Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cecel
tar tillfället i akt att säga nånting eftersom vi befinner oss på första sidan och detta lär läsas. Kan vi komma överens om att vi ignorerar alla uppmärksamhetskåta troll som bara vill provocera genom att påstå att det är "kommersiellt" eller "för BAAAARNSLIGT för min smaaak". Letar man upp inlägg skrivna av dessa personer brukar det komma fram att dom på ett eller annat sätt är hycklare. ofta brukar dom vara nåstans kring 14-15 år också

3,5 miljoner tittare förra året, det har sänds i snart 50 år och det SKADAR inga personer på något sätt.
spel. Heja Kalle.
hej!

Håller helt med dig. Både jag som barn och nu mina älskar Kalle mm. Ingen av oss har mått illa. Är ju bättre än dagens jäkla krigs
Citera
2017-12-28, 10:50
Medlem
enfindams avatar
"Kalle och hans vänner" håller en förvånansvärd hög klass och är alltid lika underhållande. Det är en svensk tradition på jul så låt oss hoppas att den aldrig försvinner!
Citera
2017-12-28, 10:59
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
"Kalle och hans vänner" håller en förvånansvärd hög klass och är alltid lika underhållande. Det är en svensk tradition på jul så låt oss hoppas att den aldrig försvinner!

Hur hög klass dom gamla filmerna håller blir man påmind om när man ser dom trista nya på slutet
Citera
2017-12-28, 11:50
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Hur hög klass dom gamla filmerna håller blir man påmind om när man ser dom trista nya på slutet
Arbetet med de tecknade filmerna från förr verkar vara mer gediget och gjort med känsla. Någonting verkar ha gått förlorat med den nya tidens teknik.
Citera
2018-01-02, 13:47
Medlem
Geomeisters avatar
Har Kalle Ankas Jul blivit kortare?

Jag har förstått att vissa delar byts ut och att det genom åren visats många olika delar. I år var det väl två reklamer för nya filmer... Men har man inte förkortat en jäkla massa i nästan varje del? Jag kanske inbillar mig, men känns som att scener här och där är borta. Jag pratar inte om den kända "dockan" utan generellt. Är inte scenen när Musse Pigg och Pluto letar julgran mycket längre innan dom kommer in i huset? Ska inte delen där husvagnen losnar och åker ner för berget vara bra mycket längre? Bör inte scenerna i Tjuren Ferdinand där alla innan matadoren går in i och presenteras vara längre?

Har nya inslagen blivit längre eller har dom sågat ner tiden totalt?
Citera
2018-01-07, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Har Kalle Ankas Jul blivit kortare?

Jag har förstått att vissa delar byts ut och att det genom åren visats många olika delar. I år var det väl två reklamer för nya filmer... Men har man inte förkortat en jäkla massa i nästan varje del? Jag kanske inbillar mig, men känns som att scener här och där är borta. Jag pratar inte om den kända "dockan" utan generellt. Är inte scenen när Musse Pigg och Pluto letar julgran mycket längre innan dom kommer in i huset? Ska inte delen där husvagnen losnar och åker ner för berget vara bra mycket längre? Bör inte scenerna i Tjuren Ferdinand där alla innan matadoren går in i och presenteras vara längre?

Har nya inslagen blivit längre eller har dom sågat ner tiden totalt?

Ingen Robin Hood den här julen och värre kommer det att bli nästa jul. Klicka in här om ca 50 veckor vet jag. Inte På något vis att jorden går under men nyliberalfittorna vet vilka knappar man ska trycka på. Plockar man bort Robin Hood så kan man lägga ner allt egentligen. Vissa filmer har en mening.
Citera
2018-01-08, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam

För några år sen när Anders Lundin i "Allt för Sverige" berättade för dom hitresta amerikanerna att det finns en speciell jätteviktig jultradition här varje julafton kl. 15.00, så blev dom väldigt nyfikna först, men sen när dom fick veta vad det var så verkade i varje fall en av dom tycka att det var väl inte mycket till jultradition, att sitta och glo på gamla tecknade filmer.
Senast redigerad av Jifftie 2018-01-08 kl. 21:51.
Citera
2018-01-11, 12:44
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TallyStick
Ingen Robin Hood den här julen och värre kommer det att bli nästa jul. Klicka in här om ca 50 veckor vet jag. Inte På något vis att jorden går under men nyliberalfittorna vet vilka knappar man ska trycka på. Plockar man bort Robin Hood så kan man lägga ner allt egentligen. Vissa filmer har en mening.

Hur menar du nu? Robin Hood var visst med. Eller har du minneslucka pga anledning?
Citera
2018-01-11, 18:58
Medlem
Knasibass avatar
Citat:
Robin Hood var med precis som vanligt.
Citera
2018-01-13, 19:38
Medlem
Citat:

Om Robin Hood filmen betyder så mycket för dig, så kan du ju alltid köpa den på DVD eller Blu ray, så får du se hela den kompletta versionen istället för den där lilla snutten, med flera bortklippta scener, som visas i Kalles Jul program.
Citera
2018-12-24, 15:14
Medlem
HerrGickhans avatar
De har ju klippt flitigt i Tomtens verkstad över tiden för att ta bort sådant som är stereotypt. Konstigt att de har kvar musikkåren och åsnekusken som ju är lika stereotypt återgivna.
Citera
2018-12-24, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
De har ju klippt flitigt i Tomtens verkstad över tiden för att ta bort sådant som är stereotypt. Konstigt att de har kvar musikkåren och åsnekusken som ju är lika stereotypt återgivna.

Kollar inte på skiten längre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in