2017-12-28, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Fast samtidigt så tycker jag Leopold och Wingren lägger fram ganska starka bevis på att de breven är skrivna av VG. Där finns så många "tells" så att det kan knappast vara en slump. Att sen han är så naiv så att han ständigt måste nämna 33-åringen i breven och hur oskyldig han är. Det passar perfekt på VG som smart men ändå naiv som ett barn. För mig är det 99.9% VG som skrivit dem, och tills nån kan visa upp nåt brev skrivit av nån annan som innehåller ännu fler likheter så är jag nöjd med det.

Jag känner inte att det skulle kunna va VG. Har givetvis läst på om honom med o nu senare lyssnat på podden "Palmemordet" där man hör förhören med VG.
Jag blev sorgsen när jag hörde hur VG blev behandlad.
Tänk på att Svarten med satt inne mest o hade filmer som sitt sällskap. Själv kom jag inte på det först utan brevet kändes som Svarten pratar precis som "Skelleftehamnsmannens". Det var ju det jag kände igen kuvertet på först.

Vi får se hur allt blir när PU är klara.
Senast redigerad av Cianneli 2017-12-28 kl. 10:57.
Citera
2017-12-28, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Glöm det. Detta är en dåligt påläst kille som vill peka ut en CP-lookalike. Vi som är pålästa vet ju att GM inte alls motsvarar CP:s signalement över huvud taget.

Förmodligen något personligt gråll bakom typ Lundamannen! Inget att bry sig om.

Tror att skolenghelskan skall öka trovärdigheten och man på som en riktig Krantzare.

PU river nog sitt hår om han kontaktat dem. Ännu en tokstolle.

Vem är "Lundamannen"?
Citera
2017-12-28, 11:47
Medlem
hehehos avatar
Kenneth verkar var en juste person men måste ändå hata slumpen nån sekund.

Först på plats vid MOP

Först på plats Algernon

Först , vid "false flag" terror drottninggatan

Först, vid masssjutning

m.m.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/KJEA4/ambulanssjukvardaren-kenneth-var-forst-pa-plats--igen
Citera
2017-12-28, 11:57
Medlem
andersaanderssonas avatar
För mig är det glasklart

Mördaren befann sig i Dekorimahörnan minst i 2-3 minuter före mordet. IMs vittnesmål kan inte missförstås om man inte vill det. Oklart varför vissa vill det.

IM var ingen SE. Han hade ingenting att vinna på att ljuga eller fabulera.

Det som slagit mig är att de som sågar hans vittnesmål är de som själva fabulerar. Skribenter som låtsas att de hade bättre utsikt mordkvällen än vad han hade på andra sidan Sveavägen i realtid.

IMs utsago är konsekvent. Mördaren befann sig på mordplatsen långt före att
OP anlände. Att mördaren skulle följt efter paret är rent nonsens.

Som Morelius vittnade om. Mördaren visste precis hur han skulle bete sig för att ingen skulle lägga märke till honom. Vilket är ett faktum. Alla som passerade platsen strax före mordet har inte sett någon. Alltså ett proffs på att inte synas.
Citera
2017-12-28, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
För mig är det glasklart

Mördaren befann sig i Dekorimahörnan minst i 2-3 minuter före mordet. IMs vittnesmål kan inte missförstås om man inte vill det. Oklart varför vissa vill det.

IM var ingen SE. Han hade ingenting att vinna på att ljuga eller fabulera.

Det som slagit mig är att de som sågar hans vittnesmål är de som själva fabulerar. Skribenter som låtsas att de hade bättre utsikt mordkvällen än vad han hade på andra sidan Sveavägen i realtid.

IMs utsago är konsekvent. Mördaren befann sig på mordplatsen långt före att
OP anlände. Att mördaren skulle följt efter paret är rent nonsens.

Som Morelius vittnade om. Mördaren visste precis hur han skulle bete sig för att ingen skulle lägga märke till honom. Vilket är ett faktum. Alla som passerade platsen strax före mordet har inte sett någon. Alltså ett proffs på att inte synas.

Varför skulle han inte följt efter?
Citera
2017-12-28, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Seriöst från en som enkom sprejar tråden med länkposter utan diskussionsunderlag.

. Vad menar du ? Du vill ha kryptiska inlägg där folk som tror de vet något inte berättar det ? Jag hade gärna berättat om jag hade vetat nåt. Men det gör jag inte och jag har inget behov av att låtsas att jag gör det. Jag vet att alla dina inlägg innehåller något om CIA. Jag har tidigare skrivit vad jag tror och det innefattar ej en stor konspiration med CIA. Jag tror det är enklare än så.
Citera
2017-12-28, 13:14
Medlem
Gothuss avatar
Jag tycker att Jan Barrling och Walter Kegö´s uppgifter om mordet på Olof Palme stämmer ganska bra.

Vad tror ni att den Frankrike/Polen-stationerade, Nahum Manbar fick betalt i av Iranierna?

Vad odlas i norra Iran?
Senast redigerad av Gothus 2017-12-28 kl. 13:20.
Citera
2017-12-28, 13:46
Medlem
FurirRevaers avatar
Vet inte? Ris, vete, potatis? Opievallmo?

Tycker du verkligen det leder någon vart att lista nästan alla personer i den judiska versionen av Vem Är Vem?

Palme hatades/var illa omtyckt av så otroligt många över hela världen att det är en ogörlig väg fram till mördaren. Varför tar du den vägen?

Det går inte att lösa ett mord genom att välja gärningsman först och sedan leta efter bevis som bevisar det. HH gick den vägen. Är du hans spöke?
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Jag tycker att Jan Barrling och Walter Kegö´s uppgifter om mordet på Olof Palme stämmer ganska bra.

