Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Jag tycker att Jan Barrling och Walter Kegö´s uppgifter om mordet på Olof Palme stämmer ganska bra.
Vad tror ni att den Frankrike/Polen-stationerade, Nahum Manbar fick betalt i av Irani?
Vad odlas i norra Iran?
Citat:
Ursprungligen postat av
FurirRevaer
Vet inte? Ris, vete, potatis? Opievallmo?
Tycker du verkligen det leder någon vart att lista nästan alla personer i den judiska versionen av Vem Är Vem?
Palme hatades/var illa omtyckt av så otroligt många över hela världen att det är en ogörlig väg fram till mördaren. Varför tar du den vägen?
Det går inte att lösa ett mord genom att välja gärningsman först och sedan leta efter bevis som bevisar det. HH gick den vägen. Är du hans spöke?
Prova med att ta den svenska Säkerhetspolisens ord för sanning
Läs om tipset från den
polska kvinnan som pekar ut
Nahum Manbar.
Enskilda uppslag sidan 511:
http://www.regeringen.se/contentassets/126003cf7f424174863bb0cc252ba919/granskningskommissionens-betankande-i-anledning-av-brottsutredningen-efter-mordet-pa-statsminister-o lof-palme-del-2
Ebbe Carlsson, Jan Barrling, Walter Kegö och Hans Holmér, alla var inne på liknande spår.
Säpomän pekar ut Olof Palme-mördare
Publicerad 12 jun 2016 kl 06.09
Namnet på en ny misstänkt Palme-mördare har lämnats över till polisen.
Expressen kan avslöja att förhör nu hållits med de tidigare Säpo-männen Walter Kegö och Jan-Henrik Barrling.
Efter klartecken från Säpo överlämnades deras hemligstämplade material till Palme-gruppen under ett sju timmar långt förhör förra veckan.
– Vi måste analysera detta nu, säger Dag Andersson, spaningsledare i Palmegruppen
För närmare 30 år sedan blev de rikskända i Ebbe Carlsson-affären och ledde Säpos utredning av Palme-mordet.
Men hemligstämplade uppgifter i deras utredning lämnades aldrig över till polisens Palmegrupp.
Under 2014 och 2016 trädde de båda tidigare Säpo-männen, Walter Kegö och Jan-Henrik Barrling, fram i Expressen och berättade om ett tidigare okänt Palme-spår med
kopplingar till Sovjetunionen och ett utländskt narkotikanätverk."
https://www.expressen.se/nyheter/sapoman-pekar-ut-olof-palme-mordare/
Tayeb är fortsatt intressant
Halv miljon på utländskt konto
Därför har polisen i dag tillgång till listorna som avslöjar ”Kimballs” hela bekantskapskrets.
Här finns även telefonnummer till många unga kvinnor.
– Vi träffades första gången när jag åkte i hans taxi. Han var mycket trevlig och tyckte att mitt företag lät intressant. Så blev han kund hos mig, berättar Frank MaKoy på Xtelecom.
– Han ringde mig i fredags vid 15-tiden och sade att han var på flykt.
Han villa byta sin faktureringsadress till flickvännen. Han lät mycket stressad, säger Frank MaKoy.
Mehdi Tayeb är i snabbt behov av pengar.
Till sina vänner har han tidigare avslöjat att han har ett konto med 500 000 kronor på Cayman Island utanför Florida.
– Han måste personligen ta sig dit för att kunna få ut pengar från kontot. Troligen via Bahamas, säger en bekant.
Handlade med knark
Pengarna på kontot kommer mestadels från den taxirörelse som ”James Kimball” bedrivit i Stockholm. Enligt uppgifter har han kunnat stoppa undan en hel del pengar svart.
– Jag vet inte hur mycket pengar han dessutom har kvar från USA-tiden. När han bodde i
Los Angeles sysslade han med en hel del häleribrott och även
narkotikaaffärer.
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9810/23/hivman.html