Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-12-24, 09:46
Medlem
erikbes avatar
Lite nostalgi
http://kalle.tar.knark.net/serier/tk70sjw1.jpg

Vad blir det för nytt material i år tro? Någon som vet?
Citera
2010-12-24, 09:48
Medlem
Kleinbeins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Lite nostalgi
http://kalle.tar.knark.net/serier/tk70sjw1.jpg

Vad blir det för nytt material i år tro? Någon som vet?
Toy Story 3 kanske? Eller, Bilar 2?
Citera
2010-12-24, 16:00
Medlem
Trassel...............
God jul
Citera
2010-12-24, 16:14
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baconYobi
Trassel...............
God jul
Ja, vad var det egentligen? Inte hört talas om innan, fast Pixar producerar ju också filmer på löpande band.

Kalle och hans vänner är hursomhelst underbar nostalgi och ett välkommet inslag i det lendrygghska hushållet. Kör Feldreich nytillskotten fortfarande?
Citera
2010-12-24, 17:21
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Ja, vad var det egentligen? Inte hört talas om innan, fast Pixar producerar ju också filmer på löpande band.

Kalle och hans vänner är hursomhelst underbar nostalgi och ett välkommet inslag i det lendrygghska hushållet. Kör Feldreich nytillskotten fortfarande?

Hade heller aldrig hört om Trassel. Sen tycker jag varken klippet om Blixten McQueen eller Trassel var särskilt bra.

Stötte för några dagar sedan på en skrift skriven av en amerikan som tyckte det var konstigt att vi i Sverige alltid så på Kalle Anka samma tid varje jul. Någon kommenterade också att denna företeelsen säkert kommer försvinna. Dagens barn är ju inte alls intresserade av detta. Någon mer än jag som tycker det är lite småsorgligt? Man kollar ju alltid på Kalle Anka, ALLTID.

Tror ni det kommer försvinna om 5-10 år?
Citera
2010-12-24, 17:40
Medlem
karakoimas avatar
För mina halvgamla ungar är JulKalle ett obligatorium trots att vi har disney channel. Julkalle överlever nog ett bra tag till.
Citera
2010-12-24, 18:11
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Hade heller aldrig hört om Trassel. Sen tycker jag varken klippet om Blixten McQueen eller Trassel var särskilt bra.
Jag tycker det är tråkigt att Disney väljer att datoranimera sina filmer, det känns liksom inte genuint. Man får känslan av att det inte är samma ansträngning att göra filmerna; det känns massproducerat.
Citat:
Stötte för några dagar sedan på en skrift skriven av en amerikan som tyckte det var konstigt att vi i Sverige alltid så på Kalle Anka samma tid varje jul. Någon kommenterade också att denna företeelsen säkert kommer försvinna. Dagens barn är ju inte alls intresserade av detta. Någon mer än jag som tycker det är lite småsorgligt? Man kollar ju alltid på Kalle Anka, ALLTID.
Jag har alltid kollat på Kalle på julafton, alla de gånger jag har haft möjlighet, och mina kommande barn ska inte fira jul utan djungelns lustigkurre, Ferdinand och Askungen. Så länge Kalle sänds vid tre på julafton så kommer jag att sitta bänkad.
Citat:
Ursprungligen postat av karakoima
För mina halvgamla ungar är JulKalle ett obligatorium trots att vi har disney channel. Julkalle överlever nog ett bra tag till.
Vi får hoppas att det håller i sig även för kommande generationer.
Senast redigerad av lendryggh 2010-12-24 kl. 18:46. Anledning: God jul!
Citera
2010-12-24, 18:28
Medlem
Jag har väl minskat att bänka mig ner och KOLLA på Kalle Anka. Men jag har de ändå på Tvn i bakgrunden om jag fixar med nåt.
De är bara husvagnsklippet som jag alltid brukar kolla, alltid lika roligt
Citera
2010-12-24, 21:36
Medlem
Avsiktarens avatar
Varför visar de från bilar igen?
Citera
2010-12-24, 22:49
Medlem
Moridin2002s avatar
Tycker Trassel eller "tangled" som den heter på engelska är helt klart uppe på
top 3 disneyfilmerna genom tiderna. Helt klart ett stort steg tillbaka till
klassikerna.
Citera
2010-12-25, 12:02
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri

Tror ni det kommer försvinna om 5-10 år?

Tycker inte det stämmer, alla barn i vår släkt gillar Kalle. Varför skulle de sluta gilla tecknad film?
Visst med tanke på att det finns barnfilm tillgängligt i en helt annan utsträckning nu än för 20 år sen gör ju att ungarna inte ser lika stort värde i Kalle, men de uppskattar nog att få koppla av framför film i en timme mitt bland all julhets, precis som vuxna gör.
Citera
2010-12-25, 14:39
Bannlyst
Även om det finns ett överflöd av Kalle Anka på internet och på diverse betal-kanaler så är det viktigaste att ALLA får ta del av Kalle Anka. Man får inte glömma att historiskt sett har Disney-produkter varit utom räckhåll för stora konsument-grupper i det svenska samhället. Det här är folkhemmets julklapp från SVT, Feldreich, Weise och Pops till hela det svenska folket.

Sätt det i här sammanhanget: Det här klappen till alla de barn som inte har råd att betala för ett Disney-channel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in