Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-19, 08:41
  #91777
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Men det har kommit fram uppgifter att just Nato var angelägna om att få dessa människor att inbilla sig att krigsrisken var mycket större än den var och att Olof Palme skulle vara i färd med att förråda Sverige.

Om man inte är enögd så använder man båda ögonen.
Jo säkert understöddes deras villfarelser av andra krafter.
Citera
2018-01-19, 08:49
  #91778
Medlem
hehehos avatar
Tror man kan tänka:

1985 Initiering av MOP: en sur Vinge, en stoppad krutleveras för kokain-hög-Oliver N, fullt krig mot Apartheid, några sura nazi-poliser/officerare, löntarfond-orolig-finasiär

Hösten 85 behöver man större uppbackning och måste radikalisera Stay-Behind, man planterar det falska sälja-ut-sverige-spåret i marinen och annorstädes med crescendo mot moskvaresan.

Sen behöver man falskspår för utredningen och ser till att en fejkad diplomatbuggning pekar åt fel håll.

Men bara need-to-know för alla
__________________
Senast redigerad av heheho 2018-01-19 kl. 08:54.
Citera
2018-01-19, 09:09
  #91779
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Tror man kan tänka:

1985 Initiering av MOP: en sur Vinge, en stoppad krutleveras för kokain-hög-Oliver N, fullt krig mot Apartheid, några sura nazi-poliser/officerare

Hösten 85 behöver man större uppbackning och måste radikalisera Stay-Behind, man planterar det falska sälja ut sverige spåret i marinen och annorstädes.

Sen behöver man falskspår för utredningen och ser till att en fejkad diplomatbuggning pekar åt fel håll.
Jag tänker såhär:
  • Militärer och underrättelsetjänster arbetar kontinuerligt med olika planer - utifall att en situation skulle bli akut och något skulle behöva göras
  • Olof Palme hade sedan sextiotalet motverkat USA:s intressen i Europa
  • CIA preparerade SÄPO med uppgifter om OPs olämplighet redan på 70-talet (t.ex. Angleton - Frånstedt)
  • I mitten på sjuttiotalet aktiverades Barbro och Åkes gubbar - och Ramada konferenserna startar
Planerna finslipas och hösten 85 eskalerar krigshysterin.
Citera
2018-01-19, 09:46
  #91780
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Har du källor på det?

Din fråga var förvisso till heheho gällande PKK innan mordet.

Expressen-artikel från 6 augusti 1985
https://drive.google.com/file/d/0Bxu...hHNmxYbkE/view

(Även lite om KGB i dessa tidningsklipp)
Citera
2018-01-19, 09:46
  #91781
Medlem
Gothuss avatar
Spärrvakten i tunnelbanan, Sergiusz Zadruzny tog emot 6 sex kronor av Olof Palme klockan 2030 860228 enligt honom själv, Lisbet Palme visade sitt månadskort.
"Till Rådmansgatan sade Olof Palme"

Maskinisten Hubert Falk, från Skandia-huset. Går till busskuren utanför Grand vid kl 21.00. I busskuren står en nervös man och spanat mot bio-entrén. 40-45 år , 180 cm, smal kroppsbyggnad, bucklig näsa, ”asketisk hurtbulletyp”. Mörk skidmössa med skärm och öronlappar, jacka och mörka byxor .

http://lennartremstam.blogspot.se/20...-vittne-s.html

https://translate.google.se/translat...t/&prev=search
Citera
2018-01-19, 10:59
  #91782
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Din fråga var förvisso till heheho gällande PKK innan mordet.

Expressen-artikel från 6 augusti 1985
https://drive.google.com/file/d/0Bxu...hHNmxYbkE/view

(Även lite om KGB i dessa tidningsklipp)
Mest intressant i klippen är kanske en notis om den AIDS-sjuke, homosexuelle, judiske, skådespelaren, Rock Hudson som även var medlem i Scientologikyrkan i Los Angeles.

Nancy Reagan refused to help dying Rock Hudson get Aids treatment
https://www.theguardian.com/.../nanc...k-hudson-get-a...
3 feb. 2015 - Film star's appeal to US first lady, an old friend, was rejected because Aids was seen as gay disease, say critics of administration's record.

Ja, KGB är inte helt ointressant.


"Enligt säkra uppgifter hade Anders Larsson länge arbetat för sovjetisk underrättelsetjänst"

Bertil Wedin
__________________
Senast redigerad av Gothus 2018-01-19 kl. 11:19.
Citera
2018-01-19, 11:05
  #91783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Katarina är dessutom den person OF ursprungligen beskriver som Barbro. Innan posten i Tallin hade hon position som "minister" vid ambassaden i Finland med uppdrag för regeringen och Must mot de baltiska länderna.

Huruvida OFs beskrivning av barbrogruppens (Donald) närvaro är korrekt... Återstår dock...

