Citat:
Ursprungligen postat av
Yesw
Hur länge håller Sveas stormtändare egentligen? Har köpt fyra stycken, kan jag räkna med att dom håller under hela nyårsafton? Då har jag rätt mycket tårtor, raketer och airbombs bla. som ska avfyras.
Brukar väll inte vara några (större) problem så länge man håller just de tändarna som man inte använder innanför jackan så de hålls varma. Men man blir ju frustrerad när man måste byta tändare rätt så frekvent... Själv tröttnade jag så i år gick jag och köpte mig en lite rejälare stormtändare från Clas Ohlson vilket jag hoppas ska göra jobbet, återstår att se dock!

Men tror iaf att det "bör" räcka med 4 stycken för tycker att dem funkar ju bättre än en vanlig iaf.
Edit: amplie hann före
Citat:
Ursprungligen postat av
DJeldush
Jag tänkte lite samma, o andra sidan gillar jag när smällen känns..haha

Vet inte diameter på spyro? antar de 30+. Var monstern bra mot slutet?
Sen kan jag tänka mig att 2 provence skulle vart fet, men kommer fira nyår i centrum, jämte alla hus typ, hahah skulle vart uppskattat med 2st samtidigt

Slutet minns jag faktiskt inte.

Sneglade bara lite på den från håll men det jag såg blev jag imponerad av iaf!

Ja de bör de nog vara, såg rätt så stor ut i butiken iaf. I videon som är i den här länken:
https://www.youtube.com/watch?v=eZ0x5qvdaOo , så ser du om du pausar i rätt stund (typ 0:26) att det är "mindre" kaliber först (30+ iaf?) för att sedan bli 15 skott med större (50mm ?). Stars On Mars bredvid ska väll vara 50mm och ser ingen märkbar skillnad på storleken på rören...