2017-12-28, 01:03
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Kokstaket, va fan! Ar det sadan dar trall som vissa har pa sina hyres-ratt-balkonger??

*hyresrättbalkonger.
Citera
2017-12-28, 07:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
*hyresrättbalkonger.

Jag gillar bindestreck, anvander dem sa sallan, ju fler desto battre.

hyres-ratts-balkong-trall
Citera
2017-12-28, 12:39
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Nybyggd låda med öppen och fantasilös planlösning. I princip är huset ett stort rum, med små rum på ena långsida. Stora fönster ned till golvet utan gardiner i sovrummen, på samma sätt i vardagsrummet. Just den biten går att fixa, men förutom sjöutsikten fattar jag inte vad som motiverar priset (7,5 MKr).
https://www.hemnet.se/bostad/12580862
Svinningeuddsvägen 66
Citera
2017-12-28, 13:50
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Nybyggd låda med öppen och fantasilös planlösning. I princip är huset ett stort rum, med små rum på ena långsida. Stora fönster ned till golvet utan gardiner i sovrummen, på samma sätt i vardagsrummet. Just den biten går att fixa, men förutom sjöutsikten fattar jag inte vad som motiverar priset (7,5 MKr).
Svinningeuddsvägen 66

Så enastående själlöst hus. Man får ju ångest bara av att titta på det.
Citera
2017-12-28, 13:59
Medlem
Citat:
Svinningeuddsvägen 66
Troligen ingen som bott där, så de undviker att borra hål för gardinstänger. Syns att det är totalstylat. Byggår -17. Låter dyrt men har ingen aning om prisläget i de där trakterna. Lärkträfasad är snyggt när den är ny men meningen är ju att den ska gråna med tiden och det blir alltid ojämnt och fult många år under gråningsprocessen, imo ser det ut som kråkslott med grå lärkträ. Ofärdig tomt och inget förråd för gräsklippare, spadar, utemöbler, bildäck osv. Att sitta på uteplatsen på taket ser ut som att sätta sig i ett skyltfönster. Själlöst var totalkänslan.
Citera
2017-12-28, 19:16
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Troligen ingen som bott där, så de undviker att borra hål för gardinstänger. Syns att det är totalstylat. Byggår -17. Låter dyrt men har ingen aning om prisläget i de där trakterna. Lärkträfasad är snyggt när den är ny men meningen är ju att den ska gråna med tiden och det blir alltid ojämnt och fult många år under gråningsprocessen, imo ser det ut som kråkslott med grå lärkträ. Ofärdig tomt och inget förråd för gräsklippare, spadar, utemöbler, bildäck osv. Att sitta på uteplatsen på taket ser ut som att sätta sig i ett skyltfönster. Själlöst var totalkänslan.

Jag gillar inte heller lärkträ, tycker inte att det är särskilt snyggt när det väl har grånat färdigt heller. Men det är förstås en smaksak. Det här var ett väldigt fult hus. Det känns lågt och ihoptryckt på något sätt och som att någon har tittat på andra moderna hus och försökt att apa efter. Det är grovt tillyxat, på framsidan har du en riktigt tjock och grov takfot och en hög sockel i någon form av plåt. Det ser klumpigt och oharmoniskt ut. Takterrassen var inte snygg heller, den såg bara ut som något man kommit på i efterhand och slängt på utan att det var en del av planen från början.

Det kan säkert se något bättre ut med ett trädäck på vardagsrumssidan och lite mer fixad tomt, men snyggt blir det nog aldrig. Jag tycker att priset låter högt där ute, det är långt från stan. Å andra sidan är hus dyra överallt i Stockholmsområdet numera.
Citera
2017-12-29, 02:19
Medlem
Citat:
Svinningeuddsvägen 66

Möjligen lite själlöst men i övrigt ett av de snyggaste husen som länkats i denna tråd
Citera
2017-12-29, 09:30
Medlem
snowbells avatar
Jag har under en tid lagt märke till att en mäklare i norrbotten lägger ut objekt på Hemnet med endast exteriöra bilder, det brukar stå i annonserna "Välkommen på visning i samband med interiör fotografering"
Vad finns det att vinna på att göra så?
Jag får för mig att en spekulant borde vara intresserad även av att få se interiöra bilder innan man bestämmer sig för att gå på visning.

Här kommer en länk till ett exempel:
https://www.jnf.se/objekt/?type=deal&deal_id=MDE2MXwwMDAwMDAwMTUzOHw1OA..#pr operty-images
Citera
2017-12-29, 11:49
Medlem
11xx22s avatar
Citat:
Svinningeuddsvägen 66

Underhållsfri fasad och pool? Sjöutsikten är ju begränsad. Från vardagsrum och kök verkar man ju mest se grannhusen.
Citera
2017-12-29, 11:51
Medlem
11xx22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Jag har under en tid lagt märke till att en mäklare i norrbotten lägger ut objekt på Hemnet med endast exteriöra bilder, det brukar stå i annonserna "Välkommen på visning i samband med interiör fotografering"
Jag får för mig att en spekulant borde vara intresserad även av att få se interiöra bilder innan man bestämmer sig för att gå på visning.

Här kommer en länk till ett exempel:
https://www.jnf.se/objekt/?type=deal&deal_id=MDE2MXwwMDAwMDAwMTUzOHw1OA..#pr operty-images

Kanske tanken är att ge en förhandsglimt som ska locka folk att börja fantisera och drömma om huset?
Jag skulle inte bry mig att åka på visning om jag inte fått se interiör och planritning. Ytskikt är ju enkla att ändra men rumsambanden är svårare.
Citera
2017-12-29, 15:56
Medlem
snowbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11xx22
Kanske tanken är att ge en förhandsglimt som ska locka folk att börja fantisera och drömma om huset?
Jag skulle inte bry mig att åka på visning om jag inte fått se interiör och planritning. Ytskikt är ju enkla att ändra men rumsambanden är svårare.

Tack för ditt svar!
Jag tänker lite som du, om det finns två eller fler objekt i samma område, med någorlunda lika exteriör, så är det ju de objekt med mest info (dit räknar jag bilder) som intresserar mest.

Hur ser det ut i andra delar av landet? Är det bara här uppe, och den här mäklaren, som kör med den här principen??
Citera
2017-12-29, 19:12
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Det mäklare och säljare vinner är att man bara behöver städa och styla en gång.
För mig som potentiell köpare ser jag inga fördelar. Jag vill gärna göra en bedömning av hur mycket arbete som behövs innan jag kan flytta in. Hus varierar mycket i skick. Allt från "inget jobb behövs", via "de fulaste väggarna behöver nya tapeter" till "renoveringschans!" dvs rivningsobjekt. Det är klart bodde jag i närheten och var nyfiken skulle jag kanske kolla, men bara exteriörer a la kronofogden gör ju att man får svårt att bedöma hur intressant objektet är. Det går ju inte ens att bedöma om prisbilden är korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in