Enklast är väl att fråga.

Kan mycket väl vara taktik/flrsäkring från OFs sida att blanda in "barbro" utan att avsöja något för den oinvigde om identiteten. Budskapet är att om man inte låter dem hållas med angrappen på OP så drar man in underrättelsetjänsten och regeringen.
Citera
2018-01-19, 11:45
  #91784
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Katarina är dessutom den person OF ursprungligen beskriver som Barbro. Innan posten i Tallin hade hon position som "minister" vid ambassaden i Finland med uppdrag för regeringen och Must mot de baltiska länderna.

Huruvida OFs beskrivning av barbrogruppens (Donald) närvaro är korrekt... Återstår dock...

Enklast är väl att fråga.

Du menar alltså att Katarina Brodin är den som Frånstedt beskriver som "Barbro Sjölin/Sjögren" ? Hon var 1986 departementsråd vid politiska avdelningen på Utrikesdepartementet. Något du själv listat ut eller fått berättat för dig ?
Citera
2018-01-19, 12:10
  #91785
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Katarina Brodin var en tung dold makthavare vid tiden för MOP. Sedemera ambassadör i Tallinn.
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Katarina är dessutom den person OF ursprungligen beskriver som Barbro. Innan posten i Tallin hade hon position som "minister" vid ambassaden i Finland med uppdrag för regeringen och Must mot de baltiska länderna.

Huruvida OFs beskrivning av barbrogruppens (Donald) närvaro är korrekt... Återstår dock...

Enklast är väl att fråga.
Så, det är inte en samordnad desinformationskampanj vi utsätts för nu?
__________________
Senast redigerad av iesho 2018-01-19 kl. 12:15.
Citera
2018-01-19, 12:49
  #91786
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Så, det är inte en samordnad desinformationskampanj vi utsätts för nu?
Söker efter mer desinformation.
http://jinge.se/allmant/mordades-olo...tiska-skal.htm
Inlägg från sidan:
Citat:
Gunnar
1 mars, 2017 at 10:46
Lisbeth Palme såg CP från ngn meters håll när han sköt mot dem, och jag garanterar att ingen, INGEN, glömmer ett sådant möte med honom. Särskilt inte om han haft en Magnum i handen.
Jag såg CP några ggr vid Fridhemsplan (i Pressbyrån) och alla i butiken var stirriga, personal som kunder, det vibrerade av nervositet (av vad han skulle ta sig till, men han var på bra humör då lyckligtvis). CP hördes och syntes och var inte någon man glömde, den blicken och rösten.

Den kvällen lämnade jag mitt arbete ca 11.15 – 11.20 och ute på Mäster Samuelsgatan rullade en polisbil mycket sakta förbi och uppåt över Norrlandsgatan helt nersläckt, men jag antar att denna polisbils whereabouts finns väl redogjord för. Reagerade på att den var nedsläckt. Har för mig att tidningarna placerade ut med kryss var poliser funnits i närheten.


Vilka Pressbyrå-kiosker passerade paret Palme på väg till bion?
Vem ägde Pressbyrå-kioskerna?
Citat:
SVT intervjuade folk på Stockholms central om deras första reaktion när dom fått höra att stadsminister Olof Palme blivit mördad. En dam svarade: ”jag hade just varit på Pressbyrån och köpt en yoghurt *paus* …För att äta”… Vad annat gör man med en yoghurt? Jag bara undrar… Nåväl…
__________________
Senast redigerad av Gothus 2018-01-19 kl. 13:30.
Citera
2018-01-19, 13:59
  #91787
Medlem
Gothuss avatar
"Den kvällen lämnade jag mitt arbete ca 11.15 – 11.20 och ute på Mäster Samuelsgatan rullade en polisbil mycket sakta förbi och uppåt över Norrlandsgatan helt nersläckt, men jag antar att denna polisbils whereabouts finns väl redogjord för. Reagerade på att den var nedsläckt. Har för mig att tidningarna placerade ut med kryss var poliser funnits i närheten."


Vem säger så?

11.15-11.20

På kvällen?

Vilken slags tideräkning har den här personen?
__________________
Senast redigerad av Gothus 2018-01-19 kl. 14:56.
Citera
2018-01-19, 14:43
  #91788
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Du menar alltså att Katarina Brodin är den som Frånstedt beskriver som "Barbro Sjölin/Sjögren" ? Hon var 1986 departementsråd vid politiska avdelningen på Utrikesdepartementet. Något du själv listat ut eller fått berättat för dig ?

Räknade ut det för mycket länge sedan... Men var nyfiken på vad OF mfl ville åstakomma med att nämna det.

Katarina har ju spelat en stor roll i många avseenden för Svenska intressen. Garanterat mer än många andra självutnämnda lansbärare..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback