2017-08-28, 06:56
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
arsenal stackarna trodde de skulle bli annorlunda i år haha. Kan man ens kalla arse för storklubb längre?

Storklubb ja, toppklubb nej.
Citera
2017-08-28, 10:14
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
2-8 mot united. 0-6 mot chelsea. 1-5 mot bayern,liverpool tottenham. Det är ju inte så att det inte finns mycket att jämföra med heller. Men gårdagens insats var nog det sämsta jag sett arsenal göra. Tekniska fel. 0 Inställning. Felande taktik. Hemskt och se. Och precis allt faller tillbaka på wenger, ja han och dem som beslutar att han ska fortsätta kroenke och allt vad dem heter. Hans spelare, hans misslyckade värvningar, hans misslyckande i att bästa spelarna sitter på utgående kontrakt, han som väljer att inte spela bästa elvan. Det värsta för arsenal är att dem nu är fast i två år till. Han kommer ALDRIG få sparken. Han kommer ALDRIG avgå. Och i slutändan spelar det ingen roll vad klubben gör på transfermarknaden så länge gubben är kvar är det menlöst. Så det är bara för arsenal fansen att stå ut och för oss övriga att gotta oss i arsenal fan tv. Inte mig emot
Citera
2017-08-28, 10:44
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
2-8 mot united. 0-6 mot chelsea. 1-5 mot bayern,liverpool tottenham. Det är ju inte så att det inte finns mycket att jämföra med heller. Men gårdagens insats var nog det sämsta jag sett arsenal göra. Tekniska fel. 0 Inställning. Felande taktik. Hemskt och se. Och precis allt faller tillbaka på wenger, ja han och dem som beslutar att han ska fortsätta kroenke och allt vad dem heter. Hans spelare, hans misslyckade värvningar, hans misslyckande i att bästa spelarna sitter på utgående kontrakt, han som väljer att inte spela bästa elvan. Det värsta för arsenal är att dem nu är fast i två år till. Han kommer ALDRIG få sparken. Han kommer ALDRIG avgå. Och i slutändan spelar det ingen roll vad klubben gör på transfermarknaden så länge gubben är kvar är det menlöst. Så det är bara för arsenal fansen att stå ut och för oss övriga att gotta oss i arsenal fan tv. Inte mig emot

https://www.youtube.com/watch?v=T4BehhVCuY8

Wengers fel att hans spelare är inkompetenta? Kan möjligtvis klandras för uppställningen.
Citera
2017-08-28, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
https://www.youtube.com/watch?v=T4BehhVCuY8

Wengers fel att hans spelare är inkompetenta? Kan möjligtvis klandras för uppställningen.

Vem är det som värvat spelarna? Vem ska motivera truppen? Vem bestämmer taktiker och ser till att spelarna följer instruktioner etc.. Listan kan göras lång..... En vinnarkultur börjar med en tränare som inte nöjer sig med att komma fyra. För eller senare skulle de komma att bita han i rumpan, han hänger inte med i PL's utveckling.
Citera
2017-08-28, 15:18
Avstängd
Halloween2s avatar
Kommer bli ett jävla helvete för tränaren som kommer ta över efter Wenger.. Blir absolut inge CL nästa säsong heller.
Citera
2017-08-28, 15:25
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Vem är det som värvat spelarna? Vem ska motivera truppen? Vem bestämmer taktiker och ser till att spelarna följer instruktioner etc.. Listan kan göras lång..... En vinnarkultur börjar med en tränare som inte nöjer sig med att komma fyra. För eller senare skulle de komma att bita han i rumpan, han hänger inte med i PL's utveckling.

Min poäng är att Wenger inte kan kritiseras när hans spelare inte ens kan ta emot en simpel boll utan att få ett mål i baken. Sen tycker jag att han borde avgått för flera år sedan, Arsenal behöver en rejääääääl nytändning.
Citera
2017-08-28, 15:31
Medlem
Citat:
Min poäng är att Wenger inte kan kritiseras när hans spelare inte ens kan ta emot en simpel boll utan att få ett mål i baken. Sen tycker jag att han borde avgått för flera år sedan, Arsenal behöver en rejääääääl nytändning.

Wenger kanske borde ifrågasätta sin kompetens att kunna motivera och få spelarna taggade? De verkar ju inte bry sig om att spela fotboll längre, har ju redan gett upp. Tappat omklädningsrummet helt, rent utav tjänstefel att inte säga upp sig själv efter förra våren.
Citera
2017-08-28, 17:31
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Visst om det hade varit en enskild sekvens. Men det är det inte. Just i det här fallet straffas man för det men det var ju massor av liknande bolltapp från spelare i matchen.. Det är dessutom inte första gången man ser just arsenal bjuda på sånt. Det händer hela tiden. Finns inget annat "topplag" i europa som går bort sig lika mycket som arsenal. Xhaka mot leicester en annan liknande sekvens. Lyssnar man dessutom på wenger efter matchen varför det ser ut såhär drar han alltid till med att spelarna inte är mentalt förberedda. Det är hans ansvar att se till att dem är just det men det verkar som att spelarna inte lyssnar på han. Som henry säger. Det finns en bekvämlighet i arsenal som inte finns i andra topplag. Aldrig att Conte Mourinho med flera hade låtit sådant upprepa sig. Som sagt hade det varit en isolerad händelse hade jag inte hängt wenger men nu är det gång efter gång.
Citera
2017-08-28, 20:55
Medlem
B-Dawks avatar
Det kanske är nu verkligheten verkligen kommit ikapp Arsenal och Arsene Wenger?

Klubben har under en tid nöjt sig med att komma topp fyra och köra "cup runs". För ärligt när gjorde Arsenal en storsatsning senast? Det har ju varit spridda transfers sista tiden och väldigt få världstjärnor har gått dit. Dessutom verkar ungdomssatsningen har gått i stå också.

Ingen ligatitel på 14 säsonger eller vad det är och senast man ens tog sig till kvartsfinal i CL var 2010. Visst de vinner FA-Cupen titt som tätt men i mina ögon räcker det inte för en klubb av Arsenals kaliber. De ska vinna ligan och vara längre fram i CL.

Som det ser ut nu så finns det inte heller någon vändning i sikte. De kör på med samma manager som verkar ha kört fast och vara helt utan idéer. Det är sparsamt med bra eller spännande värvningar samtidigt som de verkar tappa viktiga spelare. De har två tongivande spelare på utgående kontrakt som kan sluta med att de tappar dem gratis nästa sommar.

Hur mycket kräftgång kommer krävas innan någon kommer entlediga Wenger från jobbet? Det kommer ju inte ske nu under hösten i varje fall då kontraktet är såpass nyskrivet. Dessutom är det samma Wenger nu som för några månader sedan när kontraktet skrevs så skulle de sparka honom nu så visar ledningen verkligen sin inkompetens.
Citera
2017-08-28, 23:06
Medlem
used66s avatar
Tottenham kan alltid räknas bort från titelstrid då de inte ens vinner när de överpresterar. typ förra säsongen. loser mentalitet. får vara nöjda med en topp 4, kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Tottenham kan nog räknas bort från en titelstrid denna säsongen när dom spelar på Wembley.
Citera
2017-08-28, 23:18
Medlem
used66s avatar
dean missade en självklar frilägesutvisning då ake klumpigt fällde jesus. måste vara rött kort. dessutom så fick inte cook något kort när han kapade jesus, det blev inte ens frispark! kompany kunde lätt fått ett kort ytterligare sent i matchen.

Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
- Carlton Cole

- Alan Shearer‏

- Bobby Zamora

Denna match tar även andra pris i mest kort i en PL match efter Chelsea - Spurs för två säsonger sen som blev 12 kort.
Citera
2017-08-29, 06:19
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:

Fast när spelet ser likadant ut i sju säsonger oavsett spelare eller taktik han har använt sig av hamnar typ allt ansvar på honom. Wenger är den typ enda bestående faktorn kvar i Arsenal nu. Och det går neråt konstant.

Att folk fortfarande letar ursäkter till att inte skylla på honom är fan sinnessjukt. Gubben är way-off och kommer ALDRIG vinna en ligatitel igen.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2017-08-29 kl. 06:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in