känner tillhör världsklass nivån direkt.

Pengarna är inte allt och United har väldigt mycket men att Moyes, LVG och nu Mou får kasta bort så mycket pengar är fan inte bra, ser så här dåligt ut trots så mycket pengar spenderade och Mou pratar om att spendera mer.
Spelarna blir dyrare och pengar måste spenderas men då får de ju se till att värva kvalité och faktiskt försöka spela som en toppklubb.

Det går inte att hålla på att byta tränare och jag kände själv att Mou skulle vara spännande i United även om vi inte delar fotbollsfilosofi men det ser för dåligt ut.
Pochettino hade jag tyckt varit spännande att få in, gjort det bra i en topp 6 klubb med mindre medel än resten av klubbarna däruppe, kan vara något att bygga på för United.

Skönt att Lukaku verkar må bra, otäckt det där med huvudskador.
Hjärta och huvudskador, det är sådant som gör mig spyfärdig, tortyr och sådant skit går bra men hjärtat och huvudet är känsliga grejer hos Captain.
Citera
2017-12-30, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Som motiverare då eller?
Läst något i stil med "han kan inte ens kunna genomföra en träning om hans liv stod på spel", inte någon man skulle vilja ha nere på träningsplanen

Efter lite googling så kommer citatet från Joe Barton "Han kunde inte kunna hålla i en träning om så för att rädda sitt liv, han kunde inte ens sätta ut koner" från 2013-10-13. Det ska nog tas med en nypa salt då.

Matic svajar ordentligt i sina prestationer, Pogba inte sig lik.

Så mycket pengar spenderade men inte direkt så att motståndarna känner att det här kommer inte gå när de ser startelvan, inte många spelare man känner tillhör världsklass nivån direkt.

Pengarna är inte allt och United har väldigt mycket men att Moyes, LVG och nu Mou får kasta bort så mycket pengar är fan inte bra, ser så här dåligt ut trots så mycket pengar spenderade och Mou pratar om att spendera mer.
Spelarna blir dyrare och pengar måste spenderas men då får de ju se till att värva kvalité och faktiskt försöka spela som en toppklubb.

Det går inte att hålla på att byta tränare och jag kände själv att Mou skulle vara spännande i United även om vi inte delar fotbollsfilosofi men det ser för dåligt ut.
Pochettino hade jag tyckt varit spännande att få in, gjort det bra i en topp 6 klubb med mindre medel än resten av klubbarna däruppe, kan vara något att bygga på för United.

Skönt att Lukaku verkar må bra, otäckt det där med huvudskador.
Hjärta och huvudskador, det är sådant som gör mig spyfärdig, tortyr och sådant skit går bra men hjärtat och huvudet är känsliga grejer hos Captain.

Joey Barton har aldrig haft Sir Alex, så vad fan vet han. Men nej, Sir Alex hade inga träningar. Det är få huvudtränare som sköter träningarna, det gör ofta den assisterande tränaren. Men jag tror säkert Sir Alex hade kunnat sätta ut koner, låter inte så avancerat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in