Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Att du har svårt att ta till dig skrivet material visste jag inte. Klimathotsskojarforskarna hävdade att vattenbristen 2016 hade att göra med AGW och att det skulle bli värre i framtiden. Eftersom förra årets värme berodde på väder och inte klimat så misslyckades man kapitalt med sina hypoteser. 2017 som det ser ut blir något kallare och våra vattenreservoarer är fulla.
Säg bara till om du vill att jag ska förklara det ytterligare.

Ska jag tolka detta som att du på fullt allvar tror att vädret på nyårsaftonen i östra USA är en indikation på huruvida det pågår en global uppvärmning eller inte?
Om vi ska försöka vara lite seriösa ett ögonblick så är det helt normalt att temperaturen på grund av vädret svänger 5-10°C eller mer från dag till dag. Om klimatet förändras så att den globala medeltemperaturen ökar med ungefär 1°C på en tidsperiod på 50-60 år, mätt i minst 10-års, helst 30-års medelvärden, så är det något helt annat än om enstaka dagar är kalla eller varma.
Om man inte förstår den skillnaden så förstår man inte skillnaden mellan väder och klimat.
Förstår du skillnaden mellan väder och klimat,
arbetet?
Donald Trump förstår inte skillnaden, om hans tweet ska tas på allvar.
–