Vad tror ni att den Frankrike/Polen-stationerade, Nahum Manbar fick betalt i av Iranierna?

Vad odlas i norra Iran?
Citera
2017-12-28, 13:53
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Kenneth verkar var en juste person men måste ändå hata slumpen nån sekund.

Först på plats vid MOP

Först på plats Algernon

Först , vid "false flag" terror drottninggatan

Först, vid masssjutning

m.m.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/KJEA4/ambulanssjukvardaren-kenneth-var-forst-pa-plats--igen

Hur vet du att han var först vid Algernon? Det framkommer i alla fall inte av artikeln.
Citera
2017-12-28, 14:07
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hur vet du att han var först vid Algernon? Det framkommer i alla fall inte av artikeln.

Står bl.a. här:

http://www.politiskamord.com/cfa1.html

Men jag tror uppgiften kommer ursprungligen från Palmenytt.
Citera
2017-12-28, 14:17
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus

Vad tror ni att den Frankrike/Polen-stationerade, Nahum Manbar fick betalt i av Irani?

Vad odlas i norra Iran?

Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Vet inte? Ris, vete, potatis? Opievallmo?

Tycker du verkligen det leder någon vart att lista nästan alla personer i den judiska versionen av Vem Är Vem?

Palme hatades/var illa omtyckt av så otroligt många över hela världen att det är en ogörlig väg fram till mördaren. Varför tar du den vägen?

Det går inte att lösa ett mord genom att välja gärningsman först och sedan leta efter bevis som bevisar det. HH gick den vägen. Är du hans spöke?

Prova med att ta den svenska Säkerhetspolisens ord för sanning

Läs om tipset från den polska kvinnan som pekar ut Nahum Manbar.
Enskilda uppslag sidan 511: http://www.regeringen.se/contentassets/126003cf7f424174863bb0cc252ba919/granskningskommissionens-betankande-i-anledning-av-brottsutredningen-efter-mordet-pa-statsminister-o lof-palme-del-2
Ebbe Carlsson, Jan Barrling, Walter Kegö och Hans Holmér, alla var inne på liknande spår.

Säpomän pekar ut Olof Palme-mördare
Publicerad 12 jun 2016 kl 06.09
Namnet på en ny misstänkt Palme-mördare har lämnats över till polisen.
Expressen kan avslöja att förhör nu hållits med de tidigare Säpo-männen Walter Kegö och Jan-Henrik Barrling.
Efter klartecken från Säpo överlämnades deras hemligstämplade material till Palme-gruppen under ett sju timmar långt förhör förra veckan.
– Vi måste analysera detta nu, säger Dag Andersson, spaningsledare i Palmegruppen
För närmare 30 år sedan blev de rikskända i Ebbe Carlsson-affären och ledde Säpos utredning av Palme-mordet.
Men hemligstämplade uppgifter i deras utredning lämnades aldrig över till polisens Palmegrupp.
Under 2014 och 2016 trädde de båda tidigare Säpo-männen, Walter Kegö och Jan-Henrik Barrling, fram i Expressen och berättade om ett tidigare okänt Palme-spår med kopplingar till Sovjetunionen och ett utländskt narkotikanätverk."
https://www.expressen.se/nyheter/sapoman-pekar-ut-olof-palme-mordare/

Tayeb är fortsatt intressant

Halv miljon på utländskt konto
Därför har polisen i dag tillgång till listorna som avslöjar ”Kimballs” hela bekantskapskrets.
Här finns även telefonnummer till många unga kvinnor.
– Vi träffades första gången när jag åkte i hans taxi. Han var mycket trevlig och tyckte att mitt företag lät intressant. Så blev han kund hos mig, berättar Frank MaKoy på Xtelecom.
– Han ringde mig i fredags vid 15-tiden och sade att han var på flykt.
Han villa byta sin faktureringsadress till flickvännen. Han lät mycket stressad, säger Frank MaKoy.
Mehdi Tayeb är i snabbt behov av pengar.
Till sina vänner har han tidigare avslöjat att han har ett konto med 500 000 kronor på Cayman Island utanför Florida.
– Han måste personligen ta sig dit för att kunna få ut pengar från kontot. Troligen via Bahamas, säger en bekant.

Handlade med knark
Pengarna på kontot kommer mestadels från den taxirörelse som ”James Kimball” bedrivit i Stockholm. Enligt uppgifter har han kunnat stoppa undan en hel del pengar svart.
– Jag vet inte hur mycket pengar han dessutom har kvar från USA-tiden. När han bodde i Los Angeles sysslade han med en hel del häleribrott och även narkotikaaffärer.

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9810/23/hivman.html
Senast redigerad av Gothus 2017-12-28 kl. 14:42.
Citera
2017-12-28, 14:18
Medlem
FurirRevaers avatar
Jag anser att bl a Gunnar Wall metodiskt bevisat att det förekommit en verksamhet från höga myndighetsföreträdare som bara kan beskrivas som en mörkläggning. Vad som skulle mörkläggas vet jag inget om; vetskap om mordet, konspiration eller annat som var viktigare att skydda än att lösa mordet. Lästips Walls Mörkläggning. Eller den mer sammanfattande Mordgåtan Olof Palme eller Konspiration Olof Palme.

Vet inte vem du menar är mördaren som nämnts. Flera namn har luftats. Vem av dom menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Jadå, jag har en teori. Kanske det fanns någon som planerade detta några år före, precis på den platsen. Någon hade bestämt sig för att om Palme går där, så händer det.. En teori bara. Det var ju inte okänt att Palme brukade gå på bio en gång om året. Bl.a. visste Palmes familj detta. Sen var det en klantig utredning i början,enl. uppgift.Och, hur vet Du att det är en mörkläggning ?? Mördarens namn har väl nämnts, men inte många tror på det av någon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in