Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-22, 08:33
Medlem
Var inte sånna autister. Kasta SVT som ni nu hatar så innerligt, är det så jävla svårt? Sitt fan inte o hata SVT men ändå vara riktiga SVT-fanboys som gråter när det flyttar fram tecknat i 5 min 😑
Citera
2021-12-22, 08:39
Medlem
Men plockar man bort det helt, då kan jag förstå "gnället" eftersom att det är en klassiker och hör julen till.
Citera
2021-12-22, 08:41
Medlem
Har man då inte även flyttat fram Tomten 5 minuter i år???
Stackars alla barn.
Citera
2021-12-22, 08:44
Medlem
fittslems avatar
Nej fyfan, nu är hela julen förstörd!

Vilken skandal!!

Nu lägger vi ner julklapparna till barnen och första glöggen som tas sedvanligt klockan 3.
Nu blir det ingenting av det. Nu skiter vi i granen också.

Tack SVT!

Senast redigerad av fittslem 2021-12-22 kl. 09:06.
Citera
2021-12-22, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglebajs
Har man då inte även flyttat fram Tomten 5 minuter i år???
Stackars alla barn.
Ja och du kanske får äta julematen fem minuter senare också
Citera
2021-12-22, 08:47
Medlem
falconer8s avatar
Har inte sett Kalle Anka på 21 år nu! Kommer inte att se det i år heller! Jag tittar inte på tv.
Citera
2021-12-22, 08:49
Medlem
Carl Serungs avatar
Vem fan bryr sig om KalliJanka på julafton?

Vid den tiden har jag flera supar och öl innanför västen. Precis som det ska vara!
Citera
2021-12-22, 08:51
Moderator
Humbugs avatar
Jag har programmet inspelat digitalt med Arne Weise som ljuständare, så det påverkar inte mig. Bandet går automatiskt igång 14:55 varje jul.
Senast redigerad av Humbug 2021-12-22 kl. 08:59.
Citera
2021-12-22, 08:58
Medlem
Som många skriver. Starta 15.05 istället och slippa turken...
Citera
2021-12-22, 08:59
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
På vilket sätt är detta ett problem?

Det är väl inte ett problem som sådant, inte om man jämför med annat, men jag har i många år haft en lustig tanke under snövit och dvärgarna när butter spelar på orgeln och fågeln på orgeln piper, då brukar jag tänka att jorden befinner sig på exakt samma plats i sin omloppsbana runt solen som förra gången jag såg fågeln pipa.

Nu har jag förstått att den mänskliga kalendern, klockan och tideräkningen inte exakt stämmer överens med jordens bana runt solen osv, därav behovet av en skottdag, men tydligen även skottsekunder lite då och då, men tanken, även om den är felaktig i sak, har roat mig.

Iofs spelar denna fem minuters förskjutning ingen roll längre eftersom SVT även har klippt bort negerflickan och judegubben i tomteverkstaden.
Senast redigerad av Kennethkvarting 2021-12-22 kl. 09:00. Anledning: Skottsekunder för helvete, inre skatteskulder.
Citera
2021-12-22, 09:01
Medlem
Onanikrems avatar
Ifs. kanske folk inte bryr sig längre. Var väl någon muslimkärring för något år sedan också Så jag har slutat titta på skiten. Vad är det för fel på att ha svenskar som Jul-värd nuförtiden? muslimer har inget att göra med våran Kristna/ hedniska högtid. Varför inte ha Leif Loket Olsson att presentera Ramadan? Iförd knästrumpor och pippilångstrumpflätor?

Svt är förrädar-TV och har så varit länge!
Citera
2021-12-22, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Julen dog lite när Arne Weise slutade

SVT ska ge tusan i att flytta sönder program
Ta tillbaks plankan o Ivanhoe. Era jävlar!
#FUCKSVT

Kan bara hålla med dig och Svensson. Var är Arne Weise och vad är det för stolpskott i rutan.

Skämt å sido, men jag tror det är ett misstag av SVT att ändra så mycket, men det kan vara jag som blivit en gammal gubbe sum ser fram emot att titta på det programmet tillsamans med barnbarnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in